تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 8:39
کد خبر : 61343

کاهش حواشی با شفاف سازی عملکرد مجلس

کاهش حواشی با شفاف سازی عملکرد مجلس

دکتر اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران: با اشاره به اهمیت شفاف سازی عملکرد قوه مقننه، گفت: بر این اساس طرح شفافیت آرای نمایندگان از پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم مطرح شد و حتی از موضوع عدم شفافیت به عنوان آسیبی برای مجالس قبلی یاد شد. اقتصاددان: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر

دکتر اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران: با اشاره به اهمیت شفاف سازی عملکرد قوه مقننه، گفت: بر این اساس طرح شفافیت آرای نمایندگان از پیش از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم مطرح شد و حتی از موضوع عدم شفافیت به عنوان آسیبی برای مجالس قبلی یاد شد.

اقتصاددان: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از همان ابتدای مجلس یازدهم، نمایندگان مجلس انقلابی که معتقد به شفافیت بودند پیش نویس هایی برای آن تهیه کردند تا به صورت حداکثری مردم در جریان کارکردهای مجلس قرار گیرند.

وی افزود: بر این اساس باید بررسی های لوایح و طرح ها از سوی نمایندگان و علل تصمیمات آنها به صورت همزمان منتشر شود که این موضوع در سرنوشت کشور نیز موثر است.

شاکری ادامه داد: دانستن علل موافقت و مخالفت نمایندگان با یک موضوع باعث می شود آنها در کارکرد خود دقت بیشتری کرده و مطالعه و کارشناسی بیشتری درباره موضوعات صورت دهند.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: از سوی دیگر زمانی که درباره بررسی طرح یا لایحه ای اطلاع رسانی شود، نخبگان، متخصصان و کارشناسان نیز نظرات خود را بیان کرده و مجلس نیز از آثار این شفافیت بهره مند خواهد شد.

وی در ادامه به کاهش حاشیه ها پیرامون عملکرد مجلس در صورت تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان اشاره کرد و گفت: وقتی همه اطلاعات در اختیار جامعه قرار گیرد، صحبت های حاشیه ای و پشت پرده میان مردم جنجال ایجاد نمی کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر شفافیت مالی را نیز به شفافیت آرای نمایندگان اضافه کنیم، نتیجه بهتری دریافت خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: این شفافیت مالی شامل حقوق نمایندگان، سفرهای خارجی، جلسات و هزینه هایی است که صرف این موارد می شود که در صورت شفاف سازی قطعا از حاشیه سازی ها برای قوه مقننه جلوگیری می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....