تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 14:16
کد خبر : 96719

کاغذبازی‌های اداری مانع جذب سرمایه‌گذار

کاغذبازی‌های اداری مانع جذب سرمایه‌گذار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: کاغذبازی های اداری زائد و قوانین دست و پاگیر که مانع جذب سرمایه گذار هستند باید با هدف توسعه اقتصادی کشور کنار گذاشته شوند.  مهدی بخشنده روز سه شنبه در نشست کمیته سرمایه گذاری اتاق بازرگانی قزوین افزود: با توجه به تحولات پرسرعت جهان در

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: کاغذبازی های اداری زائد و قوانین دست و پاگیر که مانع جذب سرمایه گذار هستند باید با هدف توسعه اقتصادی کشور کنار گذاشته شوند.

 مهدی بخشنده روز سه شنبه در نشست کمیته سرمایه گذاری اتاق بازرگانی قزوین افزود: با توجه به تحولات پرسرعت جهان در حوزه های اقتصادی، قوانین مربوط به حوزه تولید و سرمایه گذاری نیازمند به طور مستمر نیازمند بروزسانی هستند و باید آن دسته از قوانین و مقرراتی که مانع جذب سرمایه گذار هستند، حذف شوند.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در گرو رشد تولید بوده و تحقق این موضوع نیز در گرو رونق سرمایه گذاری است، اظهار داشت: فرایندهای جذب سرمایه گذار باید آسان سازی شود و متقاضیان سرمایه گذاری باید در کوتاه ترین زمان امکان فعالیت پیدا کنند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی قزوین با اشاره به اشتیاق سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران،گفت: در نشست با فعالان تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف، آنان پس از آشنایی با ظرفیت های میهن مان برای حضور و سرمایه گذاری در ایران اشتیاق زیادی نشان می دهند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و حضور سرمایه گذاران خارجی در کشورمان را تسهیل کنیم.

بخشنده خاطرنشان کرد: بدون جذب سرمایه گذار و تحول در این حوزه نمی توان به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده در حوزه رشد اقتصادی دست یافت.

رئیس پارلمان بخش خصوصی قزوین با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری برای چرخاندن بهتر چرخ های اقتصاد کشور،گفت: اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری نیز در گرو تقویت سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت نخبگان و ایده های آنان در زمینه رونق سرمایه گذار در استان قزوین استفاده شود.

بخشنده در ادامه با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در قزوین در شهریور ماه سال جاری،گفت: خروجی این همایش باید شناساندن فرصت های سرمایه گذاری و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های اقتصادی استان به فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باشد.

وی خاطرنشان کرد: قزوین ظرفیت های بالایی در حوزه جذب سرمایه گذار دارد و حوزه های صنعت، کشاورزی،گردشگری و خدمات این استان هرکدام صدها عرصه برای این منظور دارند که باید آنها را معرفی کنیم و برای حضور سرمایه گذاران در این زمینه ها بسترها را فراهم کنیم که این مهم تغییر رویکرد تصمیم گیران و مدیران دستگاه های اجرایی را در حوزه سرمایه گذاری می طلبد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....