تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 16:16
کد خبر : 17756

کارگران و کارفرمایان ، صاحبان اصلی تامین اجتماعی

کارگران و کارفرمایان ، صاحبان اصلی تامین اجتماعی

جهش تولید با سفره خالی کارگر و مشکلات صنعت و کارفرمایان در تنگناهای اقتصاد ؛ انتظار بسیار بزرگی است . هر ساله به موازات دست اندازهای نوظهور در عرصه تولید ؛ سبد خانوار کارگر محدود تر می شود . سرمایه اصلی تامین اجتماعی از حق بیمه سهم کارگر و کارفرما تامین می شود . کارگر

جهش تولید با سفره خالی کارگر و مشکلات صنعت و کارفرمایان در تنگناهای اقتصاد ؛ انتظار بسیار بزرگی است .

هر ساله به موازات دست اندازهای نوظهور در عرصه تولید ؛ سبد خانوار کارگر محدود تر می شود .

سرمایه اصلی تامین اجتماعی از حق بیمه سهم کارگر و کارفرما تامین می شود . کارگر و کارفرمایی که صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند هیچ نقش موثری در انتخاب مدیران و استراتژی های آن ندارند.

به گزارش اقتصاددان مجید اسماعیل خان طلایی بیان کرد : از مهمترین دغدغه های کارگران در ایران امنیت شغلی است. بکار گیری کارگران با قراردادهای ساعتی و مدت معین ، امنیت شغلی ایشان برای تامین معاش خانواده را از بین می برد و به همراه آن انگیزه و خلاقیت را محو‌ می کند .

تصدی گری دولت در تمام امور برای مدت طولانی موجب انباشت زیانهای ناشی از مدیریت های اشتباه شرکتهای دولتی شده و متاسفانه در عمل خصوصی سازی با اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری ها در بورس ؛ آن تیغ جراحی لازم در ساختار دولت و اقتصاد ایران نیستند .

از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا نیمه اول سال ۱۳۹۹ شاهد فعال شدن هرچه بیشتر بورس اوراق بهادار و عرضه اولیه سهام شرکتهای تازه پذیرش شده بودیم .

اگر سهامداران از سایه حباب قیمتی سهام عبور کنند ، با تملک زیانهای انباشته مدیریت دولتی بار دولت را بر دوش خود خواهند کشید.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....