تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 20:51
کد خبر : 97502

چین آماده تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای الکتریکی در جهان است

چین آماده تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای الکتریکی در جهان است

کارخانه شانگهای تسلا در نیمه اول سال ۹۷ هزار و ۱۸۲ دستگاه خودروی الکتریکی صادر کرد که بیش از دو برابر این رقم در مدت مشابه سال گذشته است. به گفته این خودروساز این خودروها به اروپا، استرالیا، ژاپن و سنگاپور و سایر بازارها ارسال شده است. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافربری چین، این رقم

کارخانه شانگهای تسلا در نیمه اول سال ۹۷ هزار و ۱۸۲ دستگاه خودروی الکتریکی صادر کرد که بیش از دو برابر این رقم در مدت مشابه سال گذشته است.
به گفته این خودروساز این خودروها به اروپا، استرالیا، ژاپن و سنگاپور و سایر بازارها ارسال شده است.

طبق گزارش انجمن خودروهای مسافربری چین، این رقم حدود یک سوم تولید کارخانه شانگهای بین ماه های ژانویه تا ژوئن و تقریبا نیمی از صادرات خودروهای انرژی جدید چین را در همان دوره به خود اختصاص داده است.

گریس تائو، معاون شرکت تسلا در چین، در ماه ژوئن به خبرنگاران گفت که کارخانه شانگهای مهمترین مرکز تولید و مرکز صادرات این شرکت در سطح جهان است و خودروهای تسلای ساخت شانگهای را «کارت ویزیت تولید چین» نامید.

تائو گفت که بیش از نیمی از تحویل‌های جهانی تسلا در سال ۲۰۲۱ از کارخانه شانگهای انجام شده است. این کارخانه همچنین اولین کارخانه تولید خودرو کاملاً خارجی در کشور است.

انتظار می رود با افزایش ظرفیت تولید سالانه تسلا در تاسیسات شانگهای که بزرگترین شبکه تولید جهانی این محصول است، تولید آن تا ۷۵۰ هزار خودرو در سال رشد کند و صادرات بیشتر شود.

مارتین هیونگ، تحلیلگر خودروهای الکتریکی چین در نومورا، یک ارائه دهنده خدمات مالی مستقر در ژاپن، دلیل این اتفاق را ایجاد شدن یک سیستم تولید نسبتاً سالم توسط چین عنوان کرد.

او گفت: «ساخت خودرو چیزی شبیه ساخت کت نیست. تولید خودرو به زنجیره تامین طولانی از شیشه و مواد داخلی گرفته تا موتورهای الکتریکی و تراشه ها، به ویژه باتری ها نیاز دارد.»

طی دهه گذشته، چین یک زنجیره صنعتی سالم ساخته است. باتری‌سازان چینی در مقایسه با رقبای کره‌ای و ژاپنی خود، به دلیل حجم تولیدشان از مزیت هزینه‌ای برخوردار هستند.

خودروساز آلمانی بی ام و، کارخانه شن یانگ خود در استان لیائونینگ چین را به تنها محل تولید خودروی اسپرت الکتریکی iX3 تبدیل کرده است، مدلی محبوب که در سراسر جهان فروخته می شود.

این خودروساز و شریک آن، گریت وال موتورز، ۵٫۱ میلیارد یوآن (۷۵۵٫۳ میلیون دلار) در سرمایه گذاری مشترک خود در استان جیانگ سو برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی مینی سرمایه گذاری کرده اند. انتظار می رود اولین سری از تولیدات آنها در سال ۲۰۲۳ از خط مونتاژ خارج شود.

نیکلاس پیتر، یکی از اعضای هیئت مدیره بی ام و که مسئول امور مالی آن است، هنگام رونمایی از سرمایه گذاری مشترک بر اهمیت استراتژیک مشارکت خود با این شرکت چینی تاکید کرد.

پیتر گفت: «این موضوع تاکیدی است بر اهمیت فوق العاده بازار چین برای ما و اعتقاد قوی ما به پویایی صنعتی بزرگ چین.»

وی افزود: این خودروها فقط برای مشتریان چینی نیستند. او گفت: «ما در چین، برای چین و همچنین سایر نقاط جهان در حال تولید هستیم.»

اولین مدل الکتریکی مرسدس با برند اسمارت از خط مونتاژ در چین خارج شد. این خودروساز آلمانی در حال همکاری با شرکت جیلی چین برای بررسی پتانسیل برند اسمارت خود است.

این مدل که اسمارت۱# نام دارد و در کارخانه ای در شهر شی‌آن استان شاآنشی ساخته شده، بر اساس معماری خودروهای الکتریکی جیلی توسعه یافته است، در حالی که مرسدس مسئولیت طراحی را بر عهده داشت.

تونگ شیانگ‌بی، مدیرعامل شرکت اسمارت اتوموبیل، یک سرمایه گذاری مشترک بین مرسدس و جیلی، گفت: «ما در حال ایجاد خانواده ای از خودروهای الکتریکی به عنوان بخشی از تلاش های خود برای بازسازی هستیم.»

تانگ گفت که این شرکت چین و اروپا را در هسته استراتژی جهانی خود قرار داده است. اسمارت در نمایشگاه های مرسدس اروپا باقی خواهد ماند.

تانگ افزود اسمارت در حال همکاری با پروتون خودروساز مالزیایی است تا این برند را به آسیای جنوب شرقی معرفی کند. او همچنین گفت: ما به عنوان اولین گام، ۳۰۰ شعبه در ۱۴ بازار اروپایی از جمله بریتانیا و سوئیس خواهیم داشت.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....