تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 23:00
کد خبر : 45564

چگونه میشود دندانهای سفید داشته باشم ؟

چگونه میشود دندانهای سفید داشته باشم ؟

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها یکی از خدمات عمومی دندانپزشکی است. براساس تعریف مراجع معتبر دندانپزشکی روش جرم گیری سفید کردن دندان منجر به بازگشت رنگ دندان ها به حالت طبیعی و بلیچینگ منجر به روشن تر شدن دندان ها از حالت طبیعی می شود. سفید کردن دندان شامل مراحلی از جمله: مسواک زدن

بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها یکی از خدمات عمومی دندانپزشکی است. براساس تعریف مراجع معتبر دندانپزشکی روش جرم گیری سفید کردن دندان منجر به بازگشت رنگ دندان ها به حالت طبیعی و بلیچینگ منجر به روشن تر شدن دندان ها از حالت طبیعی می شود. سفید کردن دندان شامل مراحلی از جمله:

  • مسواک زدن با خمیر دندان های سفید کننده
  • سفید کردن دندان با لیزر
  • استفاده از نوار سفید کننده
  • استفاده از ژل سفید کننده

در حال حاضر استفاده از خدمات سفید کردن دندان ها متقاضیان زیادی دارد. با بالا رفتن سن ترک های ریزی روی مینای دندان ایجاد می شود. این ترک ها محل تجمع باکتری ها می شوند و به مرور دندان ها تغییر رنگ می دهند. روش های سفید کردن دندان این آلودگی ها و باکتری ها را پاک کرده و دندان ها دوباره سفید می شوند.

سفید کردن با بلیچینگ چه تفاوتی دارد

زمانی که دندان ها را از حالت طبیعی سفیدتر می کنیم به آن “بلیچینگ” می گوییم. اما سفید کردن عادی دندان ها که منجر به بازگشت رنگ دندان ها به رنگ اولیه می شود را سفید کردن دندان ها می گوییم. بنابراین استفاده از یک خمیر دندان سفید کننده نیز می تواند به این پروسه کمک کند. اما برای انجام بلیچینگ نیاز به مواد مخصوص بلیچینگ است و با یک سفید کننده عادی نمی توان این پروسه را انجام داد.

سفید کردن فوری دندان با نور

سفید کردن فوری دندان با نور یا سفید کردن دندان با لیزر در واقع با تابش نور قوی انجام می شود. این روش در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی کاربرد دارد و روشی خانگی نیست. در این روش از نور ال ای دی و یا قوس پلاسما استفاده می شود. در بین نورهایی که برای سفید کردن دندان استفاده می شود نور هالوژن برتری دارد. نور هالوژن نتایج مطلوبی را برای سفید کردن دندان به جای می گذارد. نوری برای این منظور مناسب است که مولکول های پراکسید را به خوبی تحریک کند و به پالپ دندان آسیبی نرساند.

در این روش از یک چراغ آبی رنگ استفاده می شود که دارای طول موج های مختلف و قابل تنظیم است. هر یک از این طول موج ها برای واکنش های پراکسید هیدروژن تنظیم می شوند. این مراحل طی ۶ تا ۱۵ دقیقه و با درجات ۲۵ تا ۳۸ درصد انجام می شود. جالب توجه است که اشعه ماورا بنفش و گرما از این نوع نور و لیزر حذف شده است. هر جلسه سفید کردن دندان در نزد دندانپزشک بین ۳۰ دقبقه تا یک ساعت به طول می انجامد.

ماندگاری و دوام سفید کردن و بلیچینگ دندان

برای افزایش دوام نتایج حاصل از روش درمانی سفید کردن دندان، دندان پزشک احتمالاً پیشنهادات زیر را به شما ارائه خواهد کرد:

  • استفاده از روش های حفظ سفیدی دندان که بلافاصله پس از این روش یا در فواصل زمانی مشخص همچون سالی یک بار انجام می شود.
  • اجتناب از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که رنگ دندان ها را تیره می کند. انجام این کار باید حداقل برای مدت یک هفته پس از سفید کردن دندان انجام شود.
  • در هر زمان ممکن، استفاده از نی برای مصرف نوشیدنی هایی که رنگ دندان ها را تیره می کند.
  • حفظ سلامت دهان و دندان در سطح مناسب با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن پس از غذا خوردن و قبل از خواب

آیا بلیچینگ دندان ها را حساس خواهد نمود و یا حساسیت آن ها را بیش تر خواهد کرد؟

بله ولی نه به صورت دائم! در بعضی موارد، دندان ها حین استفاده از مواد خوراکی یا نوشیدنی سرد و گرم اندکی حساس شده که البته به صورت موقت و کاملاً گذرا می باشد و بعد از آن دندان ها دوباره به حالت نرمال باز خواهند گشت.

آیا پروسه درمانی سفید کردن دندان خطرناک است؟

خیر بلیچینگ یک شیوه خطرناک و آسیب رسان برای دندان ها و لثه شما نمی باشد. ما تاکنون موارد بسیاری از بلیچینگ را انجام داده ایم و تا به حال نمونه ای از آسیب به دندان ها مشاهده نکرده ایم. این شیوه نزدیک ۲۰ سال است که وارد حیطه علم دندانپزشکی گردیده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب یا حتی ریسک آسیب آن به دندان و لثه گزارش نشده است.

هزینه سفید کردن دندان

هزینه سفید کردن دندان بسته به این که با چه روشی و با چه مواردی انجام شود متفاوت خواهد بود. همچنین محل و منطقه ای که عمل سفید کردن دندان در آنجا انجام می شود در تعیین این هزینه اثرگذار خواهد بود.

برای صرفه جویی در هزینه سفید کردن دندان موارد ذکر شده برای دوام بیشتر بلیچینگ را رعایت کنید. با توجه به این که اکثر افراد روزانه مقادیری قهوه و چای مینوشند لک شدن و زرد شدن دندان ها امری اجتناب ناپذیر است.  بنابراین حداقل سالی یک بار نیاز به صرف هزینه برای سفید کردن دندان خواهید داشت.

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات بیشتر به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://dandonn.ir/

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....