تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 21:19
کد خبر : 74365

چه زمانی تهران مال افتتاح می شود؟

چه زمانی تهران مال افتتاح می شود؟

خاک خوردن پروژه هزار میلیاردی در دو دهه اخیر مجتمع های تجاری گوناگونی در غرب تهران احداث شده؛ یکی از این پروژه ها تهران مال است. مجتمعی واقع در قلب منطقه ۲۲ تهران که در حد فاصل بلوارهای امیرکبیر و هوانیروز قرار دارد، تهران مال با سرمایه گذاری بخش خصوصی خرد و کلان بیش از

خاک خوردن پروژه هزار میلیاردی

در دو دهه اخیر مجتمع های تجاری گوناگونی در غرب تهران احداث شده؛ یکی از این پروژه ها تهران مال است.

مجتمعی واقع در قلب منطقه ۲۲ تهران که در حد فاصل بلوارهای امیرکبیر و هوانیروز قرار دارد، تهران مال با سرمایه گذاری بخش خصوصی خرد و کلان بیش از ده سال از روند ساخت و ساز آن می گذرد، اما هنوز این مجموعه عظیم مورد بهره برداری قرار نگرفته و این در حالی است که بنای داخلی و بیرونی این مجموعه به پایان رسیده و معلوم نیست به چه دلیل بهره برداری آن صورت نگرفته است.

در این بین برخی از سرمایه گذاران از روند طولانی بهره برداری آن گلایه دارند.

حرکت لاک پشتی در ساخت و ساز

درست است که این پروژه بسیار بزرگ است و همواره شاهد فعالیت کارگران در قسمت های گوناگون هستیم، اما حرکت عمرانی به شکل لاک پشتی صورت می گیرد.

عملیات ساختمانی بر روی زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع در حال اتمام است، این مجتمع با ۱۷۰ هزار متر مربع زیر بنا دارای ۳۰۰۰ واحد پارکینگ هوشمند به صورت سرپوشیده با ایمنی کامل در سه طبقه است.

همچنین این پروژه نزدیک به ۲۲۰۰۰ متر مربع فضای تفریحی رفاهی داری پردیس سینمائی، فودکورن، رستوران و کافی شاپ های متعدد و شهربازی سرپوشیده مدرن و الکترونیکی است، این مجتمع دارای ۷۳۷ واحد تجاری در ۳ طبقه با دسترسی داخلی مناسب احداث شده است.

در این میان علی یکی از سرمایه گذاران این بنا که یک واحد تجاری را از سه سال پیش در این مجموعه پیش خرید کرده است، گفت: اگر سه سال پیش سرمایه ام را در حوزه های دیگر قرار داده بودم زودتر به نتیجه و راه اندازی کسب و کارم رسیده بودم.

او ادامه داد: درست است که این پروژه بسیار بزرگ است و همواره شاهد فعالیت کارگران در قسمت های گوناگون هستیم، اما حرکت عمرانی به شکل لاک پشتی صورت می گیرد.

شهرداری نیز بی تفاوت است

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون، از ویژگی های منحصر به فرد این پروژه وجود ۲۰۰۰ مترمربع شهر بانوان بوده که به صورت اختصاصی برای بانوان طراحی شده و امکاناتی از قبیل استخر، باشگاه ورزشی ، رستوران و سالن زیبایی خواهد داشت. این مجموعه اختصاصی در دو طبقه و به صورت کاملا مجزا به بانوان خدمت رسانی خواهد کرد.

در حالی مجموعه های گوناگون در این مجتمع در حال احداث است که شهرداری منطقه نیز بی تفاوت از روند طولانی اجرای عملیات عمرانی آن است، آن طور که یکی از کسبه اطراف این مجموعه به خبرنگار پرسون گفت: تمام پیاده روی اطراف این پروژه در مدت زمان طولانی در اختیار این پروژه قرار گرفته بود و عابران پیاده سالیان سال بود که نمی توانستند از این مسیر تردد داشته باشند، اما به تازگی بخشی از پیاده رو از مسدودی خارج شده است و بخشی دیگری از پیاده رو هنوز در تصرف این پروژه قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرداری نیز در زمینه روند کند فعالیت این پروژه و مسدود کردن پیاده رو بی تفاوت عمل می کند.

هزینه بالا برای بنایی که هنوز بلاتکلیف است

چند باری که پیگیر روند کند ساخت و ساز به عنوان یک سرمایه گذار کوچک شدم، کمبود نقدینگی راعامل اساسی در ساخت و ساز این پروژه عنوان کردند.

طبقات همکف و اول شامل ۴۲۸ واحد تجاری با متراژهای ۱۶ تا ۴۰۰ متری با ارتفاع سقف ۷ متر است، واحدهای تجاری در برگیرنده فروشگاه لوازم ورزشی، برندهای ترکیبی و نمایندگی برندهای طلا و جواهر ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، فروشگاه ساعت ، عینک ، کتاب و هدیه و لوازم کودک است.

عرض راهروها فراخور موقعیت از ۶ تا ۱۶ متر طراحی شده، ستون ها در پلان معماری به گونه ای طراحی شده که پس از اجرای ویترین واحدها به هیچ وجه قابل مشاهده نمی شود.

در این بین یکی از سرمایه گذاران این مجموعه عظیم تجاری که تمایلی ندارد نامش را در این گزارش درج شود، گفت: پیش فروش هر متر مربع برای بناهای تجاری این محیط مبلغی حدود ۵۰ تا۸۰ میلیون تومان است به عبارتی اگر برای یک واحد ۱۶ متری ۸۰ میلیون در نظر گرفته شود مبلغی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باید سرمایه گذاریم کنیم و آن وقت معلوم نیست چه زمانی این مجموعه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: چند باری که پیگیر روند کند ساخت و ساز به عنوان یک سرمایه گذار کوچک شدم، کمبود نقدینگی راعامل اساسی در ساخت و ساز این پروژه عنوان کردند.

این سرمایه گذار اظهارداشت: درسته است که مجموعه بسیار بزرگ است و باید مطابق استانداردها ساخت و ساز بنا ساخت شود، اما ده سل زمان برای ساخت نیز کمی طولانی به نظر می رسد.

اشتغال زایی بالا در یک پروژه

طبقه A2 مجتمع تجاری تفریحی تهران مال، بزرگترین بازار موبایل و لوازم جانبی ، صوتی و تصویری و کامپیوتر غرب تهران ۲۵۷ واحد تجاری را در اختیار معتبرترین نام ها و فعالان تجاری این حوزه قرار داده است.

در این مجموعه صدها فعالیت قرار است راه اندازی شود که در صورت بهره برداری به طور مستقیم می توان گفت در هر یک از واحد های تجاری و اداری این مجموعه یک نفر مشغول شود به راحتی یک هزار نفر اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

انتظار می رود مدیران این مجموعه هر چه سریعتر در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است به بهره برداری برسد،

البته انتظار این است نهادهایی مانند شهرداری، اداره ثبت، زمین شهری و سایر نهادها هر چه زودتر اگر موانع بهره برداری این مجموعه وجود دارد را برطرف کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....