تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 21:52
کد خبر : 64705

چند دوز واکسن کرونا وارد شده است؟

چند دوز واکسن کرونا وارد شده است؟

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، از ۱۵بهمن‌ماه پارسال تا سوم آبان۱۴۰۰ بالغ بر ۷۴محموله معادل ۱۲۶میلیون و ۴۸۰هزار و ۳۰۸دز واکسن کرونا وارد کشور و بلافاصله ترخیص شده است. اقتصاددان؛ بر اساس آماری که معاون فنی گمرک اعلام کرده، از ۱۵بهمن ماه پارسال تا سوم آبان۱۴۰۰ بالغ بر ۷۴محموله معادل ۱۲۶میلیون

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی گمرک، از ۱۵بهمن‌ماه پارسال تا سوم آبان۱۴۰۰ بالغ بر ۷۴محموله معادل ۱۲۶میلیون و ۴۸۰هزار و ۳۰۸دز واکسن کرونا وارد کشور و بلافاصله ترخیص شده است.

اقتصاددان؛ بر اساس آماری که معاون فنی گمرک اعلام کرده، از ۱۵بهمن ماه پارسال تا سوم آبان۱۴۰۰ بالغ بر ۷۴محموله معادل ۱۲۶میلیون و ۴۸۰هزار و ۳۰۸دوز واکسن کرونا وارد کشور شده؛ از این میزان، ۴۳محموله سینوفارم از چین معادل ۱۱۱میلیون و ۷۳۸هزار و ۴۹۸دوز، سه محموله آسترازنکا از ژاپن معادل ۲میلیون و ۹۱۱هزار و ۸۱۰دوز در ردیف دوم و ۱۵محموله اسپوتنیک‌وی از روسیه برابر با ۲میلیون و ۵۴۷هزار و ۶۰۰دوز، جزو سه محموله بزرگ وارداتی طی هشت ماه و نیم گذشته بوده است.

همچنین طی این مدت ۱میلیون و ۴۵۲هزار دوز آسترازنکا از ایتالیا، ۱میلیون و ۴۴۹هزار و ۶۰۰ دوز آسترازنکا از روسیه و ۱میلیون و ۴۴۲هزار دوز آسترازنکا از هلند وارد شده است؛ همچنین از نیمه بهمن ماه تا امروز در مجموع دو محموله واکسن بهارات از هند بالغ بر ۱میلیون و ۱۲۵هزار دوز، سه محموله آسترازنکا از اتریش برابر با ۱میلیون دوز و یک محموله آسترازنکا از لهستان معادل ۱میلیون دوز واکسن وارد شده است.

طبق این آمار در مدت مذکور، دو محموله بالغ بر ۹۶۳هزار دوز واکسن آسترازنکا از روسیه توسط شرکت خصوصی وارد شده که به وزارت بهداشت تحویل داده شده، یک محموله آسترازنکا از کره جنوبی برابر با ۷۰۰هزار و ۸۰ دوز و یک محموله هم آسترازنکا از یونان بالغ بر ۱۵۰هزار دوز به کشور رسیده است.

به گفته ارونقی، هیچ مشکلی در ترخیص واکسن‌های وارداتی وجود نداشته و تا کنون بلافاصله بعد از واردات این دارو، ترخیص صورت گرفته است.

واردات ۵۰درصد واکسن‌ها در مهر ماه امسال
در این میان ۵۰درصد واکسن‌های وارد شده مربوط به مهر ماه ۱۴۰۰، ۴۰درصد واکسن‌های وارداتی در مرداد و شهریور ماه امسال و ۱۰درصد واکسن‌ها از بهمن۹۹ تا تیر ماه۱۴۰۰ وارد کشور شده است.

جدول زیر مربوط به میزان واکسن‌های وارد شده به کشور از ۱۵بهمن ماه پارسال تا سوم آبان امسال است؛

چند دوز واکسن کرونا وارد شده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....