تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آبان 1398 - 16:38
کد خبر : 2048

چطور اظهارنامه ارزش افزوده تهیه و تنظیم کنیم؟

چطور اظهارنامه ارزش افزوده تهیه و تنظیم کنیم؟

به نقل از خبرآنلاین، در همین رابطه ابتدا باید بدانیم که “ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم چیست؟” و “در راستای عمل به این قانون چه کمکی از مجموعه های حسابداری بر می آید؟” و نهایتاً “تراز ارقام آرین به عنوان یکی از همین شرکت ها چه خدمت ویژه ای به کارفرمایان خود ارائه می

به نقل از خبرآنلاین، در همین رابطه ابتدا باید بدانیم که “ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم چیست؟” و “در راستای عمل به این قانون چه کمکی از مجموعه های حسابداری بر می آید؟” و نهایتاً “تراز ارقام آرین به عنوان یکی از همین شرکت ها چه خدمت ویژه ای به کارفرمایان خود ارائه می دهد؟”

ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم

چنانچه در فضای مجازی ، پورتال های وابسته به سازمان امور مالیاتی ، جراید یا نشریات تخصصی منتسب به این نهاد به دنبال محتوای ماده ۱۱۰ قانون مذکور بگردید ، با نص رسمی و خشکی مواجه خواهید شد که همه آن ها مشابه دیگری بوده و شاید به درستی معنای آن را درک نکنید . در همین رابطه بر آن شدیم تا با زبانی ساده تر این قانون را شرح دهیم.

طبق این قانون ، همه شرکت هایی که ملزم به پرداخت مالیات هستند موظفند که نهایتاً تا ۴ ماه پس از اتمام سال مالیاتی خود اظهارنامه ، تراز نامه یا گزارشی از سود و زیان خود ، دفاتر ، اسناد و مدارک مرتبط با این گزارش به انضمام نام ، نشان ، سِمَت و میزان سود و سهام هریک از افراد ذینفع را به اداره مربوطه ارائه دهند . بدیهیست که عدم انجام چنین کاری از دید اداره مالیات به معنای کتمان عمدی اطلاعات تلقی شده و سازمان مورد نظر خود را در شرایطی می بیند که علی الرأس کردن مؤدی را تنها راه حصول سهم خود (سهم کشور) از درآمدهای این مجموعه می داند .

لازم به توضیح اضافه نیست که علی الرأس شدن نیز به معنای تعیین مبلغ مالیات از سوی اداره مذکور بوده و معمولاً این رقم بیشتر از حد معمول و استاندارد ، قابل تعدیل نمی باشد .

در ادامه گفتنیست که پس از انجام یکباره این عمل ، در صورتی که تغییراتی در اساسنامه شرکت ، اعضا ، سهامداران و سایر عوامل موثر در گزارش فوق حادث نشود ، ارسال همه ساله آن ها لازم نبوده و تنها اطلاعات مالی و گزارشات مرتبط با آن به دست سازمان ذیصلاح می رسد .

مالیات و شرکت های حسابداری

پس از آشنایی با قانون ۱۱۰ مالیات های مستقیم که اساس عرضه اظهارنامه های ارزش افزوده و عملکرد می باشد ، این سوال پیش می آید که چه شخص یا دپارتمانی وظیفه گردآوری این اطلاعات در یک مجموعه را بر عهده دارد ؟ چه کسی صلاحیت رسیدگی توامان حساب های شرکت و امور مالیاتی آن را دارد ؟ آیا یک کارمند ساده به صرف بر عهده گرفتن این وظیفه خطیر ، می تواند آن را به سرانجام برساند ؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که تنها این شرکت حسابداری هست که به دلیل تسلّط به اصطلاحات و مبانی حسابداری و مالیات می توانند از یک سو گزارشات را به نحوی حقیقی و منصفانه تنظیم کرده و از سویی دیگر ، در صورت نیاز از اظهارات خود در اداره مالیات دفاع کنند ؛ لذا بهره گیری از این افراد برای هر شخصیت حقیقی و حقوقی که به امور مالی و مالیاتی خود اهمیت می دهد واجب است .

چرا تراز ارقام آرین ؟

با توجه به توضیحات فوق ، انجام این امور تنها از عهده حسابداران برمی آید ! اما نکته ای که بدان اشاره نشد اهمیت انجام کارها به صورت گروهی و استفاده از خرد جمعی کارشناسان می باشد .

در مجموعه موسسه حسابداری تراز ارقام آرین ، وجود کارشناسانی با مجموع نیم قرن سابقه امور حسابرسی ، حسابداری ، دفاع و مشاوره مالی سبب شده است تا در صورت قرار گرفتن کار در تنگناهای اداری ، استفاده از تجربه و توانایی های دیگر اعضای گروه این مشکل را حل کرده و از آن گذشته به دلیل به روزرسانی پیوسته اطلاعات ، بند ها و تبصره هایی که در این راه مصوب می شوند مانع از پیشرفت کار (به دلیل ناآگاهی و قرارگیری در شرایطی پیش بینی نشده ) نشود و لازم به ذکر است که سئو موسسه فوق را شرکت سئویاب انجام داده است که دارای توانایی بالایی در بهینه سازی سایت است.

از این گذشته وجود لایه های مختلف و سلسله مراتبی که در مجموعه پیش روی قرار دارد سبب شده است تا امور کارفرمایان به جای وابستگی به شخصی خاص ، به یک زنجیره متصل باشد ؛ بدین معنا که وجود یا فقدان فردی خاص صدمه ای به روند انجام کارها نزده و در حقیقت این شاکله تراز ارقام آرین است که به صورت حضوری یا دورکاری کار شما را انجام می دهد . بدیهیست که دورکاری و برون سپاری به کوچک شدن هسته اصلی شرکت شما، اشغال فضایی کمتر و حذف پرداخت حقوقی ثابت به یک کارمند دائمی نیز منتج می شود که این امر نیز مزایای ویژه خود را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....