تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 20:44
کد خبر : 66968

چرا قیمت سکه و طلا ارزان شد؟

چرا قیمت سکه و طلا ارزان شد؟

بازار طلا امروز تحت تاثیر تعطیلی ثبات اونس و عقبگرد دلار تغییر مسیر داد و قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافت. با تداوم روند صعودی اونس جهانی تا ۱۸۶۵دلار و رکورد‌شکنی دلار در بازار داخلی و رسیدن به سطح ۲۸۸۰۰تومان، طلا و سکه با افزایش قیمت همراه شد به طوریکه از ابتدای هفته گذشته

بازار طلا امروز تحت تاثیر تعطیلی ثبات اونس و عقبگرد دلار تغییر مسیر داد و قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یافت.

با تداوم روند صعودی اونس جهانی تا ۱۸۶۵دلار و رکورد‌شکنی دلار در بازار داخلی و رسیدن به سطح ۲۸۸۰۰تومان، طلا و سکه با افزایش قیمت همراه شد به طوریکه از ابتدای هفته گذشته تا دیروز، ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۸۵هزار و بهای سکه امامی ۸۳۰هزار تومان افزایش یافت.

این درحالی بود که برخلاف گذشته، به‌رغم افزایش قیمت‌ها طی این مدت تقاضا برای طلا و سکه افزایش نیافت و حجم مبادلات همچنان پایین بود؛ بنابراین این عامل نقشی در روند صعودی نداشت و حتی فعالان این بازار اذعان کرده‌اند که نبود تقاضا، تا حدودی سرعت رشد قیمت طلا و سکه را گرفته است.

اما در معاملات امروز بازار ارز، دلار تغییر مسیر داد و اندکی کاهش یافت؛ از طرفی بازار‌های جهانی هم تعطیل بود و اونس در سطح ۱۸۶۵دلار ثابت ماند که این دو عامل باعث شد قیمت طلا نسبت به روز گذشته حدود پنج هزار و سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شود.

قیمت جدید سکه و طلا

به این ترتیب در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۷۱هزار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۵۰۸هزار، سکه امامی به ۱۲میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت.

همچنین در بازار امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۵۷۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۳۰هزار و سکه یک گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۳۲۰هزار تومان فروخته شده است.

حالا فعالان بازار طلا معتقدند که حتی باوجود افزایش ارزش اونس جهانی، درصورت تداوم حرکت دلار در مسیر نزولی قیمت طلا و سکه با کاهش همراه خواهد شد؛ البته این کاهش قیمت چشمگیر نیست و ادامه آن به روند بازار ارز بستگی دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....