تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 - 14:50
کد خبر : 89202

چرا قبل از ورود به بورس باید آموزش ببینیم؟

چرا قبل از ورود به بورس باید آموزش ببینیم؟

بازار بورس همواره یکی از بازار‌های نوین و سود‌آور بوده است. آموزش بورس لازمه ورود به این بازار محسوب می‌شود که به دلیل تورم زیاد و کاهش ارزش پول، اخیرا مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در واقع آموزش بورس عاملی است که از ضرر سرمایه‌گذاران جلوگیری می‌کند و شرایطی را مهیا می‌کند تا بتوانند

image 1651403839 اقتصاددان نوشته

بازار بورس همواره یکی از بازار‌های نوین و سود‌آور بوده است. آموزش بورس لازمه ورود به این بازار محسوب می‌شود که به دلیل تورم زیاد و کاهش ارزش پول، اخیرا مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در واقع آموزش بورس عاملی است که از ضرر سرمایه‌گذاران جلوگیری می‌کند و شرایطی را مهیا می‌کند تا بتوانند از منفعت این بازار بهره‌مند شوند.

اهمیت آموزش بورس

قبل از هر چیز لازم است بدانیم که بنا‌بر دلایلی همچون سود‌دهی بالاتر، قانونی بودن و شفافیت، قابلیت نقد‌شوندگی بالا، کمک به تولید و تنوع روش‌های سرمایه‌گذاری، بازار بورس راهکار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

در واقع آموزش بورس به نوعی سرمایه‌گذاری فردی است و منجر به رشد شخصی می‌شود. تا اطلاعات دقیق و کاملی از نحوه فعالیت و سود‌دهی نداشته باشیم امکان موفقیت نیز برای ما وجود ندارد.

به دلیل پیچیدگی‌های بازار سرمایه، نوسان قیمتی موجود و ارتباط این بازار با بازار‌های دیگر، از طرفی نوین بودن این بازار و قابل درک نبودن برای عموم، قبل از هر چیز باید دوره‌های آموزش بورس گذرانده شود.

آموزش بورس در واقع شامل یادگیری مفاهیم بورسی، یادگیری قدم به قدم سرمایه‌گذاری، آشنایی با تحلیل تکنیکال و بنیادی و کسب مهارت کافی برای این بازار است.

مراحل مختلف برای آموزش بورس

مرحله اول آشنایی با مفاهیم اولیه بورس نظیر سهم،‌ نماد، عرضه و تقاضا، صف خرید و فروش، عرضه اولیه، انواع بازار، اوراق بهادار و اصطلاحات مشابه است. توجه به اصول اولیه سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش سرمایه بسیار مهم است و اطلاع از قوانین بازار بورس بسیار مورد نیاز خواهد بود.

مورد بعدی چگونگی معامله است و باید نحوه استفاده از سامانه معاملاتی را بیاموزیم.

پس از آموختن اصول اولیه و نحوه معاملات، عواملی چون آموختن انواع روش‌های تحلیل تکنیکال یا بنیادی، شرکت در دوره‌های پیشرفته، مدیریت هیجان برای انجام معاملات و روانشناسی بازار و در آخر تدوین استراتژی معاملاتی، در حرفه‌ای شدن سرمایه‌گذار تاثیر بسزایی دارد.

بازار بورس در مواقعی کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و فقط افرادی که متخصص این حوزه باشند می‌توانند از برخی بزنگاه‌ها به سلامت عبور کنند. آموزش بورس و به دست‌آوردن تخصص در این حوزه سال‌های بسیار زیادی قابل استفاده خواهد بود و تخصصی پیدا خواهید کرد که می‌تواند مادام‌العمر برای شما سود‌دهی داشته باشد.

از طرفی بازار بورس در سال‌های اخیر پربازده‌ترین بازار موجود بوده است و آمار‌ها نشان می‌دهند که در سال‌های مختلف گذشته، این بازار به مراتب از بازار‌های ارز و طلا و مسکن و …. عملکرد بهتری داشته است.

مورد بعدی که می‌توان به آن اشاره داشت ضرورت آموزش برای افرادی است که قصد سرمایه‌گذاری غیر مستقیم دارند. در این حالت نیز آموزش مفاهیم اولیه و مهم بورس لازم و ضروری است، به دلیل اینکه هم نیاز به یادگیری مفاهیم اولیه و هم توانایی تحلیل برای تصمیم‌گیری بهتر دارند.

نکته قابل توجه این است که بر اساس تورم، قیمت‌ سهم‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و حتی در برخی موارد بیشتراز تورم، به همین دلیل بازار بورس با علاقمندان زیادی روبرو است.

مورد دیگر به تاثیر افراد بر بازار مرتبط است، چرا که قیمت سهم‌های مختلف به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد. رفتار‌های هیجانی که به سبب عدم آموزش صحیح اتفاق می‌‌افتد، برای کل سرمایه‌گذاران تاثیر منفی دارد.

یکی از موارد پر‌اهمیت این بازار زمان است. در واقع هرچه آموزش را زودتر شروع کنیم، موفقیت و آسایش مالی به ما نزدیک‌تر خواهد بود. در این مسیر از اتلاف زمان باید جلوگیری کنیم و بدانیم که بازار سرمایه به هیچ وجه با ما شوخی ندارد و در صورت بروز هر گونه اشتباه یا تصمیم‌گیری بدون پشتوانه علمی، باعث شکست خواهد بود.

کدام دوره آموزش بورس را انتخاب کنیم؟

مراکز آموزشی مختلفی در حال حاضر وجود دارند که آموزش بورس را در سطوح مختلف ارائه می‌دهند. در این بین کارگزاری آگاه از سال ۱۳۸۷به آموزش پرداخته است و یکی از دغدغه‌های اصلی کارگزاری آگاه آموزش بوده است. در طی این سال‌ها تجربیات خوبی به دست آورده‌اند و بر همین اساس دوره‌های آموزشی مرتبط و کارآمدی ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین خدمات شعب آگاه در سراسر کشور آموزش است و از هر شهری باشید به کلاس‌ها دسترسی خواهید داشت که به صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شوند. در بلاگ بآشگاه مشتریان آگاه نیز به مجموعه کاملی از مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان دسترسی خواهید داشت.

کلام آخر

کسب موفقیت در هر حوزه و هر بازاری، نیازمند دانش و مهارت است. بازار سرمایه نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای موفقت در آن، لازم است مفاهیم، اصطلاحات، روش‌های تحلیل و روانشناسی بازار را بیاموزید. سپس می‌توانید با استفاده از آموزه‌های خود، استراتژی مناسب تدوین کنید و به سود برسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....