تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 20:25
کد خبر : 45872

چرا ریزش دلار اجناس را ارزان نکرد؟

چرا ریزش دلار اجناس را ارزان نکرد؟

حالا که دلار به ۲۰ هزار تومان رسیده، مردم معترض هستند که چرا قیمت‌ اجناس متناسب با کاهش نرخ دلار، پایین نمی‌آید؟ در پایان معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار در بازار آزاد تا کانال ۲۰ هزار تومانی پایین آمد و اگرچه دوباره به کانال ۲۱ هزار تومان برگشت اما دلار در عرض یک هفته حدود

حالا که دلار به ۲۰ هزار تومان رسیده، مردم معترض هستند که چرا قیمت‌ اجناس متناسب با کاهش نرخ دلار، پایین نمی‌آید؟

در پایان معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار در بازار آزاد تا کانال ۲۰ هزار تومانی پایین آمد و اگرچه دوباره به کانال ۲۱ هزار تومان برگشت اما دلار در عرض یک هفته حدود سه هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، این ور شرایطی است که در ماه‌های گذشته وقتی صحبت از افزایش قیمت کالاهای مختلف به میان می‌آمد، افزایش قیمت دلار دلار بهانه گرانی می‌شد.

حالا اما پایین آمدن قیمت دلار تا ۲۰ هزار تومان، موجب شده یک سوال از سوی مردم بیشتر مطرح شود: چرا با گران شدن دلار همه چیز بلافاصله گران می‌شود اما با ارزان شدن آن هیچ کاهشی در سطح قیمت‌ها اتفاق نمی‌افتد؟

دربازار اجناس دلار هنوز ۳۰ هزارتومان است

در ادامه تعدادی از اعتراضات مردم در این باره آمده است:

« اگر دلار ثبات پیدا کنه و پایین بمونه و توافق هم انجام بشه و واردات صورت بگیره… قیمت‌ها ریزش شدید میکنه اما همچنان اغلب اجنار با دلار بالای ۳۰ تومن دست مردم میرسه»

« خب الان که دلار هی داره میاد پایین چرا قیمت خودرو رو گرون می‌کنید؟ همیشه که دلار هزارتومان میرفت بالا خودروسازها به بهونه گرون شدن دلار خودروهاشونو ۳۰درصدگرون میکردن. حالا چرا باوجود اینکه دلار اومده پایین خودروسازها قیمتاشونو پایین نمیارن؟ شایدم خودروسازها می‌دونن این پایین اومدن قیمت دلار موقتیه»

« نه عزیزان من(مسئولین)! نگران نباشید خدا بزرگه شما دعا کنید که دلتون پاکه حتما فرجی میشه و دلار باز هم میره بالا. ما مردم هم که هیچ اصلا حساب نمی‌شیم که مگه شماها نبودید که به بهانه‌ی دلار هرچیزی رو گرون کردین. خب الان دلار اومده پایین چرا ارزون نمی‌کنید؟ ها؟ مردم تا کی می‌خوایین به اینا سواری بدیم؟ »

« فقط دلار آمده پایین. مواد غذایی که گرونیش بیداد میکنه، آهن و میلگرد که روز به روز گرون میشه و…»

« تحریم‌ها اگربرداشته شود که نمی‌شود و اگر دلار هم پائین بیاید تجربه نشان داده که قیمت‌ها پایین نخواهد امد بلکه برروی همان قیمت دلار۳۰ هزار تومان ثابت خواهد ماند. خودت یه نگاهی به قیمت های دلار۳۰ هزاری بکن و یه نگاه به دلار۲۲ هزاری بکن، متوجه میشی. درضمن تحریم‌ها برای عده‌ای درآمدزا بوده است. هرچند که ۶۰ میلیون فقیردر ایران درست شده باشد. همین یه عده اجازه برداشته شدن تحریم ها رو نمی‌دهند»

« این کاهش قیمت همش حبابه. هیچ چیز با ارزونی دلار ارزون نمی‌شه حتی موقتی. چون به قول خودشون کارخانه ها فلج میشن»

« مثل اینکه تورم ارتباطی با دلار نداره، همه چی مدتیه همین‌جور داره می‌ره بالا، انگار تورم را پایانی نیست»

« چه فایده با ارزونی شدن دلار هیچ چیزی ارزون نمیشه وتاثیری هم در ارزونی مسکن نداره»

« دلار و سکه‌ میاد پایین ‌ولی ‌بقیه از جمله ‌ماشین، ‌خونه، ‌لوازم‌ و موادغذایی ‌میره‌ بالا. مگه‌ الکلنگه که ‌برعکس‌ عمل ‌میکنه‌ آخه؟ سکه‌ و دلار هم ریزشش موقتیه»

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....