تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 18:40
کد خبر : 53492

چرا دوج کوین دوباره در کانون توجه است؟

چرا دوج کوین دوباره در کانون توجه است؟

رمزارز دوج‌کوین که در ابتدا به عنوان شوخی راه‌اندازی شد، اخیرا با حمایت‌های ایلان ماسک به سومین رمزارز مشهور تبدیل شده و به عقیده کارشناسان احتمالا رشد آن همچنان ادامه داشته باشد. اقتصاددان؛ رمزارز دوج‌کوین پس از مدتی افت، دوباره در حال رشد است. این سکه در تاریخ ۲۸ژوئن ۴.۹۸درصد صعود کرد. دوج‌کوین اخیرا باعث

رمزارز دوج‌کوین که در ابتدا به عنوان شوخی راه‌اندازی شد، اخیرا با حمایت‌های ایلان ماسک به سومین رمزارز مشهور تبدیل شده و به عقیده کارشناسان احتمالا رشد آن همچنان ادامه داشته باشد.

اقتصاددان؛ رمزارز دوج‌کوین پس از مدتی افت، دوباره در حال رشد است. این سکه در تاریخ ۲۸ژوئن ۴.۹۸درصد صعود کرد. دوج‌کوین اخیرا باعث ایجاد نگرانی از حباب در رمزارز شده است.

در ماه ژوئن، قیمت دوج‌کوین با بیش از ۲۰درصد افزایش، از ۳۱سنت به ۴۰سنت رسید. رمزارزها پس از اظهارات ایلان ماسک در این ماه که قیمت بیت‌کوین را به کانال ۳۹هزار دلار رساند، در محدوده مثبت معامله شدند.

به گفته CoinDesk، بیت‌کوین با بیش از ۱۰درصد رشد که ۳هزار و ۴۰۴دلار به ارزش خود از آخرین جلسه معاملاتی افزود، به قیمت ۳۹هزار ۷۹۴دلار معامله شد. اتریوم نیز با تجربه جهش حدود ۵درصد، در نزدیکی کانال ۲هزار و ۵۰۰دلاری قرار گرفت، در حالی که قیمت دوج‌کوین به ۰.۳۲دلار رسید.

دوج‌کوین یک رمزارز همتا به همتا بوده که با یک جوک تصویری که توسط ایلان ماسک به اشتراک گذاشته شد، در کانون توجه قرار گرفت. قیمت این ارز دیجیتال پس از انتشار این جوک تصویری، اخیرا به بالاترین سطح خود رسیده است. هدف اصلی برای افزایش سریع قیمت دوج‌کوین ایلان ماسک بوده که با توییت‌های خود باعث شد این رمزارز بر سر زبان‌ها بیفتد. ایلان ماسک توییتی با تصویر دوج‌کوین منتشر کرد که منجر به افزایش خرید توسط افراد بسیاری شد.

پیش از این، ماسک توسط کارشناسان صنعت رمزارز به دلیل کنترل قیمت رمزارزهایی مانند بیت‌کوین و دوج‌کوین محکوم شده بود. ایلان ماسک خود را “پدر دوج” نامیده و با توسعه‌دهندگان دوج‌کوین برای کار بر روی نوآوری پشت این رمزارز همکاری می‌کند. با این وجود، دوج‌کوین رمزارزی است که بیشتر شبیه شوخی است و تا این لحظه هیچ برنامه قابل تاییدی ندارد.

علاوه بر این، موجودی ذخایر رمزارز دوج‌کوین نامحدود بوده و در حال حاضر، حدود ۱۳۰میلیارد توکن دوج برای استفاده در دسترس است. در حال حاضر، قیمت این رمزارز ۰.۲۱دلار و ارزش بازار آن حدود ۲۹میلیارد دلار است. دوج‌کوین در بالاترین قیمت اخیر خود به ۷۵سنت و ارزش بازار آن به بیش از ۸۰میلیارد دلار رسید.

به گفته کارشناسان، اولین چالش مهم آن عبور از کانال ۱دلاری بوده که با توجه به شواهد، ممکن است پیش از پایان ماه جولای اتفاق بیفتد. با عبور از این چالش، هدف بعدی کانال ۱۰دلاری خواهد بود.

دوج‌کوین به دلیل رشد اخیر خود، در میان ۱۰رمزارز برتر جهان، پس از بیت‌کوین، اتریوم، تتر، بایننس کوین و کاردانو قرار گرفت.

علاوه بر این، اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که دوج‌کوین به عنوان سومین رمزارز شناخته شده در ایالات متحده و بریتانیا، به ترتیب با نرخ مالکیت ۲۴درصد و ۱۵.۵درصد معرفی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....