تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 23:37
کد خبر : 21707

چرا بورس منفی شد؟

چرا بورس منفی شد؟

با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه از تقاضا بیشتر شده است و همین باعث شد تا شاخص کل و هم‌وزن بازار سهام روندی نزولی پیدا کنند.   در حالی که عرضه بر تقاضا در بازار سهام امروز پیشی گرفت اما پیش‌بینی می‌شد در ادامه روند معاملات روند بازار صعودی شود و طرف تقاضا جوابگوی

با شروع معاملات بازار سهام امروز عرضه از تقاضا بیشتر شده است و همین باعث شد تا شاخص کل و هم‌وزن بازار سهام روندی نزولی پیدا کنند.

 

در حالی که عرضه بر تقاضا در بازار سهام امروز پیشی گرفت اما پیش‌بینی می‌شد در ادامه روند معاملات روند بازار صعودی شود و طرف تقاضا جوابگوی عرضه بازار باشد که اینگونه نشد و روند نزولی ادامه پیدا کرد. دلیل روند نزولی بازار امروز چیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه  در رابطه با دلایل افت شاخص بازار سهام امروز بیان کرد: چند اتفاق باعث ریزش بازار سرمایه شده و اولین آن وابستگی شدید بازار سهام به سهام ایران خودرو است و نمادهای خودرویی به نوعی لیدر بازار سهام شدند و دومین اتفاق محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است که بازار سهام امروز با این محدوده روبه‌رو شد و به نوعی این محدوده نیازمند صعودی پرقدرت است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عدم رشد شاخص بازار سهام با وجود رشد نرخ ارز گفت: با اینکه دیروز قیمت دلار رشد داشت اما بازار سهام امروز رشد نداشت. دلیل اینکه روند بازار سهام به افزایش قیمت دلار واکنش نشان نداد این است که بازار سهام به نوعی انتظار کاهش نرخ ارز را دارد، زیرا در کارزار انتخاباتی امریکا نیز شانس بایدن بسیار بیشتر از ترامپ شده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....