تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 10:55
کد خبر : 20869

چالش تامین مواد اولیه صنعت

چالش تامین مواد اولیه صنعت

چالش تأمین مواد اولیه و صدور بخش نامه های روزانه عامل رکود دامنه دار صنعت است سلیمی عضو هیئت رییس مجلس با بیان اینکه تأمین مواد اولیه کارخانجات می‌تواند از رکود صنعت جلوگیری کند، بیان داشت: متأسفانه سوء تدبیر دولت باعث شد تا در برخی موارد مواد اولیه به موقع به دست بسیاری از کارخانجات

چالش تأمین مواد اولیه و صدور بخش نامه های روزانه عامل رکود دامنه دار صنعت است

سلیمی عضو هیئت رییس مجلس با بیان اینکه تأمین مواد اولیه کارخانجات می‌تواند از رکود صنعت جلوگیری کند، بیان داشت: متأسفانه سوء تدبیر دولت باعث شد تا در برخی موارد مواد اولیه به موقع به دست بسیاری از کارخانجات نرسد و حرکت این کارخانجات متوقف شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، با اشاره به راه‌کارهای فعال‌سازی ظرفیت ها راکد در بخش صنعت کشور، گفت: ۴۰ درصد از اشتغال‌زایی کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنعت تعریف شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی می‌توانیم گام‌های بلندتری در بخش صنعت برداریم، گفت: واقعیت این است که امروز بخشی از صنعت کشور راکد و تعطیل است.

وی تأکید کرد: بعضا گفته می‌شود که ما تا ۴۰ الی ۵۰ درصد رکود در بخش صنعت داریم و برخی صنایع متأسفانه رو به تعطیلی است.

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات ما تعطیل و برخی دیگر از آنها نیمه تعطیل هستند.

سلیمی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه کارخانجات می‌تواند از رکود صنعت جلوگیری کند، بیان داشت: متأسفانه سوء تدبیر دولت باعث شد تا در برخی موارد مواد اولیه به موقع به دست بسیاری از کارخانجات نرسد و حرکت این کارخانجات متوقف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قوانین زائد از جمله سایر مشکلاتی است که می‌تواند به رکود در حوزه صنعت دامن بزند، بیان داشت: عمده قوانین در این بخش مربوط به بخشنامه و آیین‌نامه‌های دولتی است که یا صادر نمی شوند و یا دولت آیین‌نامه را متناقض اجرا می‌کند؛ یعنی روزانه دولت در زمینه برخی امور تصمیم‌گیری می‌کند لذا این موارد دردسرهای زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

سلیمی با بیان اینکه واردات بی‌رویه هم به رکود در بخش صنعت دامن زده است، گفت: واردات بی‌رویه صنعت ما را زمین گیر کرده است به عنوان مثال ما قطعاتی را در کشور داریم که در داخل تولید می‌شوند اما به دلیل اینکه سیاستگذار اصلی در این زمینه مشخص نیست، واردات از طریق لابی‌گری‌ها صورت می‌پذیرد.لذا این مسئله آسیب زیادی به صنعت زده است.

وی بیان داشت: ما هم اکنون شرکت‌هایی را در کشور داریم که به دلیل واردات بی‌رویه زمین‌گیر شده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قاچاق نیز به رکود در بخش صنعت دامن زده است، اظهار داشت: قاچاق باعث شده تا صنعت‌گر با چشم‌ گیران به بازار داخلی نگاه کند.

وی تصریح کرد: همچنین سیستم بانکی یکی از معضلات پیش‌روی صنعت است، حقیقتاً سیستم بانکی خودش هم به جان صنعت افتاده و خون این صنعت را می‌مکد. لذا سیستم بانکی نتوانسته از بخش صنعت حمایت کند.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....