تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 20:49
کد خبر : 67855

پیش ‌بینی بورس فردا ۳۰ آبان۱۴۰۰

پیش ‌بینی بورس فردا ۳۰ آبان۱۴۰۰

بورس امروز نیز در مدار منفی کار خود را آغاز کرد و در نهایت شاخص کل با افت حدودا ۲ درصدی به ۱.۳۸ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد پایین، در حدود ۴.۱ همت به همراه خروج پول حقیقی به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان و کاهش شاخص کل، به شکل واضحی گویای وضعیت بازار است. امروز

بورس امروز نیز در مدار منفی کار خود را آغاز کرد و در نهایت شاخص کل با افت حدودا ۲ درصدی به ۱.۳۸ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد پایین، در حدود ۴.۱ همت به همراه خروج پول حقیقی به ارزش ۴۶۴ میلیارد تومان و کاهش شاخص کل، به شکل واضحی گویای وضعیت بازار است.

امروز نیز حقیقی‌ها ناامید از وضعیت بازار مجددا، بسیار قوی در جایگاه فروشنده ظاهر شدند و همچنین ارزش و تعداد صف‌های فروش در تمام ساعات بازار روند صعودی خود را حفظ کردند. مجموع عوامل منعکس‌کننده شرایط نامساعد بازار سهام در روزهای اخیر است. افزایش نرخ اوراق اخزا، نزدیک شدن به مذاکرات برجامی، احتمال قطعی گاز در زمستان، دخالت‌ها و قوانین اشتباه دلایل کافی برای روند نزولی فعلی را فراهم کرده است. در چنین شرایطی روند صعودی نیازمند اهرم قویی است که درحال‌حاضر دیده نمی‌شود.

با توجه به عوامل گفته شده و همچنین روند نزولی شاخص کل در ساعات پایانی، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم بورس در مدار منفی کار خود را آغاز کند.

مانند بیشتر روزهای گذشته انتظار بازاری قوی و پرقدرت دور از ذهن است. به طور کلی در بازار فردا نکته امیدوار کننده‌ای برای بازگشت روند دیده نمی‌شود. شاید تصمیم‌گیری برای خودرویی‌ها و افزایش نرخ آنها می‌توانست انگیزه لازم برای ورود سرمایه‌گذاران به بازار را فراهم کند اما این مهم درحال‌حاضر به تعویق افتاده است.

 

تحلیل تکنیکال شاخص کل

 

نمودار شاخص کل
c23f3ddb 5c62 4a39 bb06 587b68c77e5c SatNov202021 اقتصاددان نوشته

از لحاظ تکنیکالی شاخص کل امروز حمایت در محدوده ۱.۴۰۰ میلیون واحد که منطبق با خط روند نزولی داینامیک، حمایت استاتیک و همچنین میانگین متحرک ۱۰۰ روزه، بود را با یک کندل قوی از دست داد. شاخص فوق در ۱.۳۷۵ دارای حمایت فیبوناچی ۰.۳۸ است. لذا ممکن است در اواسط بازار به سبب این حمایت اندکی از فشار فروش کاسته شود. در صورتی که این سطح نیز از دست رود احتمال کاهش شاخص تا ۱.۳۴۰ میلیون واحد وجود دارد. اندیکاتورها نیز بیان‌کننده نامساعد بودن وضعیت شاخص است. در شاخص MACD کراس نزولی اتفاق افتاده. SAR در بالای کندل‌ها قرار گرفت که به معنی تایید روند نزولیست و در نهایت اندیکاتور RSI نیز در روند نزولی قرار دارد و در حال حرکت به سمت ۳۰ واحد است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....