تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 دی 1400 - 18:34
کد خبر : 73487

پیش بینی کاهش تولید مسکن در اروپا و آمریکا در سال ۲۰۲۲

پیش بینی کاهش تولید مسکن در اروپا و آمریکا در سال ۲۰۲۲

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: با وجود مقاومت دولت های اروپا در بخش مسکن، خانه های بیشتری مورد نیاز است و نه فقط در انگلستان. بازار جهانی مسکن در حال تبدیل شدن به یک مافیاب اقتصادی است. قیمت‌ها در سراسر جهان ثروتمند در سال ۲۰۲۱ با سریع‌ترین

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

با وجود مقاومت دولت های اروپا در بخش مسکن، خانه های بیشتری مورد نیاز است و نه فقط در انگلستان. بازار جهانی مسکن در حال تبدیل شدن به یک مافیاب اقتصادی است. قیمت‌ها در سراسر جهان ثروتمند در سال ۲۰۲۱ با سریع‌ترین سرعت خود در دهه‌های اخیر رشد کردند و بسیاری از مکان‌ها اکنون کمتر از همیشه مقرون به صرفه هستند. هفته نامه اکونومیست در مجله پنجم ژانویه ۲۰۲۲ پرسشی را مطرح می کند؛ که آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند افزایش بیشتر قیمت‌ها را به همراه داشته باشد؟ برای حل این موضوع، یک معیار بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد: عرضه مسکن

برای اینکه قیمت مسکن به طور معناداری کاهش یابد، عرضه باید به تقاضا برسد. با این حال، بیشتر کشورها در حال ساخت‌وساز ضعیف هستند. انگلستان همچنان از اهداف رسمی ساخت حداقل ۳۰۰۰۰۰ خانه جدید در سال فاصله دارد. آمریکا چیزی بین ۳٫۸ تا ۵٫۵ میلیون خانه ندارد. کانادا به ۱٫۸ میلیون خانه دیگر نیاز دارد تا به میانگین ۴۷۱ واحد G7 به ازای هر ۱۰۰۰ نفر برسد و سوئد نیز در تلاش است تا با اتخاذ راه حلی از کمبود مسکن فاصله بگیرد.دولت کشورهای اروپایی، نواع و اقسام تعهدات را می دهند. کره جنوبی قول داد در سال ۲۰۲۱ ۸۳۰۰۰ خانه اضافی در سئول بسازد و آمریکا تمایل دارد به ساخت و سازهای جدید یارانه ای تن بدهد. مقامات هنگ کنگ برنامه‌هایی را برای احداث یک شهر جدید به اندازه کافی برای ۲٫۵ میلیون نفر بوجود آورد.

اما کمبود مسکن احتمالاً به سه دلیل ادامه خواهد داشت. اولین مورد جمعیت شناسی است. هزاره ها (متولدین بین سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶) به سنی می رسند که بچه دار می شوند یا ازدواج می کنند، و بنابراین احتمال خرید خانه برای اولین بار افزایش می یابد زیرا در حال حاضر تعداد هزاره ها در آمریکا بیشتر از بچه های بومی است. دلیل اصلی افزایش مالکیت خانه در آمریکا – ادامه روندی است که چند سال قبل از همه‌گیری وجود داشت – و همراه با آن تقاضا برای خانه‌ها افزایش می یابد.

دلیل دوم پایین ماندن عرضه مسکن به NIMBYism مربوط می شود. با گذشت زمان، احساسات ضد توسعه ای فزاینده، ساخت و سازهای جدید را متوقف کرده است. در آمریکا، سهام مسکن با نرخ متوسط ​​سالانه ۱٫۳ درصد در دهه منتهی به ۲۰۱۰ رشد کرد، اما در دهه گذشته تنها ۰٫۶ درصد رشد کرد، در این حال همچنان به کاهش بلندمدت ادامه می‌دهد. محققان در مورد اینکه چرا این اتفاق افتاده است بحث می کنند، اما نرخ های مالکیت خانه بیشتر افزایش می یابد. مردم بیشترین سهم را در رشد قیمت های بالای خانه دارند. به نظر می رسد چیزی موضوع قابل اجتناب در مورد NIMBYism وجود دارد: حتی مکان هایی مانند آستین، تگزاس، که زمانی پناهگاه افرادی بود که به دنبال فرار از قوانین منطقه بندی دیوانه وار کالیفرنیا بودند، در سال های اخیر کمتر مورد استقبال ساخت و ساز قرار گرفته اند.

دلیل سوم، زنجیره تامین متشنج است. ترکیبی از کمبود نیروی کار و افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند چوب و فولاد هزینه‌های سازندگان را افزایش داده است. افزایش قیمت چوب بیش از ۲۴۰۰۰ دلار به قیمت یک خانه جدید در آمریکا اضافه کرده است. در میان این اختلال، قیمت‌ها ممکن است به روند صعودی خود ادامه دهند و به نظر می‌رسد عادت صنعت برای شکستن رکوردها ادامه یابد.

برآورد می شود که سرعت خانه‌سازی برای هر نفر در کشورهای ثروتمند نصف سطح اواسط دهه ۱۹۶۰ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....