تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 21:26
کد خبر : 116870

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اسفند ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اسفند ۱۴۰۱

امروز قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت دلار پیروی کرد و گران شد. سکه امامی به کانال ۳۰ میلیون تومانی نزدیک است اما ربع سکه برخلاف سایر قطعات و متاثر از خبر فروش سکه در مرکز مبادله طلا و ارز ارزان شد. آیا در روزهای آینده سامانه ناخدا سایر قطعات را کاهشی خواهد کرد؟

امروز قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت دلار پیروی کرد و گران شد. سکه امامی به کانال ۳۰ میلیون تومانی نزدیک است اما ربع سکه برخلاف سایر قطعات و متاثر از خبر فروش سکه در مرکز مبادله طلا و ارز ارزان شد. آیا در روزهای آینده سامانه ناخدا سایر قطعات را کاهشی خواهد کرد؟

امروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. این روند صعودی بر خلاف کاهش محدود قیمت روز گذشته رخ داد.

دیروز مرکز مبادله طلا و سکه راه‌اندازی شد و باعث شد قیمت دلار و متعاقب آن قیمت طلا و سکه با روند کاهشی همراه شود. این در حالی است که امروز روند قیمت اسکناس آمریکایی در مسیر افزایشی و تغییر کانال قرار گرفت.

فروش سکه در سامانه ناخدا به جای بورس کالا

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ، این افزایش قیمت در بازار فلز زرد در حالی رخ داد که مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا از عرضه ۳۰۰ هزار قطعه سکه در هفته آینده در مرکز مذکور خبر داد. امیر هامونی با این امید که عرضه سکه از این طریق بتواند تا حد زیادی حباب سکه را کاهش دهد، این خبر را اعلام کرد.

این خبر در حالی منتشر شد که روز گذشته فروش گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهار آزادی، از بورس کالا حذف شد تا در بستر بازار مبادله‌ای این اقدام دنبال شود. با وجودی که حراج ربع‌ سکه از ۲۴ آبان‌ماه امسال آغاز شده بود اما استقبال قابل توجهی از آن صورت نگرفت و حالا قرار است ذخایر طلای کشور در سامانه‌ای دیگر و با عنوانی تازه عرضه شود.

بازار به حرف‌درمانی پشت کرد

به نظر می‌رسد مطابق نظر تحلیلگران، بازار به حرف‌درمانی واکنش نشان نمی‌دهد و راه خود را می‌رود. آنها می‌گویند اقتصاد زبان زور و دستور نمی‌فهمد و تا زمانی که مولفه‌های اقتصادی مسیر رشد بازارهای مالی را نشان می‌دهند و انتظارات تورمی بالاست، قیمت در بازارهای مالی رشد خواهد داشت.

در حالی که امروز معامله‌گران بازار ارز از آشفتگی بازار دلار و دست خالی صرافان از این اسکناس آمریکایی خبر دادند، برخی از فعالان بازار فلز زرد معتقد بودند باید واکنش بازار را به این سامانه در روزهای آینده بررسی کرد و تعیین برنده و بازنده زود است.

فقط ربع سکه ارزان شد

امروز چهارشنبه سوم اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه در تمام قطعات روند صعودی داشت. سکه امامی با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.سکه بهار نیز ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۲۷ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان رسید.

نیم سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد؛ این قطعه از سکه امروز  ۱۵ میلیون ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. امروز نیم سکه متاثر از خبر فوق‌الذکر تنها قطعه‌ای بود که کاهش قیمت داشت. این قطعه با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی قیمت با نرخ ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

سکه گرمی که یک ماه‌ گذشته کمترین افزایش قیمت را در خانواده خود داشت، امروز ۳۰۰ هزار تومان گران شد و به قیمت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام قطعات سکه به غیر از ربع سکه رشد داشت. حباب سکه امامی نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان گران شد و حباب ربع سکه ۷۶ هزار تومان ریخت. حباب سایر قطعات سکه به تناسب افزایش قیمت، رشد داشتند.

جدول قیمت و حباب سکه 3 اسفند 1401

قیمت طلا هم افزایش داشت. هر مثقال طلا ۳۷۵ هزار تومان گران شد. قیمت این مقدار طلا ۱۰ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با افزایش ۸۷ هزار تومانی قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم هم ۸۶ هزار تومان گرانتر شد و با قیمت دو میلیون و ۳۶۸ هزار تومان رسید.

بازار فلز زرد از انس پیروی می‌کند؟

علی طباطبائی کارشناس بازارهای مالی در مورد قیمت طلا و سکه  گفت: قیمت جهانی طلا احتمالا در میان‌مدت، به دلیل تعدیل نسبی سیاست‌های انقباضی آمریکا، صعود مجددی را تجربه کند. اما در درازمدت روند طلای جهانی احتمالا نزولی خواهد بود.

او افزود: با وجودی که بازارهای مالی مسیر خود را می‌روند اما سیاست‌های کنترلی قیمت همچنان ادامه دارد، بنابراین احتمال اینکه در میان‌مدت طلای داخلی از نوسانات اونس پیروی کند، وجود دارد.

گفتنی است امروز انس جهانی طلا چهار دلار افزایش داشت و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱,۸۳۹٫۳۳ دلار معامله شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....