تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 20:37
کد خبر : 115988

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

امروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. معامله‌گران معتقدند قیمت سکه در سقف قرار دارد و بعد از هر سقف باید در انتظار ریزش بود. آن‌ها توصیه می‌کنند که معامله‌گران سنگین نخرند و احتیاط کنند. امروز قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت. دو عامل تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد، یعنی دلار و انس جهانی طلا هر

امروز قیمت طلا و سکه افزایش داشت. معامله‌گران معتقدند قیمت سکه در سقف قرار دارد و بعد از هر سقف باید در انتظار ریزش بود. آن‌ها توصیه می‌کنند که معامله‌گران سنگین نخرند و احتیاط کنند.

امروز قیمت طلا و سکه روند افزایشی داشت. دو عامل تعیین‌کننده قیمت در بازار فلز زرد، یعنی دلار و انس جهانی طلا هر دو افزایشی بود. با اینکه در نخستین ساعات معاملاتی، قیمت در بازار فلز زرد با روند کاهشی باز شد اما در ادامه روز رشد قیمت داشت.

برخی از تحلیلگران بازار می‌گفتند که سکه‌بازان، هیجانی و تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در موقعیت خرید قرار گرفتند. در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی ۱۳ دلار افزایش داشته و به قیمت ۱۸۶۵.۶۵ دلار رسید.

سکه در سقف قرار دارد

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز ،  از سوی دیگر برخی از معامله‌گران معتقدند قیمت سکه در سقف قرار دارد و بعد از هر سقف باید در انتظار ریزش بود. آن‌ها توصیه می‌کنند که معامله‌گران سنگین نخرند و احتیاط کنند.

بازار احتیاطی خرید طلا و سکه با وجود حباب پنج میلیون تومانی سکه امامی، ریسک خرید را برای معامله‌گران بالا برده است.

امروز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۳۴۵ هزار تومان افزایش داشت. این قطعه از سکه به نیمه کانال ۲۵ میلیون تومانی نزدیک شد و به نرخ ۲۵ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی ۲۰۰ هزار تومان گران شد؛ با این مقدار افزایش، قیمت این قطعه از سکه به کانال ۲۴ میلیون تومانی نزدیک شد و با قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۱ هزار تومان معامله شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت و با همان نرخ روز گذشته مبادله شدند.

نیم سکه، ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی با قیمت ۵ میلیون تومان معامله شدند.

قیمت طلا نیز افزایش داشت؛ امروز هر مثقال طلا با بیش از ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت با نرخ ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بیش از ۲۴ هزار تومان گرانتر‌ شد و با قیمت دو میلیون و ۱۴۴ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم ۲۴ هزار تومان گرانتر شد و به قیمت دو میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید. امروز حباب سکه امامی و بهار رشد داشت و سایر قطعات سکه کاهش حباب داشتند. افزایش ۱۵۷ هزار تومانی حباب سکه امامی، حباب این قطعه را بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش داد.

جدول قیمت و حباب سکه 25 بهمن 1401

مردم فعلا خرید نکنند

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، درباره افزایش قیمت طلا و سکه  گفت: «اگر نرخ ارز کنترل شود، با توجه به اینکه تقاضا برای طلا و سکه در بازار نیست، به ثبات بازار و حتی کاهش قیمت‌ها می‌رسیم.»

او با اشاره به اینکه پیش‌بینی بازار فعلی سخت است افزود: «با وجود عوامل فراوانی که بر قیمت طلا و سکه اثر می‌گذارد، نمی‌توانیم بگوییم که تا پایان سال یا سال آینده بازار به چه سمتی می‌رود.»

او ضمن تاکید بر رشد قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان نرخ دلار گفت:«افزایش قیمت‌ها تنها تحت تاثیر افزایش نرخ دلار شکل گرفته و عامل تقاضا تاثیر چندانی ندارد. این هفته‌، روزهای پایانی ماه را پشت سر گذاشتیم و طبق روال روزهای پایانی هر ماه، از میزان تقاضا کاسته می‌شود. این هفته نیز تقاضایی که بتوان از آن به‌عنوان تقاضای کاذب که بر قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، ایجاد نشده است.»

بذرافشان در ادامه افزود:«مردم نگران نوسان‌های قیمت طلا و سکه و ادامه‌دار شدن رشد قیمت‌ها هستند. معتقدم، قیمت‌ها به اوج خود رسیده است. فعلا مردم سعی کنند به بازارها ورود نکنند.»

او گفت:«باید منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز باشیم. افزایش‌های فعلی کاذب است. نقش اصلی در کاهش قیمت‌ها را بانک مرکزی ایفا می‌کند.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....