تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400 - 21:18
کد خبر : 53093

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

پیش بینی قیمت طلا در هفته پیش رو

امروز قیمت طلا و سکه نسبت به آخرین معاملات هفته پیش اندکی ارزان شده، این درحالیست که بهای اونس جهانی با افزایش جزیی همراه بوده است اما بازار طلا تحت تاثیر روند نزولی بازار ارز و نبود تقاضا قرار دارد. اقتصاددان؛ درحالی‌که ارزش اونس جهانی با رشد حدود هفت دلاری به ۱۸۰۸دلار رسیده، اما بازار

امروز قیمت طلا و سکه نسبت به آخرین معاملات هفته پیش اندکی ارزان شده، این درحالیست که بهای اونس جهانی با افزایش جزیی همراه بوده است اما بازار طلا تحت تاثیر روند نزولی بازار ارز و نبود تقاضا قرار دارد.

اقتصاددان؛ درحالی‌که ارزش اونس جهانی با رشد حدود هفت دلاری به ۱۸۰۸دلار رسیده، اما بازار طلای داخلی اولین روز هفته را کاهشی آغاز کرد که دلیل آن اولا روند نزولی بازار ارز و بازگشت دوباره دلار به کانال ۲۴هزار تومان و ثانیا تعطیلی بازار طلا و افت تقاضا است.

این عوامل باعث شد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مقایسه با پنجشنبه حدود پنج هزار تومان، سکه طرح امامی ۸۰هزار و انواع دیگر سکه ۵۰هزار تومان ارزان شود؛ بر همین اساس در بازار امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۶۰۲هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۶۲هزار تومان کاهش یافت.

همچنین سکه طرح امامی به ۱۰میلیون و ۶۷۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسیده است.

احتمال افزایش تقاضا در روز‌های آینده

در همین راستا ابراهیم محمدولی، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلای امروز تابع روند کاهشی دلار بوده و توجهی به افزایش جزیی اونس جهانی نداشته؛ از طرفی در پی تعطیلی ناشی از تشدید بیماری کرونا بازار طلا مجددا دچار رکود شده و نبود تقاضا هم باعث شده طلای جهانی تاثیری بر قیمت طلای داخلی نگذارد.

به گفته این فعال بازار طلا، پیش‌بینی می‌شود بعد از بازگشایی بازار طلا شاهد بازگشت تقاضا هرچند کم برای خرید مصنوعات و سکه باشیم و همچنین بر اساس تجربه سال‌های قبل انتظار داریم با نزدیک شدن به ماه محرم حجم معاملات در بازار طلا هم بیشتر شود.

رییس اتحادیه طلا درباره آینده قیمت‌ها نیز بیان کرد: همچنان نگاه بازار‌ها به موضوع برجام و آینده روابط سیاسی است و هر اتفاق و خبری در این خصوص بر بازار ارز و سپس قیمت طلا و سکه تاثیر خواهد گذاشت؛ البته در حال حاضر انتظارات نسبت به توافق بالاست و همین موضوع هم منجر به کاهش سرمایه‌گذاری و تقاضا برای طلا و سکه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....