تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 20:02
کد خبر : 57369

پیش بینی قیمت طلا تا بعد از تعطیلات

پیش بینی قیمت طلا تا بعد از تعطیلات

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد با شروع ماه محرم قیمت طلا و سکه کاهش یابد، اما بالا رفتن ارزش اونس جهانی و تداوم روند صعودی دلار باعث شد قیمت‌ها در بازار طلا مجددا افزایش یابد. اقتصاددان؛ از اوایل تیر ماه روند صعودی بازار ارز شروع شد و از آن زمان تا کنون دلار از کانال ۲۳ به

درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد با شروع ماه محرم قیمت طلا و سکه کاهش یابد، اما بالا رفتن ارزش اونس جهانی و تداوم روند صعودی دلار باعث شد قیمت‌ها در بازار طلا مجددا افزایش یابد.

اقتصاددان؛ از اوایل تیر ماه روند صعودی بازار ارز شروع شد و از آن زمان تا کنون دلار از کانال ۲۳ به مرز ۲۷هزار تومان رسیده؛ اگرچه در ابتدا بازار طلا واکنشی به این روند صعودی نشان نداد اما از هفته گذشته قیمت طلا و سکه هم وارد فاز افزایشی شد.

درحالی‌که اواسط هفته گذشته اونس جهانی با افت ۹۰دلاری به محدوده ۱۶۷۰دلار رسیده بود اما این عامل نتوانست قیمت طلا و سکه را کاهش دهد؛ البته گفتنی است که اونس بعد از این سقوط یکباره مجددا افزایش یافت و از آنجا که روند دلار هم صعودی بود قیمت طلا و سکه ارزان نشد.

در این میان تقاضا به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر روند بازار طلا هم طی این هفته در تغییر قیمت‌ها نقش داشته است؛ به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، طی چند روز گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها تقاضا برای سکه با هدف سرمایه‌گذاری بالا رفته و این موضوع باعث شده حباب سکه به حدود ۷۰۰هزار تومان برسد.

حالا از ابتدای این هفته روند صعودی بازار طلا هم سرعت گرفته و به‌رغم اینکه از روز دوشنبه سراسر کشور تا یک هفته تعطیل خواهد شد اما همچنان تقاضا برای خرید بالاست و همین موضوع هم در کنار رشد نرخ ارز و اونس باعث شده هر گرم طلای ۱۸عیار طی دو روز گذشته حدود ۲۵هزار و سکه طرح جدید و قدیم نیز تقریبا ۳۰۰هزار تومان گران شود.

البته اعضای اتحادیه طلا بر این باورند که به دلیل کاهش حجم معاملات و نوسان نرخ ارز در ایام تعطیلات، احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد و بعد از آن هم بازار همسو با روند دلار و انتظارات حرکت خواهد کرد.

قیمت طلا و سکه پیش از شروع تعطیلات

بر اساس قیمت‌هایی که اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده، در جریان معاملات امروز بازار طلای تهران قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۹۳۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۹۳۲هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به یک میلیون و ۱۳۹هزار تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....