تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 21:30
کد خبر : 59121

پیش بینی قیمت طلا با شروع روند کاهشی دلار

پیش بینی قیمت طلا با شروع روند کاهشی دلار

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در پی روند نزولی دلار خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باتوجه به صحبت‌های رییسی درمورد کنترل بازار ارز به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه‌دار باشد. اقتصاددان؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در پی روند نزولی دلار خبر داد و گفت: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، باتوجه به صحبت‌های رییسی درمورد کنترل بازار ارز به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

اقتصاددان؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار و قیمت طلا توضیح داد: همانطور که قبلا هم گفته شده نوسانات بازار جهانی، نرخ ارز و روند عرضه و تقاضا سه عامل موثر بر تغییر قیمت طلا و سکه هستند که حالا امروز با بازگشایی بازار‌های جهانی ارزش اونس در مقایسه با آخرین قیمت حدود سه دلار کاهش داشته و روند بازار ارز هم در پی صحبت‌های روز گذشته رییس‌جمهور نزولی شده که تحت تاثیر این عوامل روند نزولی قیمت طلا و سکه از دیروز شروع شده است.

این فعال بازار طلا به تغییر قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نسبت به ابتدای هفته حدود ۱۲۵هزار، هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۲هزار، سکه طرح امامی تقریبا ۳۰۰هزار، سکه طرح قدیم ۲۰۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام به ترتیب ۲۵۰هزار و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی ۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در ادامه از کاهش تقاضا در پی افت قیمت‌ها نیز خبر داد و بیان کرد: تا هفته گذشته تقاضا اندکی افزایش یافته بود اما از ابتدای هفته با شروع روند کاهشی قیمت‌ها و صحبت‌هایی که منتشر شده، حجم معاملات طلا و سکه هم پایین آمده و حباب سکه نیز متاثر از همین موضوع از ۷۵۰هزار تومان پنجشنبه هفته پیش به ۴۵۰هزار تومان در بازار امروز کاهش یافته است.

بذرافشان با پیش‌بینی قیمت‌ها تا پایان هفته تصریح کرد: باتوجه به اقدامات تیم اقتصادی دولت جدید و صحبت‌های رییس‌جمهور در رابطه با کاهش نرخ ارز، امیدواریم روند کاهشی بازار طلا و ارز تا پایان هفته ادامه‌دار باشد و همچنین اگر اتفاق سیاسی و اقتصادی خاصی رخ ندهد ثبات به بازار‌ها بازخواهد گشت.

قیمت طلا و سکه ۸شهریور ماه ۱۴۰۰

دلیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۴۷هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۶۴هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: امروز سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۸۳۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت نیم سکه به شش ‌میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....