تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 21:06
کد خبر : 30661

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷دی ماه

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷دی ماه

امروز هم روند بازار ارز همچون دو روز گذشته افزایشی بود و دلار با رشد ۲۰۰تومانی از ۲۵۸۵۰ به ۲۶۰۵۰تومان رسید که فعالان بازار دلیل این رشد قیمت را متاثر از اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر و تلاش نوسان‌گیران برای نشان دادن افزایش تنش‌های سیاسی عنوان کرده‌اند. اقتصاددان؛ امروز اولین

امروز هم روند بازار ارز همچون دو روز گذشته افزایشی بود و دلار با رشد ۲۰۰تومانی از ۲۵۸۵۰ به ۲۶۰۵۰تومان رسید که فعالان بازار دلیل این رشد قیمت را متاثر از اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر و تلاش نوسان‌گیران برای نشان دادن افزایش تنش‌های سیاسی عنوان کرده‌اند.

اقتصاددان؛ امروز اولین قیمت دلار در بازار آزاد با ۱۰۰تومان افزایش ۲۵۹۳۰ و یورو ۳۱۵۰۰تومان اعلام شد و صرافی‌ملی هم نرخ فروش دلار را به ۲۵۸۵۰ و یورو را به ۳۱۷۲۰تومان افزایش داد؛ صرافی‌ها هم امروز دلار را با قیمت ۲۵۵۰۱ و یورو ۳۱۰۵۷تومان می‌فروختند.

این روند افزایشی متوقف نشد تا جاییکه در آخرین ساعات معاملات دلار سد مقاومتی را شکست و نرخ فروش آن در بازار آزاد به ۲۶۰۵۰ و یورو ۳۱۷۰۰تومان صعود کرد، صرافی‌ملی هم قیمت فروش دلار را به ۲۵۹۰۰ و یورو را ان افزایش داد اما نرخ در صرافی‌ها ثابت ماند.

تحلیلگران بازار ارز معتقدند که اخبار سیاسی و اقتصادی منتشر شده طی چند روز اخیر از جمله تنش‌های دوباره پیش آمده درخصوص بازشماری آراء انتخابات آمریکا، دستور برگشت یک ناو آمریکایی به منطقه خلیج فارس و احتمال افزایش تولید نفت در خاورمیانه باعث شده نرخ ارز بعد از حدود یک ماه ثبات در کانال ۲۵هزار تومان، امروز از مرز ۲۶هزار تومان عبور کند.

از طرف دیگر گفته شده که باتوجه به ضرر معامله‌گران در نتیجه کاهش نرخ ارز و ماندگاری آن در نرخ‌های پایین، نوسان‌گیران سعی دارند با جوسازی علیه اخبار سیاسی و تنش جلوه دادن آن‌ها زیان خود را جبران کنند؛ اگرچه جو بازار ارز هنوز افزایشی نشده و معامله‌گران امید چندانی به ادامه‌دار بودن روند صعودی فعلی ندارند لذا در نرخ‌های فعلی حجم فروش بالا رفته اما کماکان تقاضا برای خرید ارز پایین است.

بر اساس موارد گفته شده، انتظار می‌رود که دلار تا پایان هفته جاری همچنان در مدار صعودی باقی مانده اما شیب آن ملایم باشد؛ یک فعال بازار ارز در این زمینه اظهار کرده که ماندگاری دلار در نرخ‌های فعلی بالا نیست و به احتمال زیاد طی هفته آینده و پس از جبران بخشی از زیان نوسان‌گیران دلار مجددا به کانال ۲۵هزار تومان بازگردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....