تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 خرداد 1399 - 22:38
کد خبر : 10530

پیش بینی راشا تودی از سقوط ارزش جهانی دلار

پیش بینی راشا تودی از سقوط ارزش جهانی دلار

به گزارش راشاتودی، استفن روچ، کارشناس سابق بانک مورگان استنلی آمریکا، اعلام کرد شرایط برای سقوط دلار از مدت‌ها پیش در حال شکل گرفتن است و ممکن است تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا آخرین میخ بر تابوت سلطه دلار در بازار ارز جهانی باشد. وی گفت: به خاطر کاهش شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در

به گزارش راشاتودی، استفن روچ، کارشناس سابق بانک مورگان استنلی آمریکا، اعلام کرد شرایط برای سقوط دلار از مدت‌ها پیش در حال شکل گرفتن است و ممکن است تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا آخرین میخ بر تابوت سلطه دلار در بازار ارز جهانی باشد.

وی گفت: به خاطر کاهش شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در آمریکا و همچنین کسری بودجه سنگین دولت این کشور ارزش دلار کاهش خواهد یافت.

این کارشناس اقتصادی در مصاحبه با شبکه CNBC گفت: اقتصاد آمریکا مدت‌هاست که گرفتار چالش‌ها و مشکلات جدی در سطح کلان است و از جمله آنها می‌توان به میزان پس انداز داخلی بسیار پایین و کسری حساب جاری سنگین اشاره کرد.

روچ که یکی از اساتید دانشگاه «ییل» به شمار می‌رود معتقد است علیرغم ارزش خوب دلار در شرایط کنونی که دلیل آن رفتن سرمایه‌گذاران به سمت آن به عنوان یک دارایی ایمن است ارزش این ارز به شدت خواهد ریخت.

این کارشناس اقتصادی پیش‌بینی کرد ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا تا ۳۵ درصد سقوط خواهد کرد.

روچ پیشتر هشدار داده بود سقوط ارزش دلار به افزایش شدید تورم و بالا رفتن شکاف در کسری تراز آمریکا منجر شده و قیمت خرید مصرف کنندگان آمریکایی را به شدت افزایش خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی کارشناس سابق بانک مورگان استنلی ممکن است این اتفاق طی دو سال آینده رخ دهد.

روچ گفت در عین حال آمریکا در حال فاصله گرفتن از جهانی شدن بوده و روی جدا کردن خود از دیگر کشورهای جهان متمرکز شده‌اند. وی معتقد است ترکیب این دو اتفاق بسیار کشنده و مرگ‌آور است.

روچ پیشتر در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که طی دو دهه گذشته سهم دلار از حساب ذخیره ارز خارجی کشورهای جهان ۱۰ درصد کاهش یافته و ممکن است طی سال‌های آینده شاهد این روند سقوط باشیم.

وی همچنین متعقد است که سقوط ارزش دلار با افزایش ارزش یوآن و یورو همزمان خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....