تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اسفند 1400 - 19:33
کد خبر : 79668

پیش بینی روسیه در ۷۲ ساعت آینده

پیش بینی روسیه در ۷۲ ساعت آینده

امروز به عنوان اولین روز هفته کاری بعد از حمله روسیه به اکراین برای اقتصاد و پرستیژ روسیه یک روز جهنمی کامل بود . بلوکه شدن دارایی‌های روسیه در بانک های مختلف اروپایی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار،بسته شدن حریم هوایی اکثر کشورهای اروپایی به روی روسیه ،عدم اجازه به کشتی های روسی برای پهلو

امروز به عنوان اولین روز هفته کاری بعد از حمله روسیه به اکراین برای اقتصاد و پرستیژ روسیه یک روز جهنمی کامل بود . بلوکه شدن دارایی‌های روسیه در بانک های مختلف اروپایی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار،بسته شدن حریم هوایی اکثر کشورهای اروپایی به روی روسیه ،عدم اجازه به کشتی های روسی برای پهلو گیری در بنادر و از همه مهمتر تحریم بانک مرکزی روسیه برای استفاده از دلار .

اقتصاددان: امروز روسیه مغرور و همان غولی که عرض کردیم از مجرایی به باریکی یک سوزن نفس می‌کشد از لحاظ دسترسی به منابع پولی ،مالی و خدمات بین المللی در مسیر سقوط به ردیف کشورهایی چون ونزوئلا و کره شمالی قرار گرفت .با توجه امکان گسستگی و چند دستگی در میان نیروهای سیاسی و نظامی روسیه و با لحاظ روحیات پوتین به نظر می رسد وی به جای تعامل برای یک عقب نشینی با کمترین خسارت و بی آبرویی در ۷۲ ساعت آینده با اتخاذ یک سیاست فشار حداکثری در جبهه نظامی سعی خواهد کرد دوباره انسجام و اعتماد به نفس را به نظامیان و بوروکراتهای روسی برگرداند
ضمنا احتمال اعلام تهدید قطع گاز به اروپا و اعمال آن به صورت مرحله ای توسط پوتین دور از ذهن نیست در صورت اتخاذ چنین سیاستی توسط روسیه در زمینه گاز با توجه به ظرفیت های آزاد تولید نفت در کشورهایی مثل عربستان به همان میزان روسیه در زمینه صادرات نفتی بلاک خواهد شد.
در صورت اتخاذ سیاست خشن و حداکثری توسط پوتین احتمال اینکه روسیه در پشت خطوط خط مقدم جنگ چه در خاک روسیه چه در سایر کشورهای جهان در ۷۲ ساعت آینده ضرباتی را دریافت کند بسیار محتمل است .
ضمنا به نظر می‌رسد در کنار ادامه تحریم ها علیه روسیه
کارزار اقدامات دیپلماتیک علیه سفارتخانه های روسیه در ۷۲ ساعت آینده آغاز و تشدید شود .
در پایان امیدوارم در دور آخر مذاکرات هسته ای در این هفته ،این مذاکرات
تحت تأثیر بحران روسیه قرار نگیرد و ضمن به رسمیت شناخته شدن خواسته ها و نگرانی های مشروع ایران ،سایه تحریم ها از روی کشور برداشته شود که البته با کمی دشواری روبروست که انشالله با کیاست مسولین و مذاکره کنندگان رفع شود . تا انشالله درست به همان شیوه و سطحی که روسیه در دوران سختی های تحریم، در کنار ما بود ما نیز به همان شیوه در کنار روسیه بایستیم!!!!!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....