تاریخ انتشار : جمعه 3 تیر 1401 - 21:49
کد خبر : 92133

پیش بینی بورس فردا ۴ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۴ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه روز چهارشنبه در آخرین معاملات هفته قبل، روز بسیار کم‌نوسانی را دنبال کرد و روند آرام و نزولی شاخص کل بورس تا انتها ادامه

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه روز چهارشنبه در آخرین معاملات هفته قبل، روز بسیار کم‌نوسانی را دنبال کرد و روند آرام و نزولی شاخص کل بورس تا انتها ادامه داشت. طی معاملات آن روز، شاخص کل بورس بازدهی منفی ۰.۴ درصدی را به ثبت رساند و شاخص هم‌وزن نیز به نمایندگی سهام کوچک حدود ۰.۳ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

ارزش معاملات نیز مدت‌هاست که حال و روز خوشی ندارد و نوسان آن در کانال ۳ و ۴ هزار میلیارد تومانی نشان از کم تحرکی فعالان بازار دارد. روز چهارشنبه نیز ارژش معاملات عدد ۳۹۴۸ میلیارد تومانی را ثبت کرد و حدود ۳۸۴ میلیارد تومان از سرمایه کدهای حقیقی نیز از چرخه مبادلات خارج شد.

در دو روز گذشته اما برخی اتفاقات می‌تواند روند بازار فردا را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه به بررسی این عوامل و تاثیر آن بر بورس فردا خواهیم پرداخت.

امید دوباره برای از سرگیری مذاکرات؟

چندین ماه از توقف مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد و در این مدت نیز اتفاقاتی همچون صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام ضربه‌های آخر را بر پیکر دستیابی به توافق هسته‌ای وارد کرد. در برهه‌ای که احتمال دستیابی به توافق بالا بود، بازار سرمایه به خصوص سهام موسوم به سهام برجامی نیز روند خوبی به خود گرفته‌ بودند که با از بین رفتن امیدها، کم‌رنگ شدند.

شب گذشته و امروز اما خبرهای امیدوارکننده‌ای منتشر شد. انریکه مورا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در توییتی با انتشار تصویری، از شام کاری با حضور جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا و رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در بروکسل خبر داد. العربی الجدید، هم به نقل از مقامات مطلع ایرانی خبر داده که جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امشب برای گفت‌وگو درباره مناقشه هسته‌ای ایران و از سرگیری مذاکرات احیای برجام به تهران سفر می‌کند.

این اتفاق می‌تواند دوباره صنایع برجامی مانند خودرو و بانک را در معاملات فردا با افزایش تقاضا همراه کند. البته باید منتظر بود و دید که چه خبرهایی از این گفتگو به بیرون منتشر می‌شود.

بازارهای جهانی هنوز تحت فشار هستند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، پس از افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها با فشار و کاهش قیمت زیادی همراه شدند که این موضوع هنوز نیز ادامه دارد. قیمت نفت از سقف ۱۲۸ دلاری خود به حوالی ۱۱۰ دلار به ازای هر بشکه رسیده و قیمت مس نیز حدود ۸۳۰۰ دلار در نوسان است. باقی کامودیتی‌ها نیز شرایط یکسانی را دنبال می‌کنند.

این اتفاق باعث شده است که صنایع و سهام کامودیتی‌محور با احتیاط بیشتری توسط فعالان و سرمایه‌گذاران خریداری شوند. با توجه به اینکه امروز نیز آخرین روز معاملاتی هفته میلادی است، در صورتی که تغییر خاصی در روند کامودیتی‌ها ایجاد نشود، پیش بینی می‌شود که این صنایع روندی خنثی و نزولی در بازار فردا داشته باشند.

حضور شاخص بورس در محدوده حمایتی

فردا در صورتی که شاخص کل بورس کار خود را منفی آغاز کند، وارد محدوده حمایت تکنیکالی خواهد شد. محدوده ۱.۵۳ الی ۱.۵۱ میلیون واحدی همانطور که چندین بار به آن اشاره کرده بودیم، می‌تواند نقطه برگشت شاخص باشد. این محدوده از لحاظ حمایت کلاسیک، کف کانال صعودی و همچنین سقف ابر کومو از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند باعث واکنش مثبت کندل‌ها شود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل
تحلیل تکنیکال شاخص کل

به‌ طور کلی می‌توان انتظار داشت که معاملات فردا با احتیاط کار خود را آغاز کند اما به مرور با افزایش تقاضا به خصوص در صنایع برجامی همراه شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....