تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 19:15
کد خبر : 68172

پیش بینی بورس فردا ۳ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۳ آذر ۱۴۰۰

بورس امروز گرچه در فاز صعودی کار خود را آغاز کرد اما با گذشت ساعات اولیه عرضه‌ها در بازار شدت گرفتند و نتیجه فشار فروش ایجاد شده افت ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بود. به طور کلی علی‌رغم وجود تعداد بالایی از فروشندگان، خریداری در بازار وجود نداشت و نتیجه آن ادامه روند کم‌رمق و بی‌جان این

بورس امروز گرچه در فاز صعودی کار خود را آغاز کرد اما با گذشت ساعات اولیه عرضه‌ها در بازار شدت گرفتند و نتیجه فشار فروش ایجاد شده افت ۲۵۰۰ واحدی شاخص کل بود. به طور کلی علی‌رغم وجود تعداد بالایی از فروشندگان، خریداری در بازار وجود نداشت و نتیجه آن ادامه روند کم‌رمق و بی‌جان این روزهای بورس بود.

ارزش معاملات خرد امروز نیز کاهش داشت و به ۳.۸ همت رسید. همچنین در ادامه افزایش عرضه‌ها خروج پول حقیقی به ارزش ۹۶ میلیارد تومان رقم خورد.

بورس تحت تاثیر چند عامل قرار دارد، روند مذاکرات برجامی، شرایط اقتصادی و نرخ دلار از جمله این عوامل هستند.

تحلیل تکنیکال قیمت دلار

از لحاظ تکنیکالی قیمت دلار در محدوده مقاومتی خود حوالی ۲۸.۳ الی ۲۸.۷ هزار تومان قرار گرفته است. با توجه به حساس بودن این ناحیه برای قیمت دلار می‌توان باید گفت که درصورتی قیمت دلار بتواند بالای این ناحیه به تثبیت برسد اولین سطح مقاومتی پیش روی دلار ۲۹ هزار تومان خواهد بود که مقاومتی جدی محسوب نمی‌شود و در گام بعد هدف سقف تاریخی و ۳۲ هزار تومان را می‌توان متصور بود. لازم به ذکر است مادامی که قیمت دلار بالای میانگین متحرک ترسیم شده قرار داشته باشد، ترند دلار صعودی محسوب می‌گردد.

اندیکاتور RSI هم باتوجه به قرارگیری آن بالای سطح ۶۰ واحدی مومنتوم صعودی به خود گرفته است و در حال حاضر چشم‌انداز پیش روی آن رو به بالا است.

نمودار قیمت دلار
a56f947b 0ea1 49d0 ba5c 6051c16e33c8 TueNov232021 اقتصاددان نوشته

بنابراین چون احتمال اصلاح قمت در دلار وجود دارد ممکن است عرضه شدت گیرد. اما اگر دلار روند صعودی خود را ادامه دهد انتظار می‌رود این جریان عکس شود.

شاخص کل

از آنجایی که در ساعات پایانی بورس امروز شاخص کل روند نزولی به خود گرفته بود، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار سهام کار خود را در سمت منفی و کم رمق آغاز کند.

از لحاظ تکنیکالی نیز، شاخص کل مقاومت میانگین متحرک ۵۰ و ۲۵ روزه را در پیش دارد که بر هم تقریبا منطبق شده‌اند و مقاومت مهمی محسوب می‌شود. بنابراین این مقاومت ممکن است دردسر ساز شده و بر فشار فروش بیافزاید. اندیکاتور SAR نیز همچنان گارد نزولی را حفظ کرده است.

 

نمودار شاخص کل
54c7813f 7ab9 4b15 8b69 bc7586562ea8 TueNov232021 اقتصاددان نوشته

محرک‌های اصلی و امیدهای بازار

در حال حاضر بزرگترین محرک بورس دلار و احتمال افزایش نرخ خودرویی‌ها است. براساس اعلام وزیر صمت بعد از لغو افزایش قیمت‌ها توسط رئیس‌جمهور قرار شد تعیین قیمت‌های جدید خودرو به ستاد تنظیم بازار محول شود.

براساس اخبار رسیده قرار است بعد از چانه زنی‌های بسیار ستاد تنظیم بازار فردا در مورد قیمت خودرو نظر خود را اعلام کند. در صورت افزایش نرخ، این موضوع می‌تواند سبب ایجاد تقاضا در بازار شود و سبز پوشی را برای بورس به ارمغان آورد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....