تاریخ انتشار : جمعه 30 اردیبهشت 1401 - 20:11
کد خبر : 88309

پیش بینی بورس فردا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس افت ۰.۶۹ درصدی را تجربه کرد و به سطح ۱.۵۹۴ میلیون واحدی بازگشت و نتوانست خود را بالای ۱.۶ میلیون واحدی نگه دارد و شاهد چربش قدرت فروشندگان به خریداران پس از عبور از این سطح بودیم. دیگر شاخص مطرح بازار سهام که آن را نماینده سهام کوچکتر

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاخص کل بورس افت ۰.۶۹ درصدی را تجربه کرد و به سطح ۱.۵۹۴ میلیون واحدی بازگشت و نتوانست خود را بالای ۱.۶ میلیون واحدی نگه دارد و شاهد چربش قدرت فروشندگان به خریداران پس از عبور از این سطح بودیم. دیگر شاخص مطرح بازار سهام که آن را نماینده سهام کوچکتر بازار می‌شناسیم هم اواخر هفته گذشته وارد فاز نزولی شد و در آخرین جلسه معاملاتی افت ۱.۲۳ درصدی را تجربه کرد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

تاثیر قیمت دلار بر سودآوری بورس

نرخ دلار در بازار آزاد که مهم‌ترین محرک افزایش و کاهش سودآوری غالب شرکت‌های بورسی تلقی می‌شود. در پایان هفته گذشته حوالی ۳۰.۲۰۰ تومان کار خود را خاتمه داد. با بررسی تکنیکالی نرخ دلار مشاهده می‌شود که این شاخص ترند صعودی قدرتمندی به خود گرفته است و تا سقف خود حوالی ۳۲ هزار تومان مقاومت مهمی را پیش روی خود نمی‌بیند. البته لازم به ذکر است از اواخر هفته گذشته شاهد مداخله سیاست‌گذار در این بازار به موجب کنترل نوسانات آن هستیم و به همین منظور شاید زین پس نمودارهای این شاخص اعتبار خود را از دست دهند. از سوی دیگر شاهد مخابره شدن اخبار مثبتی از سوی مذاکرات وین هستیم و باید دید که سرانجام آیا این اخبار منجر به احیای توافق برجام خواهد شد یا خیر.

تحلیل رشد شاخص کل در کانال جدید

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس پس از برخورد به محدوده مقاومتی ۱.۶ میلیون واحدی نتوانست خود را بالای آن به تثبیت قیمتی برساند و چرخش قیمتی را تجربه کرد. باتوجه به واگرایی تشکیل شده میان شاخص کل و اندیکاتور RSI این شاخص در صورتی یک یا دو کندل نزولی دیگر تشکیل شود، واگرایی شکل گرفته تایید خواهد شد که در نوع خود سیگنال نزولی قوی محسوب می‌شود.
در نگاه بلند مدتی هم باتوجه به آنکه در آخرین کندل هفتگی تشکیل شده، سایه به‌وجود آمده است، می‌توان انتظار اصلاح مقطعی را داشت.

تحلیل شاخص کل
تحلیل شاخص کل

پیش بینی بورس فردا

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، لازم به ذکر است نخستین سطح حمایتی پیش روی شاخص کل حوالی ۱.۵۸۰ میلیون واحدی قرار دارد که تقریبا همزمان با خط روند و حمایت داینامیک شاخص کل می‌شود و مادامی که این خط روند شکسته نشده است، می‌توان به ادامه‌دار بودن موج صعودی اخیر امیدوار بود. اما در صورت شکست این دو حمایت، مقصد بعدی شاخص کل سطح ۱.۵۴۰ میلیون واحدی خواهد بود.

بررسی شاخص کل بورس
بررسی شاخص کل بورس

شاخص کل هم‌وزن که در مدت اخیر گوی سبقت را از شاخص کل روبوده است، در دو روز اخیر پس از شروع روند اصلاحی شاخص‌ها عملکرد بدتری نسبت به شاخص کل از خود نشان داده است.
از منظر تکنیکالی شاخص کل هم‌وزن از اینکه کانال نزولی میان مدت خود و مقاومت استاتیک معتبر خود را شکست نیاز به استراحت و پولبک به این سطوح با اهمیت داشت و نخستین حمایت پیش روی این شاخص حوالی ۴۳۶ هزار واحدی قرار دارد و پس از سقف کانال شکسته شده را می‌توان هدف بعدی این شاخص مطرح کرد.

در اندیکاتور RSI این شاخص بر خلاف شاخص کل واگرایی منفی دیده نمی‌شود فلذا اصلاح اخیر احتمالا برای این شاخص زودتر تمام شود. با توجه به اینکه حمایت معتبر و داینامیک موجود در اندیکاتور RSI این شاخص به سطوح فعلی نزدیک است. احتمال آن می‌رود که در اواسط هفته آینده شاهد واکنش این شاخص به این خط روند باشیم. اما بنظر می‎‌رسد شروع هفته آینده همراه با عرضه‌های گسترده در کلیت بازار باشد.

امکان رشد شاخص کل
امکان رشد شاخص کل

با توجه به اینکه شاخص کل و همچنین شاخص کل هم‌وزن هردو در پایان روز آخر کاری در هفته گذشته با شیبی منفی کار خود را به پایان رسانده‌اند، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که احتمالا در آغاز روز آتی معاملاتی یعنی شنبه هردو شاخص مطرح بازار سهام در مدار منفی کار خود را آغاز کنند. لازم به ذکر است بر اساس داده‌های گذشته‌نگر، شیب روند شاخص‌ کل در پایان یک روز معاملاتی روند احتمالی آتی در آغاز روز معاملاتی بعدی را پیش‌بینی می‌کند.

وضعیت شاخص هم‌وزن و شاخص کل
وضعیت شاخص هم‌وزن و شاخص کل

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....