تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 22:09
کد خبر : 91622

پیش بینی بورس فردا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز نیز روز بی‌رمقی را دنبال کرد و به طور کلی نه در سمت خریدار و نه فروشنده شاهد قدرت بالایی نبودیم. شاخص کل

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم.
بازار سرمایه امروز نیز روز بی‌رمقی را دنبال کرد و به طور کلی نه در سمت خریدار و نه فروشنده شاهد قدرت بالایی نبودیم. شاخص کل بورس در نهایت با کاهش ۰.۱۱ درصدی به محدوده ۱.۵۴۵ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن نیز با رشد اندک ۰.۰۴ درصدی شرایطی خنثی را دنبال کرد. ارزش معاملات نیز در همان محدوده ۴هزار میلیارد تومان ایستاد و نزدیک به ۴۸۰ میلیارد تومان خروج سرمایه از بازار به ثبت رسید.
شرایط بازار امروز بیشتر تحت تاثیر گزارش‌ها و صورت‌های مالی سالانه منتشر شده توسط شرکت‌ها بود که باعث تفاوت روند بین صنایع و سهام مختلف شد. برای مثال صنعت پتروشیمی که اغلب شرکت‌های آن با کاهش سودآوری یا حاشیه سود ناخالص همراه شده بود، روز سختی را پشت سر گذاشت و برخی نمادهای گروه بانکی به دلیل صورت‌های مالی مناسب توانستند حتی به صف خرید نیز برسند.
حال سوال این است که با شرایط موجود چه چیزی در انتظار بورس فردا خواهد بود؟

صنایع و سهام راه خود را از یکدیگر جدا می‌کنند

همانطور که در بالا اشاره شد، صورت‌های مالی سالانه شرکت‌ها درحال انتشار است و تفاوت شرایط بنیادی آن‌ها باعث افزایش تقاضا یا عرضه در نمادهای بازار شده است.
در این بین یکی از صنایعی که عملکرد ضعیفی را دنبال می‌کند، صنعت پتروشیمی است که به دلیل افزایش سنگین انرژی و یوتیلیتی، ریزش‌های بازارجهانی و خبر تحریم، روزهای سختی را دنبال می‌کند. این موضوع باعث شد که برخی از نمادهای این صنعت به صف فروش نیز برسند و باتوجه به اینکه در طول یکسال گذشته با افزایش قیمت خوبی همراه بوده‌اند، اکنون کمی به استراحت نیاز دارند.
صنعت بعدی می‌تواند سیمان باشد که امروز شاهد معاملات قابل توجهی در بورس کالا برای فروش محصولاتش است. معاملات هفته گذشته بورس کالا به دلیل افزایش سنگین قیمت‌ها تایید نشد و همین موضوع باعث شده است که تقاضا در این هفته افزایش یابد و رقابت قیمتی در برخی محصولات مانند سیمان آبیک به بیش از ۱۵۰ درصد نیز رسیده است. هنوز این معاملات تایید نشده اما در صورت وقوع می‌تواند در بازار فردا این گروه را با افزایش تقاضا همراه کند.
صنعت بانکی نیز در برخی نمادها مانند سامان، ونوین و… شاهد تقاضای خوبی بود. این بانک‌ها توانسته‌اند در سال ۱۴۰۰ به افزایش سودآوری قابل قبولی برسند و کاهش قیمت آن‌ها طی یکسال گذشته آن‌ها در شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار داده است.

راه کوتاه شاخص بورس تا حمایت تکنیکالی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، همانطور که در روزهای گذشته نیز اشاره شد، شاخص کل بورس در کانالی صعودی در نوسان است که اکنون پس از برخورد به سقف کانال درحال طی کردن مسیر تا کف کانال است و مسیری طولانی تا آن نمانده است. شاخص کل بورس پس از از دست دادن خط میانه کانال، اکنون دلخوش به محدوده ۱.۵۳ تا ۱.۵۱ میلیون واحد است که در آن نقطه هم حمایت کف کانال وجود دارد و هم ابرکومو که خود می‌تواند دلیل محکمی برای برگشت شاخص باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

شاخص کل بورس برای تایید شروع یک روند صعودی جدید، نیازمند عبور از مقاومت ۱.۶ میلیون‌ واحدی است.

همانطور که در تصاویر زیر نیز پیداست، روند روزانه شاخص کل و نمادهای مثبت و منفی رو به افزایش بوده است به طوری که ۵۱ درصد نمادها در انتهای معاملات در محدوده منفی و حدود ۲۵ درصد نمادهای در محدوده پایین‌تر از منفی ۳ درصد دامنه نوسان قرار داشتند.

 

روند تغییرات شاخص کل
روند تغییرات شاخص کل

بنابراین انتظار بر این است که معاملات فردا نیز تحت تاثیر افزایش عرضه‌های انتهای بازار امروز، منفی باشد اما به مرور از شدت عرضه‌ها کاسته خواهد شد.

روند تغییرات تعداد نمادهای مثبت و منفی بازار
روند تغییرات تعداد نمادهای مثبت و منفی بازار

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....