تاریخ انتشار : یکشنبه 1 خرداد 1401 - 20:22
کد خبر : 88551

پیش بینی بورس فردا ۲ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰.۱۶ درصدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع ۱.۵۸۲ میلیون واحدی ایستاد. باوجود اینکه شاخص در مدار مثبت کار خود را به پایان رساند اما از میانه بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم به طوری شاخص کل کمی از بالاترین سطحی که امروز دیده بود، فاصله گرفت. نکته جالب آنجاست که

شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد ۰.۱۶ درصدی را پشت سر گذاشت و در ارتفاع ۱.۵۸۲ میلیون واحدی ایستاد. باوجود اینکه شاخص در مدار مثبت کار خود را به پایان رساند اما از میانه بازار شاهد افزایش عرضه‌ها بودیم به طوری شاخص کل کمی از بالاترین سطحی که امروز دیده بود، فاصله گرفت.
نکته جالب آنجاست که دیگر نماگر بازار سرمایه که نماینده سهام کوچکتر بورس است بعد از اینکه از ابتدای روز روند صعودی را طی کرد، رفتار متضادی را نسبت به شاخص کل بورس از خود نشان داد و از نیمه دوم تا پایان بازار روند نزولی خود را ادامه داد. اما شاخص کل بعد از موج اول عرضه‌ها توانست باز هم به مدار صعود بازگردد. در نهایت کلیت بازار کار خود را در شرایط متعادل و مثبت به پایان رساند. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

پیش بینی بورس فردا

با توجه به اینکه شاخص کل هم وزن در پایان روز معاملاتی جاری با شیبی منفی کار خود را به پایان رساند می‌توان این پیش‌بینی را داشت که احتمالا این شاخص فردا در مدار منفی آغاز کند و انتظار این را داشته باشیم که تعداد نمادهای منفی بورسی در ابتدای بازار نسبت به مثبت‌ها بیشتر باشد. اما به واسطه اینکه شاخص کل با شیبی حدود صفر درجه کار خود را خاتمه داد، یعنی شاهد هیجانی در جهت مثبت یا منفی در انتهای بازار امروز نبودیم، این احتمالا بازار در شرایط متعادل رو به مثبت آغاز به کار خواهد کرد.

مقایسه شاخص هم‌وزن و شاخص کل

بررسی ورود و خروج پول حقیقی به بورس امروز

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۵۴۷۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز کاهشی بوده است که اتفاق مثبتی گمارده نمی‌شود. از این میان شاهد خروج پول ۲۰۹ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی بودیم. اما امروز برخلاف روز گذشته شاهد ورود پول ۱۷۲ میلیارد تومانی به صندوق‌های درآمد ثابت بودیم. این موضوع درصورتی که در روزهای آتی ادامه پیدا کند می‌تواند تبدیل به موضوعی نگران‌کننده برای ادامه روند صعودی بازار سهام شود. چراکه در برهه‌هایی که روند ادامه‌دار ورود پول به این صندوق‌ها رخ داده است، بازار سهام مورد اقبال واقع نشده است و نتوانسته است روند صعودی پایداری را به خود بگیرد. اما برای قضاوت در این رابطه نیاز است صبر کنیم در تحرکات آتی این صندوق‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ورود و خروج پول حقیقی
ورود و خروج پول حقیقی

بررسی و تحلیل شاخص کل بورس

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس امروز پایین خط روند صعودی کوتاه مدت خود قرار گرفت. در صورتی که با کندلی قوی این خط رو به بالا قطه نشود، صعود امروز را می‌توان به عنوان پول بک به این خط روند تلقی کرد.
نخستین سطح مقاومتی پیش روی شاخص کل پس از این خط روند، سقف قبلی تشکیل شده در شاخص کل خواهد بود. در اندیکاتور RSI شاخص کل هم مشاهده می‌شود که مقاومت داینامیک شاخص پیش روی آن قرار دارد، اما به واسطه فاصله سطح کنونی با این مقاومت فردا به این خط روند و مقاومت نخواهد رسید. فلذا از این حیث نگرانی وجود ندارد. در سمت مقابل اما اگر شاخص وارد سناریو ریزشی شود، قبل از سطح ۱.۵۴۰ میلیون واحدی که حمایت استاتیک معتبری برای شاخص محسوب می‌شود حمایت معتبری وجود ندارد.

بررسی و تحلیل شاخص کل بورس
بررسی و تحلیل شاخص کل بورس

بررسی شاخص هم‌وزن بورس

در شاخص هم‌وزن دیده می‌شود، پس از اینکه اندیکاتور RSI در این شاخص به خط روند داینامیک خود رسیده است، واکنش نشان داده است. از طرفی، شاخص قیمت هم روی حمایت استاتیک قرار گرفته است و امروز با برخورد به این حمایت شاهد واکنش شاخص هم‌وزن بودیم. مادامی که بالای کانال شکسته شده نزولی در این شاخص قرار داریم نمی‌توان نگرانی خاصی را متوجه تکنیکال این شاخص نمی‌توان بود.

بررسی و تحلیل شاخص هم‌وزن
بررسی و تحلیل شاخص هم‌وزن

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....