تاریخ انتشار : جمعه 28 مرداد 1401 - 18:48
کد خبر : 98345

پیش بینی بورس فردا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۹ مرداد ۱۴۰۱

بورس احتمالا فردا نیز روندی نوسانی به خود بگیرد. همچنان انتظار می‌رود صنایع برجامی در کانون توجه باشند. بورس تهران روز چهارشنبه جدال تمام عیاری بین خریداران و فروشندگان را به نمایش گذاشت که به دلیل شرایط ایجاد شده در سطح کلان سیاسی و اقتصادی کشور به واسطه مباحث مذاکرات هسته‌ای است. شاخص کل بورس

بورس احتمالا فردا نیز روندی نوسانی به خود بگیرد. همچنان انتظار می‌رود صنایع برجامی در کانون توجه باشند.

بورس تهران روز چهارشنبه جدال تمام عیاری بین خریداران و فروشندگان را به نمایش گذاشت که به دلیل شرایط ایجاد شده در سطح کلان سیاسی و اقتصادی کشور به واسطه مباحث مذاکرات هسته‌ای است.

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته جاری طی حرکتی رفت و برگشتی در ابتدا رنگی سبز به خود گرفت اما در نهایت با توجه به افزایش عرضه‌ها در اکثر صنایع، بازدهی منفی ۰.۵۵ درصدی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن اما به دلیل اقبال به سهام کوچک، شرایط به مراتب بهتری را دنبال کرد و با وجود عقب‌گرد از سقف روزانه خود، افزایش ۰.۱۱ درصدی را تجربه کرد. افزایش سطح ارزش معاملات به نزدیکی ۴هزار میلیارد تومان در کنار کاهش شدت خروج پول نسبت به ماه گذشته، نشان از وجود چشم‌اندازی بهتر برای بازار دارد و به نظر می‌رسد که با مشخص شدن شرایط کنونی، روزهای بهتری را برای بازار سرمایه متصور باشیم. تداوم انتشار خبرهای مختلف از سمت گفتگوهای برجامی، نگاه متفاوت به بورس بعد از توافق هسته‌ای و مابقی پارامترهای تاثیرگذار در روند بازار سرمایه باعث شده است که این روزها با نوسانات نسبتا زیادی همراه شود. حال در ادامه با بررسی این نکات به پیش‌بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.

 

خطر مذاکرات فرسایشی برای بورس

بورس تهران از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای تاکنون چندین بار از ادامه‌دار شدن و روند فرسایشی این موضوع ضربه خورده است و موج‌های خوش‌بینی آن بارها تغییر رنگ داده‌اند. اگرچه در این دور به نظر می‌رسد که شرایط برای دستیابی به توافق از همیشه مهیاتر است اما فعلا نتیجه قطعی آن مشخص نیست. همین موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل نوسانات بازار سرمایه در روزهای گذشته بوده است و به نظر می‌رسد که در معاملات فردا نیز ادامه داشته باشد. طی دو روز گذشته نیز خبرهای مختلفی از طرف‌های مذاکره‌کننده منتشر شده است که برخی نگاه مثبت و برخی نیز نگاه محتاطانه‌تری به این موضوع دارند. بنابراین می‌توان انتظار داشت در بورس فردا نیز بار دیگر تقابل خریداران و فروشندگان را به خصوص در گروه‌های موسوم به صنایع برجامی از جمله خودرو و بانک شاهد باشیم.

 

حرکت بااحتیاط بازارهای جهانی

به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد ، بازارهای جهانی و روند قیمتی کامودیتی‌ها همواره یکی از موثرترین متغیرهای بازار سرمایه به خصوص صنایع بزرگ بازار بوده است. پس از ریزش سنگینی که بازارهای جهانی در طول چند ماه گذشته تجربه کردند، اکنون شرایط کمی به ثبات رسیده است و به نظر می‌رسد که عطش روند نزولی قبل خوابیده باشد. پس از انتشار آمار تورم آمریکا برای ماه جولای و بهبود آن، انتطارات برای تداوم اقدامات تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تعدیل شد و همین موضوع کمی از ریزش‌های اخیر را جبران کرد.

از سمت دیگر اما همچنان برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که کاهش تورم به واسطه پایین آمدن نرخ انرژی و غذا می‌تواند موقتی باشد و در ماه‌های آینده دوباره شاهد جهش نرخ تورم در ایالات متحده باشیم که بار دیگر تلاش‌های فدرال رزرو برای کنترل این نرخ را توسط افزایش نرخ بهره قوت بخشد. از همین رو بازارهای جهانی در هفته جاری روندی بسیار محتاطانه را دنبال کردند و پس از یک هفته نوسان، حوالی قیمت‌های روز بازگشایی هستند.

مس در زمان نگراش این گزارش بالای کانال ۸هزار دلاری قرار دارد و روی نیز که روند بهتری داشت بیش از ۳۵۰۰ دلار معامله می‌شود. از سمت دیگر نفت که از مذاکرات هسته‌ای نیز تاثیر زیادی می‌پذیرد، با تلاطم زیادی همراه بود و اکنون ۹۵ دلار به ازای هر بشکه قیمت می‌خورد.

 

انتظار برای تداوم نوسانات روزانه

باتوجه به نکات گفته شده، بورس تهران با احتمال بالایی فردا نیز روندی نوسانی به خود بگیرد و با توجه به افزایش فشار عرضه‌ها در روز چهارشنبه، معاملات فردا نیز با تداوم این موضوع کار خود را آغاز کنند. در این میان همچنان انتظار می‌رود که صنایع برجامی در صدر توجهات باشند و گروه‌های بزرگ بازار نیز فعلا با تداوم احتیاط معامله‌گران به کار خود ادامه دهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....