تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 18:29
کد خبر : 74830

پیش بینی بورس فردا ۲۹ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۹ دی ۱۴۰۰

یکی دیگر از روزهای تلخ بازار سهام امروز تمام شد. در پایان ساعت معاملاتی روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ریزش ۲٫۳۴ درصدی (معادل ۳۰۵۳۴ واحد) را رقم زد. ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بااحتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۲۷۴۷ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول

یکی دیگر از روزهای تلخ بازار سهام امروز تمام شد. در پایان ساعت معاملاتی روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ریزش ۲٫۳۴ درصدی (معادل ۳۰۵۳۴ واحد) را رقم زد. ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بااحتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۲۷۴۷ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول سنگین ۷۰۸ میلیارد تومانی از گردونه معاملات امروز بورس تهران بودیم. به عبارتی یک چهارم ارزش معاملات امروز توسط کدهای حقیقی به صورت مستقیم از بازار خارج شد.

نکته مثبتی که در اواخر بازار امروز اتفاق افتاد، افت نسبی ارزش و تعداد صفوف فروش بود. بابررسی‌های به عمل آمده در روند تغییر ارزش سفارشات، ورود پول حقیقی و حقوقی و دیگر پارمترهای بازار، اینگونه بنظر می‌رسد که صندوق‌های حمایتی بازار فعالیتی از خود نشان داده‌اند و با خرید برخی از صفوف فروش قصد بر حمایت از کلیت بازار را در سر دارند. اما از آنجایی که نمی‌توان با قطعیت در این رابطه اظهار نظر کرد باید دید که فردا چه سیاستی از سوی این صندوق‌ها اتخاذ خواهد شد و آیا اصلا منابعی در نظر گرفته شده برای حمایت از بازار توان به ثبات رساندن بازار را دارد یا خیر. به هرحال این سناریو را می‌توان محتمل‌تر از سایر سناریوهای حمایتی پیش رو برای بازار فردا در نظر گرفت.
لازم به ذکر است که عمده این تحرکات حمایتی در صنایع سرمایه‌گذاری، فلزات اساسی، سیمانی و دارویی مشاهده می‌شود.

روند صفوف خرید و فروش
15f4d536 d143 4045 82b6 30fce4484596 TueJan182022 اقتصاددان نوشته

برای پیش بینی بورس فردا با دقتی بالاتر نیاز است که شرایط حاکم بر پارامترهای تاثیرگذار و تکنیکالی موثر بر گلیت بازار را بررسی کرد.

از نظر تکنیکالی شاخص کل وضعیت مطلوبی ندارد. در جریان بازار امروز شاهد شکست قدرتمند میانگین متحرک توانی ۳۰۰ روزه شاخص کل بودیم که یکی از سنگرهای بلندمدتی و معتبر شاخص کل بورس محسوب می‌شد. در ادوار قبلی بارها شاهد واکنش جدی شاخص کل نسبت به این میانگین متحرک بودیم اما اینبار شکست. دیگر موضوعی که امروز رخ داد شکست حمایت داینامیک میان مدت در اندیکاتور RSI بود که از دی ماه سال گذشته حفظ شده بود. در صورتی که در روز آتی این اندیکاتور به بالای این حمایت داینامیک بازگردد، می‌توان امروز را شکست فیک در نظر گرفت.
اولین حمایت مهمی که پیش روی شاخص کل بورس قرار دارد، حمایت استاتیک و تراز ۶۱ درصد فیبوناچی ریتریسمنت خواهد بود که می‌تواند باعث بازگشت شاخص به مدار مثبت شود. بنابراین پیش بینی می‌شود شاخص کل در بازار فردا به موجب برخورد و نزدیکی به این سطوح حمایتی واکنش نشان دهد اما باید دید که موج تقاضایی که احتمالا از نیمه آغازین بازار شکل خواهد گرفت یارای تاب‌آوری در مقابل فروشندگان را تا پایان بازار خواهد داشت یا همانند دیروز فروشندگان این موج تقاضا را سرکوب خواهند کرد.

شاخص کل بورس (لگاریتمی – روزانه)
a8e7f3cc 2db3 4a5f a879 49a08ba7a0f9 TueJan182022 اقتصاددان نوشته

سایر پارامترهای موثر بر کلیت بازار اعم از نرخ دلار نیما، نرخ بهره در بازار بین بانکی وضعیت نامساعدی ندارند. فلذا از این حیث بازار ریسک معناداری را در برابر خود نمی‌بیند. بزرگترین ابهام بازار در لحظه کنونی نتیجه و اخبار مخابره شده از مذاکرات برجام است که سبب شده است، سرمایه‌گذاران و پول‌های درشت صبر پیشه کنند و اقدام به ورود به بازار را نکنند. درصورتی که این ابهام برطرف شود همانند اتفاقی که در خرداد ماه به موجب برطرف شدن ابهام انتخابات ایالات متحده رخ داد، به احتمال قوی شاهد خروج بازار سرمایه از وضعیت وخیم فعلی خواهیم بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....