تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 19:52
کد خبر : 88019

پیش بینی بورس فردا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نماگر اصلی بورس در پایان ساعت کاری بازار سهام جهش ۱٫۴۰ درصدی را رقم زد و در قله ۱٫۶ میلیون واحدی ایستاد. نکته جالب توجه بازار امروز این بود که شاخص کل پس از گذشت بیش از یک سال موفق به عبور از مقاومت روانی و مهم ۱٫۶ میلیون واحدی شد. دیگر موضوع مورد توجه بازار امروز

نماگر اصلی بورس در پایان ساعت کاری بازار سهام جهش ۱٫۴۰ درصدی را رقم زد و در قله ۱٫۶ میلیون واحدی ایستاد. نکته جالب توجه بازار امروز این بود که شاخص کل پس از گذشت بیش از یک سال موفق به عبور از مقاومت روانی و مهم ۱٫۶ میلیون واحدی شد.
دیگر موضوع مورد توجه بازار امروز واگرایی میان شاخص کل و شاخص هم‌وزن بود. برخلاف روزهای گذشته که شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس داشت امروز شاهد آن بودیم که نه تنها این شاخص بازدهی بهتری نسبت به شاخص کل نداشت بلکه حتی با روند نزولی قدرتمندی از مثبت به منفی رفت. این در حالی بود که شاخص کل بورس همچنان بر مدار صعود باقی ماند و در مدار مثبت کار خود را خاتمه داد. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

در بورس امروز چه اتفاقات مهمی رخ داد؟

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به عدد ۸۱۴۹ میلیارد تومان رسید و از این میان ۲۵۰ میلیارد تومان خروج پول توسط کدهای حقیقی رخ داد که نکته منفی برای کلیت روند حرکتی بازار گمارده می‌شود. نکته دیگر آنجاست که از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط هم خروج پول رخ داده است و بنظر می‌رسد پول‌های خارج شده از سهام در غالبا در پرتفوهای افراد پارک شده است و در فضای تورمی حاضر مقصد صندوق‌های درآمد ثابت که کم ریسک‌تر است را انتخاب نکرده‌اند.

جریانان نقدینگی بورس امروز

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، شاخص کل بورس از نظر تکنیکالی موفق شد مقاومت استاتیک خود محدوده میلیون واحدی را شکست دهد. باتوجه به اهمیت این سطح می‌توان انتظار آن را داشت که در روزهای آتی به این سطح پول بکی داشته باشیم. نکته دیگری که در تکنیکال این شاخص وجود دارد مقاومت داینامیک موجوود در اندیکاتور RSI است که مدد کندل تشکیل شده امروز در قیمت شکسته شد. در حال حاضر اندیکاتور RSI عدد ۸۱ واحدی را نشان می‌دهد و درصورتی که این شاخص بالای سطح ۸۴ واحدی قرار گیرد واگرایی منفی موجود در آن شکست خواهد خورد.

شاخص کل بورس ( لگاریتمی – روزانه )
شاخص کل بورس ( لگاریتمی - روزانه )

شاخص کل هم‌وزن از منظر تکنیکالی امروز به مقاومت داینامیک خود در اندیکاتور RSI رسید و نسبت به آن واکنش نشان داد و اگر فردا هم روند نزولی فعلی ادامه یابد، می‌توان آن را تایید اتفاق فعلی دانست. لازم به ذکر است که واگرایی منفی سیگنالی نزولی قدرت مندی محسوب می‌شود و معمولا در پایان روندهای صعودی اتفاق می‌افتتد.

شاخص کل هم‌وزن ( لگاریتمی – روزانه )
شاخص کل هم‌وزن ( لگاریتمی - روزانه )

با توجه به اینکه روند طی شده توسط شاخص کل بورسدر نیمه پایانی امروز شیبی مثبت داشت، می‌توان این پیش بینی را داشت که شاخص کل بورس فردا کار خود را در مدار مثبت آغاز کند. اما همین تحلیل را نمی‌توان برای شاخص کل هم‌وزن داشت. چراکه این شاخص از اواسط ساعت کاری بورس امروز وارد روندی نزولی شد و تا پایان بازار این روند را حفظ کرد و با شیبی منفی امروز را به اتمام رساند. به همین دلیل احتمال اینکه فردا هم در نمادهای کوچک و متوسط شاهد عرضه‌های زیاد باشیم، دور از انتظار نیست و بنظر می‌رسد بزرگان بورس وضعیت مساعدتری را تجربه کنند.

روند شاخص‌های بازار سرمایه
روند شاخص‌های بازار سرمایه

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....