تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 20:26
کد خبر : 63876

پیش بینی بورس فردا ۲۶ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۶ مهر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس در این روزها کار سختی شده و عوامل متعددی در روند روزانه آن تاثیر می‌گذارد. روز گذشته بازاری سراسر سبز داشتیم اما امروز از همان ابتدای معاملات شاهد افزایش عرضه‌ها و فشار فروش در اکثریت سهام بودیم. از لحاظ تکنیکالی انتظار داشتیم که عرضه‌ها در بازار قوت بگیرد اما به نظر می‌رسد عوامل

پیش بینی بورس در این روزها کار سختی شده و عوامل متعددی در روند روزانه آن تاثیر می‌گذارد. روز گذشته بازاری سراسر سبز داشتیم اما امروز از همان ابتدای معاملات شاهد افزایش عرضه‌ها و فشار فروش در اکثریت سهام بودیم. از لحاظ تکنیکالی انتظار داشتیم که عرضه‌ها در بازار قوت بگیرد اما به نظر می‌رسد عوامل دیگری نیز در این اتفاق دخیل بودند. حال ببینیم پیش بینی بورس فردا چیست؟

صحبت یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با احتمال از سرگیری مذاکرات در همین هفته، احتمال نزدیک شدن به توافق و کاهش قیمت دلار را قوت بخشید و همین عامل باعث شد که دلار نیز کار خود را با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته آغاز کند و همچنین تا حوالی قیمت ۲۷۱۵۰ تومان نیز نزول کند. این کاهش در شرایطی که این روزها بورس بسیار به تحرکات قیمت دلار حساس است، یکی از مهم‌ترین عواملی بود که معاملات امروز را تحت تاثیر قرار داد.

روند تغییرات شاخص هم‌وزن در معاملات ۲۵ مهر ۱۴۰۰
a0fe3996 9cc8 48ca 9ce8 0549d55f2688 SunOct172021 اقتصاددان نوشته

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،  با نگاهی به روند معاملات و افزایش لحظه‌ای تعداد صف‌های فروش در کنار برگشت شاخص بورس به محدوده منفی، می‌توان پیش بینی کرد که احتمالا فردا نیز حداقل در ابتدای بازار شاهد برتری قدرت عرضه‌ها بر تقاضا باشیم و اکثریت بازار در محدوده قرمز رنگ کار خود را آغاز کنند.

روند تغییرات تعداد صف‌های خرید و فروش – ۲۵ مهر ۱۴۰۰
3d99d1d3 e655 4cfe a002 c71c2457ce8c SunOct172021 اقتصاددان نوشته

ناجی بورس از راه می‌رسد؟

اما در شروع معاملات فردا یک عامل بسیار مهم تاثیرگذار خواهد بود. بازار جهانی فردا شروع به کار می‌کند و تغییرات آن می‌تواند بر روند معاملاتی بورس تهران حائز اهمیت باشد. در صورتی که شاهد افزایش دوباره قیمت کامودیتی‌ها باشیم، انتظار می‌رود که سهام کامودیتی محور به آن واکنش داده و با افزایش تقاضا همراه شوند که این عامل می‌تواند بر کلیت بازار نیز تاثیرگذار باشد. اما اگر فردا شاهد کاهش قیمت در بازار جهانی باشیم، به احتمال زیاد فشار عرضه‌ها در بورس تشدید شده و ریزش بازار نیز سنگین‌تر شود.

متال‌بولتن در پیش بینی خود از وضعیت بازار جهانی، چشم‌انداز بازار بسیاری از کامودیتی‌ها از جمله مس و روی را همراه با کمبود عرضه برآورد کرده و این در حالی است که این پیش‌‌بینی پیش از صعود اخیر بازار جهانی و بدون لحاظ کردن اثر بحران انرژی ارائه شده است. به هر صورت وضعیت شروع معاملات بازار جهانی در این هفته اثر قابل‌ملاحظه‌ای بر بازار سهام ما خواهد داشت.

 

افزایش ریسک در تکنیکال شاخص

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس – ۲۵ مهر ۱۴۰۰
bf69be5c 6c5a 488d 9784 e1797d863aa0 SunOct172021 اقتصاددان نوشته

همانگونه که در پیش بینی روز گذشته نیز ذکر شد، شاخص با رسیدن به مقاومت کانالی که آن را به سمت پایین شکسته است، دچار عرضه شد و کندل قرمز رنگی را به ثبت رساند. در صورت عدم برگشت در معاملات فردا، تا حوالی عدد ۱٫۳۸ میلیون واحدی حمایت جدی زیر نمودار وجود ندارد اما مادامی که بالای عدد ۱٫۳۲ میلیون واحد باشیم می‌توان انتظار برگشت قدرتمند بورس را داشت.

 

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....