تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 21:48
کد خبر : 74452

پیش بینی بورس فردا ۲۵ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۵ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا را می‌توان از چند منظر برآورد کرد که هرکدام می‌تواند شرایط متفاوتی را برای صنایع مختلف رقم بزند. معاملات روز چهارشنبه متفاوت از دیگر روزهای هفته قبل بود و شرایط ایجاد شده کمی پول را در صنایع به چرخش درآورده است. هفته گذشته بازار سرمایه به لطف اخبار مثبت برجامی و کاهش قیمت

پیش بینی بورس فردا را می‌توان از چند منظر برآورد کرد که هرکدام می‌تواند شرایط متفاوتی را برای صنایع مختلف رقم بزند. معاملات روز چهارشنبه متفاوت از دیگر روزهای هفته قبل بود و شرایط ایجاد شده کمی پول را در صنایع به چرخش درآورده است.

هفته گذشته بازار سرمایه به لطف اخبار مثبت برجامی و کاهش قیمت دلار در صنعت بانک و خودرو، شرایط نسبتا مناسبی را پشت سر گذاشت اما به مرور با کمرنگ شدن این موضوع و به میان آمدن مسائل دیگر، دیگر صنایع بودند که شرایط مساعدتری نسبت به دیگران تجربه کردند.

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی قطعی شد

خبر حذف قطعی ارز ترجیحی باعث شد که روز چهارشنبه صنایعی همچون غذایی و زراعت روز خوبی را پشت سر بگذارند و تقریبا تمامی سهام این دو گروه در صف خرید یا محدوده مثبت کار خود را به اتمام برسانند.

هرچند که در اواخر معاملات کمی عرضه‌ها در این سهام بیشتر شد اما به دلیل تاثیر خوبی که این اتفاق بر روند مالی و عملیاتی این شرکت‌ها خواهد گذاشت به نظر می‌رسد فردا نیز با تقاضای خوبی همراه باشند.

افزایش حاشیه سود و کاهش نسبت قیمت به درآمد آینده‌نگر در سهام این گروه خوش‌بینی را به آینده این شرکت‌ها بیشتر می‌کند هرچند که برخی نیز اعتقاد دارند که امکان قیمت‌گذاری دستوری در محصولات این شرکت‌ها بیش از پیش احساس می‌شود.

دلار دوباره در کانال ۲۸ هزار تومانی

افزایش اخبار مثبت پیرامون مذاکرات و افزایش احتمال دستیابی به یک توافق در اوایل هفته باعث کاهش نسبتا شدیدی در قیمت دلار شد و این عامل باعث شده بود که صنعت خودرو و بانک که به صنایع برجامی معروف هستند، مورد توجه فعالان بازار قرار بگیرند.

کاهش قیمت دلار تا حوالی ۲۷۵۰۰ تومان نیز ادامه داشت اما این کاهش تداوم نداشت و از اواسط هفته بود که دلار با برگشت نسبتا سریعی توانست قیمت‌های بیش از ۲۸هزار تومان را پس بگیرد. اگرچه هنوز نوسان در قیمت دلار دیده می‌شود اما به نظر می‌رسد که تا زمان قطعی شدن توافق کاهش قیمت شدیدی را در این ارز شاهد نباشیم.

همین عامل باعث شد که افزایش قیمت سهام خودرویی و بانکی نیز متوقف شود و تقاضایی نسبی به سمت سهام دلاری برگردد اگرچه این تقاضا همچنان از قدرت بالایی برخوردار نیست.

بازار جهانی مسیر را هموارتر می‌کند

در اواخر این هفته محرک خوبی برای بازار سرمایه ایجاد شده است. رشد دوباره قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند بهانه مناسبی برای برگشت خریداران به سمت سهام کامودیتی‌محور باشد و شاید دوباره شاهد رشد قیمت در این سهم‌ها باشیم.

صعود دوباره مس به بالای ۱۰هزار دلار، افزایش قیمت نفت برنت به حوالی ۸۵ دلار و شاید از همه مهم‌تر اعلام تورم ۷ درصدی برای سال ۲۰۲۱ آمریکا که نشان از احتمال افزایش تورم در سال آینده دارد، امیدواری را برای رشد دوباره یا ثبات قیمت کامودیتی‌ها زنده نگه داشته است.

راه صنایع جدا می‌شود

با توجه به نکات گفته شده، به نظر می‌رسد که در معاملات بورس فردا شاهد روندی متفاوت در صنایع باشیم و هر صنعت با وجود شرایط و اخبار خوب یا بد، حرکت مختص به خود را انجام دهد هرچند که در هر صنعت، برخی تک سهم‌ها به دلایلی روند معاملاتی بهتری را خواهند داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....