تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 19:57
کد خبر : 91030

پیش بینی بورس فردا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در بورس فردا تاثیرگذار است و نیز برای بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم. بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته معاملات کم‌رمقی را دنبال کرد و با وجود افزایش ۰.۲ درصدی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن، بیش از

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در بورس فردا تاثیرگذار است و نیز برای بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.
بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته معاملات کم‌رمقی را دنبال کرد و با وجود افزایش ۰.۲ درصدی شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن، بیش از ۶۰ درصد سهام در محدوده منفی دامنه نوسان روزانه کار خود را به پایان رساندند. ارزش معاملات نیز تقریبا تغییر چندانی نداشت و با ثبت عدد ۴۹۰۰ میلیارد تومان همچنان در محدوده پایینی قرار دارد. روز گذشته که پس از ۲ هفته شاهد ورود پول اشخاص حقیقی بودیم، امروز متوقف شد و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه از چرخه معاملات خارج شد.
شاخص کل بورس امروز با وجود نوسان اندک، شاهد رفت و برگشت زیادی بود و در برخی دقایق شاهد غلبه عرضه بر تقاضا و بالعکس بودیم اما در نهایت عرضه‌ها بودند که با پیروزی خفیف کار را به پایان رساندند. البته در معاملات امروز برخی صنایع روند خوبی به خود گرفتند و توانستند بازدهی مثبتی را به ثبت برسانند.
حال سوال این است که فردا بازار سرمایه چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

ابهامات تا کجا همراه بورس است؟

باید قبول کرد که وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور همواره با ابهام همراه بوده است و در بازه کنونی این شرایط تشدید نیز شده است. همین موضوع و تصویر مبهم در پارامترهای مهم اقتصادی کشور باعث شده است که سهامداران و فعالان بازار سرمایه فعلا اقدام به خریدهای قدرتمند نکنند و صرفا با رخ دادن اتفاقات مختلف از سهام و صنایع نوسان اندکی بگیرند. بنابراین انتظار بر این است که فعلا شاهد معاملات پررونقی در بازار نباشیم تا زمانی که کمی آرامش به بازارها برگردد.

به هرحال با اتفاقات پیش آمده و افزایش نرخ دلار و انتظارات تورمی، محرکی که می‌تواند باعث رشد بورس شود شوک تورمی است که اکنون در بازارهای موازی ایجاد شده است بنابراین بروز هرگونه اتفاق مهم و تاثیرگذار در شرایط حال حاضر، می‌تواند انتظارات را تعدیل کرده و به تبع آن روند بازار سرمایه نیز تغییر کند. به عنوان مثال می‌توان به تصمیمات جدید بانک مرکزی اشاره کرد که در همین دو روز باعث کاهش قیمت دلار در بازار آزاد به میزان ۶۰۰ تومان شده است.

ترس از ریزش بازارهای جهانی چقدر جدی است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، یکی دیگر دلایلی که این روزها مانع از صعود قدرتمند و مستمر بازار سرمایه می‌شود، نگرانی بابت احتمال کاهش قیمت شدید کامودیتی‌ها و بازارهای جهانی است. بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های بازار سرمایه را شرکت‌های کامودیتی‌محور تشکیل می‌دهند که وضعیت سودآوری آن‌ها به طور مستقیم به بازارهای جهانی وابسته است و هرگونه تغییر در آن بازار بر این شرکت‌ها اثر می‌گذارد.

فردا قرار است که فدرال رزرو درباره افزایش دوباره نرخ بهره تصمیم‌گیری کند و همین موضوع باعث شد که در هفته جاری میلادی بازارهای جهانی با واکنش منفی همراه شوند و کامودیتی‌ها نیز هرکدام به اندازه‌ای با کاهش قیمت همراه شدند. به هرحال تصمیم روز آینده فدرال رزور و مقداری که بر نرخ بهره خواهد افزود می‌تواند بر سیگنالی که به بازارهای جهانی برای شدت بحرانی بودن وضعیت اقتصادی مخابره کند، تاثیرگذار باشد.

به طور کلی اما قیمت‌های کنونی از جذابیت بالایی برای شرکت‌های داخل کشور برخوردارند و در صورت تعدیل چند درصدی این قیمت‌ها نیز، بازهم خدشه‌ای به ارزندگی آن‌ها وارد نمی‌شود کمااینکه تحلیلگران نیز در تحلیل‌های خود قیمت‌های پایین‌تری را نسبت به قیمت‌های کنونی لحاظ کرده‌اند.

بورس فردا به چه سمتی خواهد رفت؟

برای پیش‌ بینی بورس فردا بهتر است که نگاهی به روندهای موجود در بازار امروز بیاندازیم. همانطور که در تصویر پایین پیداست، شاخص کل بورس امروز پس از نوسانات زیاد اما کوچک، در دقایق پایانی فشار عرضه‌ها باعث کاهش اندک این شاخص شد و این موضوع می‌تواند بر تداوم عرضه‌ها بر معاملات فردا بیافزاید.

روند شاخص کل بورس امروز
روند شاخص کل بورس امروز

وضعیت ارزش سفارشات خرید و فروش در طول بازار نیز نشان از این دارد که به مرور در یک ساعت انتهایی معاملات، از قدرت تقاضا کاسته شد.

ارزش سفارشات امروز
ارزش سفارشات امروز

به طور کلی انتظار بر این است که فردا نیز با توجه به نکات ذکر شده و اینکه آخرین روز کاری هفته به شمار می‌رود، شاهد معاملاتی منفی اما نه چندان قدرتمند باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....