تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 - 20:53
کد خبر : 74092

پیش بینی بورس فردا ۲۲ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۲ دی ۱۴۰۰

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که تاثیر بسزایی در روند معاملاتی سهام طی هفته جاری داشت، امروز رفتار متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت. پیش بینی بورس فردا می‌تواند کمی متفاوت‌تر از روزهای گذشته باشد. بازار سرمایه امروز کار خود را با قدرت نسبتا خوبی شروع کرد و همانند روزهای گذشته، صنعت خودرو به عنوان لیدر بازار

یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که تاثیر بسزایی در روند معاملاتی سهام طی هفته جاری داشت، امروز رفتار متفاوتی را از خود به نمایش گذاشت. پیش بینی بورس فردا می‌تواند کمی متفاوت‌تر از روزهای گذشته باشد.

بازار سرمایه امروز کار خود را با قدرت نسبتا خوبی شروع کرد و همانند روزهای گذشته، صنعت خودرو به عنوان لیدر بازار عمل کرد اما در نیمه بازار کمی ورق برگشت و شاهد افزایش عرضه‌ها در کلیت بازار بودیم.

طی روزهای گذشته بحث مذاکرات و چشم‌انداز مثبتی که در این زمینه ایجاد شده بود، روند نزولی شدیدی را در قیمت دلار ایجاد کرد و قیمت این ارز را تا مرز ۲۷هزار تومان نیز کاهش داد و همین عامل دلیلی شد برای یادآوری دوران خوش سهام خودرویی در اواخر سال ۹۴ و توجه دوباره فعالان بازار به این صنعت.

اما از اواسط روز گذشته بود که دلار برگشت قیمتی نسبتا قدرتمندی داشت و توانست بار دیگر وارد کانال ۲۸هزار تومان شود. این روند صعودی امروز نیز ادامه داشت و قیمت این ارز را تا بالای ۲۸۵۰۰ تومان نیز افزایش داد.

شاید دلیل افزایش عرضه در سهام خودرویی را بتوان به این عامل ربط داد و از معدود دفعاتی است که افزایش قیمت دلار باعث کاهش شاخص بورس شد.

روند معاملات بورس نزولی شد

با نگاهی به روند معاملات سهام در روز جاری و همچنین روندی که شاخص کل به تبع آن به خود گرفت، می‌توان حدس زد که به احتمال زیاد روند معاملاتی بازار فردا با فشار عرضه بیشتری نسبت به روزهای گذشته همراه باشد.

همانطور که در تصاویر پایین نیز مشخص است، از نیمه معاملات امروز عرضه‌ها توانستند که بر تقاضا غلبه کنند.

تغییرات تعداد صف‌ها
7cfac07a 00b2 497e ad21 f71097eddd34 TueJan112022 اقتصاددان نوشته

تغییرات شاخص کل هم وزن
58133aa1 31a1 44ab 99dd 71a1d0a6b119 TueJan112022 اقتصاددان نوشته

اگرچه در بازار این روزها به همان مقدار که خریدار کم است، شاهد فروشنده زیاد و قدرتمندی هم نیستیم و این عامل می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه در معاملات فردا نیز کاهش شدید قیمت، سهام را تهدید نکند.

با توجه به افزایش قیمت دلار طی معاملات روز گذشته و امروز، انتظار می‌رود که کمی از تقاضای سهام گروه ریالی همچون صنعت خودرو و بانکداری، به سمت سهام دلارمحور حرکت کند و شاید جاماندگی چند روز گذشته در این سهام جبران شود.

سناریوهای پیش روی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز به محدوده حمایتی نسبتا مهمی حوالی ۱.۳۳میلیون واحدی برخورد کرد و توانست برگشت خوبی داشته باشد. در صورت برگشت شاخص از این محدوده، می‌توان انتظار افزایش تا ۱.۳۷۷ میلیون واحدی را نیز داشت.

در سناریویی بدبینانه هم می‌توان برگشت روز گذشته شاخص و مثبت کوچک امروز را، واکنشی به این حمایت درنظر گرفت و در روزهای آینده دوباره شاهد کاهش شاخص کل باشیم

در صورت ادامه ریزش در روزهای آینده، شاخص کل می‌تواند با افزایش فشار فروش در سهام به ۱.۲۹میلیون واحدی برسد که نشان از کاهش حدودا ۳ درصدی را از ناحیه کنونی داریم.

 

شاخص کل بورس امروز
06cd6bb5 2b9d 47fa 965b 628e3f7fa43a TueJan112022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....