تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 21:39
کد خبر : 73971

پیش بینی بورس فردا ۲۱ دی ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۲۱ دی ۱۴۰۰

با وجودی که اکثریت بازار این روزها شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارند، اما برخی صنایع روند معاملاتی خوبی را در پیش گرفته و افزایش قیمت مناسبی را در طول روز تجربه می‌کنند. پیش بینی بورس فردا به شکل خاصی به روند معاملات امروز سهام گره خورده است. این روزها بحث برجام بیش از پیش داغ است

با وجودی که اکثریت بازار این روزها شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارند، اما برخی صنایع روند معاملاتی خوبی را در پیش گرفته و افزایش قیمت مناسبی را در طول روز تجربه می‌کنند. پیش بینی بورس فردا به شکل خاصی به روند معاملات امروز سهام گره خورده است.

این روزها بحث برجام بیش از پیش داغ است و به نظر می‌رسد که اکنون بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به یک توافق نزدیک شده‌ایم. همین اتفاق باعث شده است که قیمت دلار طی روزهای گذشته از سقف خود در کانال سی هزار تومان فاصله بگیرد و کاهش قیمت نسبتا زیادی را تجربه کند.

نکات بالا باعث شده است که برخی صنایع موسوم به “صنایع برجامی” مانند صنعت خودرو و بانکداری که از احیای دوباره برجام و کاهش قیمت دلار بیش از دیگر صنایع منتفع شوند، با افزایش تقاضا همراه شوند و توجه فعالان بازار را به خود جلب کند.

توجه بورسی‌ها به صنایع برجامی

امروز در میان بازار که به طور کلی شرایط مناسبی را پشت سر نمی‌گذاشت و همچنان شاهد ارزش معاملات پایین و خروج پول بودیم، صنعت خودرو و بانکداری خوش درخشیدند و در نهایت نیز کار خود را در محدوده‌های بالای دامنه نوسان روزانه خود به پایان رساندند.

ادامه روند صعودی این سهام به دو عامل مهم بستگی دارد. ابتدا خبرهایی که از مذاکرات منتشر می‌شود و همچنین نرخ دلار. صنعت خودرو به دلیل استفاده از مواد اولیه دلاری و فروش محصولات ریالی از کاهش قیمت دلار بهره‌مند می‌شود بنابراین در صورت عدم افزایش قیمت دلار، می‌توان انتظار داشت که فردا نیز معاملات خوبی را برای این صنایع شاهد باشیم.

پس از پایان معاملات بورس امروز، دلار روندی افزایشی به خود گرفت و از حوالی ۲۷۵۰۰ تومان دوباره وارد کانال ۲۸هزار تومان شد که می‌تواند بازار فردا را به سمت سهام دلاری بچرخاند.

به طور کلی از این منظر می‌توان برای فردا انتظار معاملاتی متعادل برای گروه خودرو و بانک و معاملات بهتری برای صنایع دلاری داشت.

بورس در یک قدمی برجام

یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روزهای کشور، بحث مذاکرات و احتمال دستیابی به توافقی جدید با کشورهای غربی است. طی روزهای گذشته خبرهای مختلفی در این زمینه منتشر شده است که تاثیر آنها را به طور کامل بر روند معاملاتی بازار سرمایه شاهد بوده‌ایم.

بنابراین خبرهایی که روزهای آینده در این زمینه مخابره خواهد شد، می‌تواند روند معاملات را در صنایع مختلف دچار تغییرات جدی کند. این مبحث از این جهت اهمیت دارد که قیمت دلار واکنش‌های جدی به این خبرها می‌دهد که به تبع آن بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برگشت شاخص بورس از حمایت تکنیکالی؟

شاخص کل بورس امروز به محدوده حمایتی نسبتا مهمی حوالی ۱.۳۳میلیون واحدی برخورد کرد و توانست برگشت خوبی داشته باشد. در صورت برگشت شاخص از این محدوده، می‌توان انتظار افزایش تا ۱.۳۷۷ میلیون واحدی را نیز داشت.

در صورت ادامه ریزش در روزهای آینده، شاخص کل می‌تواند با افزایش فشار فروش در سهام به ۱.۲۹میلیون واحدی برسد که نشان از کاهش حدودا ۳ درصدی را از ناحیه کنونی داریم.

شاخص کل بازار سرمایه
dce7eb6c b379 4288 80f7 ca358e58f1f1 MonJan102022 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....