تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 21:25
کد خبر : 87104

پیش بینی بورس فردا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در جریان ساعت معاملاتی بازار امروز افت ۰٫۸۳ درصدی (معادل ۱۲۹۰۴ واحد) را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۴۰ میلیون واحدی قرار گرفت. همانطور که دیروز پیش بینی شد شاخص کل در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد اما زمان مثبت ماندن آن عمر درازی نداشت و موج عرضه‌ها فورا شدت گرفت و

شاخص کل بورس در جریان ساعت معاملاتی بازار امروز افت ۰٫۸۳ درصدی (معادل ۱۲۹۰۴ واحد) را تجربه کرد و در ارتفاع ۱٫۵۴۰ میلیون واحدی قرار گرفت. همانطور که دیروز پیش بینی شد شاخص کل در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد اما زمان مثبت ماندن آن عمر درازی نداشت و موج عرضه‌ها فورا شدت گرفت و شاهد نزولی شدن شاخص از همان ابتدا بودیم. دیگر نماگر بازار سهام یعنی شاخص کل هم‌وزن افت ۰٫۵۲ درصدی را تجربه کرد و با وجود اینکه در مدار منفی کار خود را به پایان رساند اما همچنان عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل بورس داشت که نشانگر آن است که سهام بزرگتر بازار ریزش بیشتری نسبت به کوچکترها داشتند. برای پیش بینی بورس فردا نیاز است مهم‌ترین پارامترهای موثر برکلیت بازار را مورد بررسی قرار دهیم.
ارزش معاملات سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۶۹۱۰ میلیارد تومان رسید و از این میان شاهد خروج پول محسوس ۴۵۶ میلیارد تومان توسط کدهای حقیقی از گردونه معاملات امروز بازار سهام بودیم که سیگنالی منفی برای روند کلیت بازار گمارده می‌شود.

ارزش معاملات بازار امروز
ارزش معاملات بازار امروز

روند طی شده توسط شاخص کل بورس در طی بازار بجز چند دقیقه آغازین بازار یکپارچه منفی بود و بدیهتا با شیبی منفی کار خود را به پایان رساند. براساس داده‌های گذشته‌نگر شیب روند شاخص کل در پایان روز معاملاتی پیش بینی کننده روند معاملاتی آغازین روز آتی معاملاتی است. فلذا پیش بینی می‌شود که شاخص بورس در مدار منفی کار خود را آغاز کند. اما برای اینکه بتوان در رابطه با نیمه دوم بازار اظهار نظر کرد نیاز است نگاهی بر شاخص‌های بازار سهام داشت.

روند شاخص کل بورس

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ،  شاخص کل بورس با رسیدن به محدوده مقاومت داینامیک و استاتیک خود با افزایش عرضه‌ها مواجه شد و وارد مدار منفی شد. البته هنوز شکست حمایت داینامیک شاخص کل تایید نشده است و نیاز است حداقل یک کندل منفی دیگر هم به شکل گیرد. در صورتی که این اتفاق روی دهد و این حمایت شکسته شود، باتوجه به الگو برگشتی تشکیل شده حداقل به میزان ضلع بزرگ این مثلث شاهد ریزش قیمتی خواهیم بود. در اندیکاتور RSI شاخص کل هم مشاهده می‌کنیم که پیش واگرایی که رخداده میان این دو معیار که روزهای گذشته به آن اشاره شده بود، مورد تایید قرار گرفت که سیگنالی منفی تلقی می‌شود.

شاخص کل بورس – لگاریتمی
شاخص کل بورس - لگاریتمی

شاخص کل هم‌وزن هم همانطور که پیشتر به آن اشاره شده بود به سقف کانال نزولی میان مدت خود رسیده است و برخورد به این سطح امروز کندل منفی را تشکیل داد و پیش بینی می‌شود بازار فردا به اصلاح خود ادامه دهد. در اندیکاتور RSI این شاخص هم مشاهده می‌شود که خط روند صعودی تشکیل شده در آن شکسته شده است و باتوجه به معتبر بودن این خط روند احتمالا شاهد پول‌بک به این خط روند باشیم.

شاخص کل هم‌وزن – لگاریتمی
شاخص کل هم‌وزن - لگاریتمی

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....