تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 22:04
کد خبر : 97132

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

بورس تهران امروز روند محتاطانه‌تری نسبت به روزهای گذشته خود داشت که می‌تواند در معاملات فردا کمی بر فشار عرضه‌ها بی‌افزاید. بورس تهران امروز با وجود بازدهی مثبتی که به ثبت رساند، شرایط محتاطانه‌تری نسبت به چند روز کاری اخیر خود داشت که دلیل اصلی آن را می‌توان به توقف دوباره دور جدید مذاکرات هسته‌ای

بورس تهران امروز روند محتاطانه‌تری نسبت به روزهای گذشته خود داشت که می‌تواند در معاملات فردا کمی بر فشار عرضه‌ها بی‌افزاید.

بورس تهران امروز با وجود بازدهی مثبتی که به ثبت رساند، شرایط محتاطانه‌تری نسبت به چند روز کاری اخیر خود داشت که دلیل اصلی آن را می‌توان به توقف دوباره دور جدید مذاکرات هسته‌ای نسبت داد. شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن هر دو امروز پس از رفت و برگشت‌هایی در طول معاملات، ۰.۲۱ درصد رشد کردند. البته تا قبل از بازگشایی نماد فولاد پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه، شاخص هم‌وزن روز بهتری را سپری می‌کرد اما ورود دوباره فولاد باعث شد که این اختلاف جبران شود.

ارزش معاملات امروز نیز بار دیگر در رسیدن به کانال ۳هزار میلیارد تومانی ناکام ماند و عدد ۲۶۵۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند که همچنان در محدوده پایینی قرار دارد. خروج پول نیز پس از یک روز وقفه و ورود ۲۰۳ میلیارد تومانی روز شنبه، ادامه یافت و شاهد خروج ۲۶۲ میلیارد تومانی سرمایه کدهای حقیقی از بازار بودیم که نشان داد همچنان ترس بزرگی بر معاملات سهامداران خرد بازار سهام حاکم است.

بورسی‌ها در انتظار خبر قطعی

یکی از دلایلی که بورس امروز دوباره احتیاط را سرلوحه خود قرار داد، نتیجه نامعلوم دور جدید مذاکرات هسته‌ای بود که شب گذشته متوقف شد. این اتفاق چندین بار تکرار شده و هر بار شاهد واکنش منفی بورس تهران به آن بوده‌ایم و امروز نیز معاملات نوسانی گروه‌های برجامی همچون خودرو و بانک نیز تاییدی بر این موضوع بودند.

البته خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که هیات‌های مذاکره‌کننده برای تصمیم نهایی برای قبول یا رد پیش‌نویس آماده شده به پایتخت کشورهای خود بازگشته‌اند و بعید نیست که طی روزهای آینده خبر قطعی و موثقی درباره نتیجه این دور از مذاکرات منتشر شود اما پیش‌بینی می‌شود که تا مشخص شدن این موضوع، بورس تهران با نگاهی محتاط به معاملات خود ادامه دهد.

نگاهی به روندهای بورس امروز

به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد ، یکی از مواردی که با رصد آن می‌توان بورس فردا را پیش‌بین کرد، دنبال کردن روند روزانه شاخص کل بورس و همچنین تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش به عنوان شاخصه‌ای برای عرضه و تقاضاست.

اگر به روند شاخص کل بورس در معاملات روز جاری نگاهی بیاندازیم، مشخص است که چندین مرتبه در طول بازار، فروشندگان قدرت بیشتری نسبت به خریداران گرفته‌اند و روند شاخص نزولی شده است. از آنجایی که تقریبا در نیم‌ساعت پایانی معاملات نیز این اتفاق رخ داده است، ‌ احتمالا بورس فردا با عرضه بیشتری نسبت به امروز همراه شود اما قطعا این عرضه‌ها از قدرت بالایی برخوردار نخواهند بود.

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
 تغییر شاخص کل هم وزن بورس

وضعیت تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز همین موضوع را تایید می‌کنند. همانطور که پیداست، تقریبا از حوالی ساعت ۱۰ صبح، صف‌های خرید با پیشی گرفت از صف‌های فروش توانستند به بهبود وضعیت کمک کنند اما در نهایت شاهد برابری تعداد و ارزش صف‌ها بودیم که نشان از قدرت گرفتن دوباره عرضه‌ها دارد.

پیش بینی بورس فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
 تغییرات صف های خرید و فروش بورس امروز

به طور کلی پیش‌بینی می‌شود که با توجه به نکات ذکر شده، بورس فردا با اندک عرضه بیشتری نسبت به امروز همراه باشد اما انتشار هرگونه خبر مهمی درباره مذاکرات هسته‌ای و یا تغییری در پارامترهای تاثیرگذار مانند بازارهای جهانی که روز مهمی را نیز به دلیل انتشار آمار بیکاری آمریکا برای ماه جولای در پیش دارد، می‌تواند در روند بازار سرمایه نیز تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....