تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 21:05
کد خبر : 86890

پیش بینی بورس فردا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نماگر اصلی بازار سهام در طی روز جاری معاملاتی ۰.۹۲ درصد (معادل ۱۴۰۷۸ واحد ) رشد پیدا کرد و در ارتفاع ۱.۵۴۳ میلیون واحدی قرار گرفت. کلیت بازار سرمایه در ابتدای روز با تقاضای خوبی همراه شد و روند مثبت بکنواختی را تجربه کرد. اما در میانه روز شاهد کاهش نسبی قدرت خریداران بودیم اما

نماگر اصلی بازار سهام در طی روز جاری معاملاتی ۰.۹۲ درصد (معادل ۱۴۰۷۸ واحد ) رشد پیدا کرد و در ارتفاع ۱.۵۴۳ میلیون واحدی قرار گرفت. کلیت بازار سرمایه در ابتدای روز با تقاضای خوبی همراه شد و روند مثبت بکنواختی را تجربه کرد. اما در میانه روز شاهد کاهش نسبی قدرت خریداران بودیم اما در نیمه پایانی ساعت کاری بازار امروز شاهد بازگشت تقاضای حقیقی در کلیت بازار بودیم. دیگر شاخص مطرح بازار سهام که نماینده سهام کوچک‌تر بورس رشد ۰.۹۱ درصدی را پشت سر گذاشت و نکته جالب آنجا بود که برخلاف روزهای گذشته شاخص کل بورس توانست از شاخص کل هم‌وزن سبقت گرفت. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا باید انتظار چه اتفاقاتی را داشته باشیم.

پیش بینی بورس فردا چیست؟

با توجه به اینکه روند طی شده در نیمه پایانی شاخص کل بورس شیبی مثبت داشت، می‌توان این نتیجه‌گیری را داشت که احتمالا شاخص کل بورس کار خود را در مدار مثبت آغاز خواهد کرد. اما با توجه به اینکه شیب مثبت شاخص محسوس نبود، احتمالا شاهد جهش تند و تیز شاخص در گام ابتدایی نخواهیم بود.
ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم با احتساب معاملات صورت گرفته در صندوق‌های سهامی به ۷۰۴۹ میلیارد تومان رسید. از این میان شاهد ورود پول اندکی توسط کدهای حقیقی به میزان ۹۴ میلیارد تومان به گردونه معاملات بودیم. فلذا نبرد پایاپای حقیقی‌ها و حقوقی‌ها را بازار امروز مشاهده کردیم. این روزها روند معاملاتی عجیبی را در کلیت بازار مشاهده میکنیم که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم. باتوجه به داده‎‌های گذشته‌نگر می‌دانیم که پول حقیقی همواره آتش رشد بازار را روشن نگه می‌داشته است اما این درصد اندک از ارزش معاملات بالا نشانه خوبی نیست. از سوی دیگر شاهد خروج پول ۳۰۹ میلیارد تومانی توسط کدهای حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت هستیم که به صورت سنتی امری مثبت تلقی می‌شود.

اتفاقاتی که مانع صعود سهام می‌شود

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، اخیرا چند عامل همزمان رخ داده است که می‌توان اتفاق افتادن آنها به‌طور همزمان را اتفاقی نامثبت برای صعود سهام در نظر گرفت. این رخداد‌ها عبارتنداز ورود پول به اسناد خزانه یا اخزا، افزایش میزان فروش و پوزیشن‌های فروش در قراردادهای اختیار خرید، افزایش موقعیت‌های خرید در قراردادهای اختیار فروش، واگرایی منفی در نمودار شاخص‌های مهم بازار سهام و ورود اندیکاتورهای مهم بازار به محدوده بیش خرید. مجموع این عوامل به همراه فروش بالای ۷۰ درصدی حقوقی‌ها در نمادهای شاخص‌ساز در روزهای اخیر موجب شده است که نسبت به صعود ادامه‌دار شاخص‌‌ها و کلیت بازار سهام خوشبین نباشیم. البته نباید نسبت به افزایش قیمت دلار در طی بازار امروز بی توجه بود چراکه محرک اصلی بخش عمده‎‌ای از بازار سهام را موجب می‌شود اما شاهد این تغییر در نرخ دلار نیما هنوز نیستیم.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار از نظر تکنیکالی به مقاومت داینامیک خود رسیده است و این سطح هم‌تراز با مقاومت استاتیک شاخص کل در این ناحیه است. علاوه بر این موضوع شاهد روند کاهشی حجم معاملات هم هستیم و از این حیث هم واگرایی دیگری را مشاهده می‌کنیم. اندیکاتور RSI شاخص کل بورس هم هنوز موفق به تشکیل سقفی جدید نشده است و مادامی که وضعیت جاری به قوت خود باقی بماند، نمی‌توان نسبت به ادامه دار شدن روند صعودی کوتاه مدت شاخص کل امیدوار بود.اگر شاخص کل بورس یک نماد قابل معامله بود، سرمایه‌گذاری در این سطوح بسیار ریسکی می‌بود و گرفتن پوزیشن فروش امر منطقی‌تری نسبت به خرید خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران

صف‌های خرید در طی بازار امروز هم از نظر ارزشی و هم تعدادی روند صعودی ملایم و پایداری را طی کرد و در سمت مقابل شاهد روند ساید و ثابت صف‌های فروش بودیم. به‌طوری‌که در پایان بازار ۱۴۴ نماد همراه صف خرید به ارزش تجمیعی ۱٫۳ هزار میلیارد تومان کار خود را به پایان رساندند. در سمت مقابل ۱۷ نماد با صف فروش به ارزش تجمیعی ۳۷ میلیارد تومان کار خود را پایان رساند.

روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار
روند تغییر تعداد و ارزش صف‌های بازار

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....