تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1400 - 21:37
کد خبر : 69850

پیش بینی بورس فردا ۱۶ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا ۱۶ آذر ۱۴۰۰

بازار سرمایه امروز نیز همچون روزهای قبل دچار سردرگمی بود و ارزش معاملات پایینی را به ثبت رساند. هرچند که شروع معاملات شروع مثبتی بود اما کم‌رمقی در هر دو سمت خریداران و فروشندگان دیده می‌شد. ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم. افزایش قیمت دلار در بازار آزاد را می‌توان اصلی‌ترین محرک

بازار سرمایه امروز نیز همچون روزهای قبل دچار سردرگمی بود و ارزش معاملات پایینی را به ثبت رساند. هرچند که شروع معاملات شروع مثبتی بود اما کم‌رمقی در هر دو سمت خریداران و فروشندگان دیده می‌شد. ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را باید داشته باشیم.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد را می‌توان اصلی‌ترین محرک این روزهای بازار تلقی کرد. محرکی که هنوز توانایی ایجاد تکانه جدی به بورس را نداشته است اما به هرحال نباید از تاثیر آن چشم‌پوشی کرد.

افزایش سریع دلار در بازار آزاد ناشی از یک ریسک جدی در وضعیت اقتصادی و سیاسی است و به نظر طبیعی می‌رسد که بازار سرمایه در ابتدا با قدرت بالایی به آن واکنش نشان ندهد و در محدوده نااطمینانی روزهای خود را پشت سر بگذارد.

بنابراین باید انتظار داشت که در صورت ثبات دلار در قیمت‌های کنونی و از بین رفتن ترس سرمایه‌گذاران، بورس نیز کم کم روند صعودی جدیدی را در پیش بگیرد.

نگاهی به روند معاملاتی بورس امروز

معاملات امروز در ابتدا و به مرور زمان با وجود ارزش معاملات پایین درحال بهبود بود و شاخص کل نیز با افزایش تقاضای نسبی، به سمت مثبت حرکت کرد به طوری که تعداد صف‌های فروش نیز درحال کاهش بودند.

بازگشایی فملی اما ورق معاملات امروز را برگرداند. فملی امروز پس از ثبت افزایش سرمایه و تعلیق چندین و چند روزه با منفی ۳٫۵ درصد بازگشایی شد که این اتفاق شاخص بورس را وارد محدوده منفی کرد و موج جدیدی از عرضه را در کلیت بازار ایجاد کرد. همین عامل باعث شد که دوباره سهامی که از صف فروش رهایی یافته بودند به محدوده پایین نوسان روزانه خود برگردند و آمار را به سمت قدرت عرضه‌ها حرکت دهند.

تغییرات شاخص هم وزن ۱۵ آذر ۱۴۰۰
1a36f46c 84b3 4f02 b8f0 18bac9428d48 MonDec062021 اقتصاددان نوشته

در تصویر روند شاخص کل نیز مشخص است که با شروع معاملات فملی و پس از تاثیر نسبتا زیادی که در ریزش شاخص کل داشت، این شاخص در ادامه نیز روند منفی داشت و برگشتی در آن دیده نمی‌شد.

آمار تعداد و ارزش صف‌های بازار ۱۵ آذر ۱۴۰۰
b0a7fca9 0989 47ad 9264 0e0d027f36e7 MonDec062021 اقتصاددان نوشته

روند تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز تاییدی بر این صحبت است که در انتهای معاملات امروز عرضه‌ها قدرت بیشتری گرفتند که باعث می‌شود فردا نیز در ابتدای معاملات شاهد بازاری منفی اما نه چندان قدرتمند باشیم.

تکنیکال شاخص کل چه می‌گوید؟

وضعیت تکنیکالی شاخص کل خیلی جذاب نیست. هرچند که روز گذشته شاخص توانست از حمایتی نه چندان قدرتمند در ۱٫۳۳۲ میلیون واحد برگردد اما امروز دوباره دچار عرضه شد. به نظر می‌رسد که حمایت بعدی شاخص حوالی ۱٫۳۱۳ میلیون واحدی باشد که از قدرت بیشتری برخوردار است و پس از آن مهم‌ترین حمایت در محدوده ۱٫۲۷۶ میلیون واحد است که در این نقطه با کف کانال نزولی کوتاه مدت نیز هم‌تراز می‌شود و می‌تواند نقطه عطفی برای برگشت بورس باشد.

با توجه به جمیع نکات گفته شده و همچنین افزایش قیمت دلار به نظر می‌رسد فردا در ابتدا شاهد شروعی منفی اما کم‌قدرت باشیم و در صورت عدم کاهش قیمت دلار، به تدریج شاهد برگشت برخی صنایع دلاری باشیم اما همانطور که گفته شد، نه روند منفی و نه روند مثبت قدرت بالایی نخواهند داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....