تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 - 19:32
کد خبر : 96569

پیش بینی بورس فردا ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا بهتر است نگاهی به اتفاقات امروز بازار داشته باشیم و با بررسی روندها ببینیم که چه چیزی در انتظار معاملات روز آینده خواهد بود. تلاش کم‌جان بازار سرمایه برای حفظ حمایت‌ خود فعلا نتیجه داده و با اندک بازدهی مثبتی همچنان بالای کانال ۱.۴ میلیون واحدی در نوسان است. شاخص کل بورس امروز در

برای پیش بینی بورس فردا بهتر است نگاهی به اتفاقات امروز بازار داشته باشیم و با بررسی روندها ببینیم که چه چیزی در انتظار معاملات روز آینده خواهد بود.

تلاش کم‌جان بازار سرمایه برای حفظ حمایت‌ خود فعلا نتیجه داده و با اندک بازدهی مثبتی همچنان بالای کانال ۱.۴ میلیون واحدی در نوسان است. شاخص کل بورس امروز در نهایت رشد ۰.۱۷ درصدی را به ثبت رساند و شاخص هم‌وزن نیز تنها ۰.۰۶ درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد رشد بازار امروز اکثرا به واسطه افزایش قیمت برخی سهام خاص بوده است.

به طور کلی بازار امروز تا دقایق انتهایی معاملات نکته خاصی از خود به جا نگذاشت اما انتشار خبر عرضه دو خودروی سایپا و ایرانخودرو در بورس کالا باعث شد که تقاضای جدید در گروه خودرویی شکل بگیرد. از آن جهت که بورسی‌ها همواره نیم نگاهی به روند معاملاتی صنعت خودروسازی دارند، نوسان سهام این گروه به خصوص ایرانخودرو و سایپا به عنوان لیدرهای اصلی، می‌تواند به بهبود شرایط در کلیت بازار کمک کند.

در شرایط کنونی که بسیاری از بهانه‌های ریزش‌های اخیر، وضعیت مناسبی را به خود گرفته‌اند، وجود یک محرک مثبت می‌تواند به تغییر روند کلی بازار کمک کند. خبر عرضه خودرو در بورس کالا که طی ماه‌های گذشته با حواشی بسیار زیادی همراه بود، می‌تواند این محرک صعودی باشد زیرا این اتفاق نمادی از حرکت صنایع درگیر قیمت‌گذاری دستوری به سمت رهایی از فشار دخالت‌های دولت است و می‌تواند سهامداران دیگر گروه‌هایی که مشکل مشابهی دارند را امیدوار کند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که جو مثبت ایجاد شده در گروه خودرویی، فردا در بسیاری از صنایع دیگر نیز ایجاد شود.

شاخص بورس در بزنگاه تکنیکالی

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، نمودار تکنیکالی شاخص کل بورس در روزهای گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که حمایت ۱.۴ میلیون واحدی برای بازار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علاوه بر یک حمایت کلاسیک، درصد ۵۰ فیبوناچی ریتریسمنت نیز در آن محدوده قرار دارد. فعلا که این حمایت حفظ شده و خوشبختانه فشار مضاعفی برای شکست آن دیده نمی‌شود.

نمودار تکنیکال شاخص کل بورس
نمودار تکنیکال شاخص کل بورس

در اندیکاتورهای شاخص بورس اما نکات مهمی وجود دارد که فردا را برای ادامه روند صعودی بسیار بااهمیت می‌کند. در اندیکاتور ایچی موکو، پس از شکست ابرکومو به سمت پایین توسط کندل‌ها، همانطور که در تصویر نیز پیداست، فضایی خالی بین ابر صعودی و نزولی ایجاد شده که قدرت جذب آن توانایی برگرداندن کندل‌ها به سمت بالا را دارد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در صورت تداوم روند صعودی در معاملات فردا، خط کیجنسن افقی شده و شاخص بتواند در مرحله اول تا محدوده ۱.۴۴ تا ۱.۴۵ میلیون واحد رشد کند.

اندیکاتور RSI نیز در محدوده حساسی قرار دارد. اگر به صورت بلندمدتی به نمودار شاخص بورس نگاه کنیم، مشخص است که هر زمان اندیکاتور RSI به حوالی ۲۰ تا ۲۵ واحد (اشباع فروش) رسیده، تقاضای جدیدی در بازار شکل گرفته و بورس تهران مدتی وارد روند صعودی شده است. طی دو روز گذشته نیز این اندیکاتور از محدوده ۲۵ برگشت زده و اکنون در نزدیکی مرز ۳۰ قرار دارد. بنابراین اگر شاخص کل بورس بتواند فردا مرز ۳۰ را به سمت بالا بشکند، انتظار می‌رود که حداقل در کوتاه مدت شاهد یک رالی صعودی باشیم.

برای جمع بندی بهتر است بگوییم که فردا روزی سرنوشت‌ساز برای بازار سرمایه خواهد بود و اگر بتواند با قدرتی حتی متوسط به صعود ادامه دهد (که به دلایل گفته شده در بخش صنعت خودرو، احتمال این موضوع بالا به نظر می‌رسد)، پیش بینی می‌شود که روزهای سبزی را در پیش داشته باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....