تاریخ انتشار : شنبه 11 تیر 1401 - 20:30
کد خبر : 93097

پیش بینی بورس فردا ۱۲ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا ۱۲ تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز نیز شرایط سختی را سپری کرد و تعداد کثیری از سهام داخلی و صادراتی با فشار عرضه سنگینی از سمت فروشندگان همراه شدند.

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بورس تهران امروز نیز شرایط سختی را سپری کرد و تعداد کثیری از سهام داخلی و صادراتی با فشار عرضه سنگینی از سمت فروشندگان همراه شدند. روز گذشته نیز پیش بینی شده بود که احتمالا به دلیل شرایط پیش آمده طی روزهای انتهایی هفته قبل، شاهد فشار فروش بالایی در کلیت بازار باشیم.
در معاملات امروز صنعت خودرو که در هفته قبل جز صنایع پربازده بازار به شمار می‌رفت، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد اما این بار قدرت فروشندگان باعث این اتفاق شدند. در دیگر صنایع نیز شرایط تفاوتی نداشت و به طور کلی رنگ قرمز رنگ ‌غالب بر سهام و صنایع بود. البته در این بین صنعت زراعی معاملات خوبی را دنبال کرد که شاید بتوان دلیل اصلی آن را تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رشد فروش ریالی شرکت‌های این گروه دانست. در نهایت در معاملات امروز ۴۳۲ نماد در محدوده منفی و تنها ۱۸۸ نماد در محدوده مثبت معامله شدند. (۷۰ درصد سهام کار خود را منفی به پایان رساندند). حال باید بررسی کرد و دید که چه روندی در انتظار معاملات بورس فردا خواهد بود.

کاهش ارزش معاملات و خروج سنگین پول

یکی از نقاط ضعیف بازار سرمایه طی بیش از یک ماه گذشته، کاهش شدید ارزش معاملات است. این پارامتر که در دو ماه ابتدایی سال بالای ۵ و ۶ هزار میلیارد تومان در نوسان بود، از خرداد ماه با کاهش نسبتا زیادی به حوالی ۳ و ۴ هزار میلیارد تومان سقوط کرد و امروز حتی به ۳۵۰۰ میلیارد تومان هم نرسید. از طرف دیگر خروج پول نیز بی‌وقفه ادامه دارد. امروز این موضوع به دلیل شرایط نامساعد بازار حتی تشدید شد و شاهد خروج ۶۳۰ میلیارد تومانی سرمایه افراد حقیقی از چرخه معاملات بودیم.

این اتفاق از آن جهت اهمیت دارد که بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ بازار طبق گفته خودشان به انتظار افزایش دوباره ارزش معاملات هستند که این موضوع می‌تواند به ورود دوباره سرمایه و شروع روند صعودی بورس بیانجامد. بنابراین از این نظر فعلا به نظر می‌رسد که فاصله معناداری تا شروع یک روند صعودی پایدار داریم.

روندها از ادامه ریزش خبر می‌دهند

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان  ، با نگاهی به روندهای روزانه معاملات امروز، مشخص است که از ابتدا تا انتهای معاملات، عرضه‌ها دست برنده را داشتند و تقاضایی از سمت خریداران نتوانست شرایط را در جهت صعود بچرخاند.

همانطور که در تصاویر زیر پیداست، شاخص کل بورس تا آخرین لحظات نیز روند نزولی خود را حفظ کرد و نشانی از برگشت در آن دیده نشد.

تغییرات روزانه شاخص کل بورس
تغییرات روزانه شاخص کل بورس

تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز تاییدی بر این موضوع است که در صورت عدم وقوع اتفاق یا انتشار خبری تاثیرگذار، حداقل شروع معاملات با فشار فروشی همچون امروز همراه باشد. در انتهای معاملات امروز ۹۱ صف فروش به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان و ۶۱ صف خرید به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان وجود داشت.

تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار
تغییرات تعداد و ارزش صف‌های بازار

بازگشت دوباره شاخص کل به مرز ۱.۵ میلیون واحدی

در پیش بینی روزهای گذشته نیز اشاره شده بود که اگر شاخص کل بورس در نمودار خود محدوده حمایتی ۱.۵۱ تا ۱.۵۳ میلیون واحدی را از دست بدهد، از لحاظ تکنیکالی شرایط را سخت‌تر خواهد کرد. پس از ریزش شاخص بورس و پولبک دو روزه آن به محدوده ذکر شده، اکنون به احتمال بالایی ادامه ریزش را خواهیم داشت. اهداف بعدی شاخص در ابتدا ۱.۴۸ و سپس ۱.۴۵ میلیون واحد خواهد بود.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

بنابراین به طور کلی پیش بینی می‌شود که فردا نیز شرایط بازار تفاوت چندانی با معاملات امروز نداشته باشد و اگر این ریزش با قدرت بالایی باشد، ممکن است در انتهای معاملات به مرور بر تقاضا افزوده شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....