تاریخ انتشار : سه شنبه 31 خرداد 1401 - 22:11
کد خبر : 91854

پیش بینی بورس فردا یک تیر ۱۴۰۱

پیش بینی بورس فردا یک تیر ۱۴۰۱

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز معاملات کم‌نوسانی را شروع کرد و از همان ابتدا تا انتهای بازار شاهد غلبه قدرت عرضه‌ها بر تقاضا بودیم. شاخص کل بورس طی

برای پیش بینی بورس فردا باید ببینیم در بورس امروز چه اتفاقاتی رخ داد و چه عواملی در روند بورس تاثیرگذار است و نیز انتظار چه اتفاقاتی را در بورس فردا داشته باشیم. بازار سرمایه امروز معاملات کم‌نوسانی را شروع کرد و از همان ابتدا تا انتهای بازار شاهد غلبه قدرت عرضه‌ها بر تقاضا بودیم. شاخص کل بورس طی روز جاری ۰.۵ درصد کاهش داشت و به محدوده ۱.۵۳۹ میلیون واحدی وارد شد و شاخص هم‌وزن نیز با عملکردی نزدیک اما ضعیف‌تر از شاخص کل، ۰.۷ درصد از ارتفاع خود را از دست داد که نشان از فشار بیشتر فروش بر سهام کوچک‌تر دارد.

ارزش معاملات امروز بار دیگر به زیر کانال ۴هزار میلیارد تومان سقوط کرد و عدد ۳۷۰۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند که جزو پایین‌ترین اعداد از ابتدای سال جدید است. خروج پول نیز به روال روزهای گذشته عدد نسبتا بزرگی بود و ۴۶۸ میلیارد تومان سرمایه کدهای حقیقی از بازار خارج شد. تعداد نمادهای مثبت و منفی در انتهای معاملات نیز نشان از روز سخت بورس تهران دارند. امروز در نهایت ۱۵۹ نماد در مدار مثبت و ۴۶۱ نماد در مدار منفی کار خود را به پایان رساندند.

با توجه به قدرت گرفتن فشار عرضه‌ها در انتهای معاملات روز گذشته، می‌شد حدس زد که امروز نیز شاهد رنگ سرخ در کلیت بازار باشیم. حال سوال این است که چیزی در انتظار بورس فردا خواهد بود؟

سیگنال دلار نیما به بورس؟

امروز شایعاتی مبنی بر فروش دلار نیمایی توسط پتروشیمی‌ها با نرخی بالاتر از نرخ میانگین منتشر شد که هنوز صحت این خبر تایید نشده است. در صورتی که این شایعه از منبع موثقی تایید شود می‌تواند معاملات فردای گروه پتروشیمی که چند روزیست حال و روز خوشی ندارند را، تحت تاثیر قرار دهد. البته این خبر صرفا مختص به صنعت پتروشیمی نخواهد بود و تاثیر این موضوع کلیت بازار سرمایه به خصوص صنایع صادرات‌محور را با اقبال بیشتری مواجه خواهد کرد.

از زمان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت، اکنون ارزی که به کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود ارز نیمایی است. در چند هفته گذشته که قیمت دلار در بازار آزاد با افزایش قابل توجهی همراه شد، دلار نیما نوسان خاصی نداشت و در برهه‌ای حتی فاصله این دو نرخ به ۳۰ درصد نیز رسید. اینگونه به نظر می‌رسد که دولت برای کاهش هزینه‌های خود درحال کنترل این ارز است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که دلیل عدم افزایش همسان دلار نیما با آزاد، عرضه ارزهای دولتی در سامانه با قیمت‌های پایین است تا مانع از رشد دلار نیمایی شود. بنابراین در صورت رشد قیمت دلار نیما می‌توان انتظار واکنش مثبتی از سمت بازار سرمایه داشت.

روند نزولی امروز پایان نداشت

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان ، با نگاهی به روندهای روزانه امروز مشخص است که نزول شاخص کل تا انتهای معاملات بدون توقف ادامه داشت. تعداد نمادها در بازه‌های مختلف دامنه نوسان نیز نشان می‌دهد که در انتهای بازار بیش از ۶۳ درصد نمادها در محدوده‌های منفی کار خود را به پایان رساندند. این موضوع نشان می‌دهد که شروع معاملات فردا نیز با احتمال بالایی با فشار عرضه خواهد بود.

روند تغییرات شاخص کل ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
روند تغییرات شاخص کل ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

روند تغییرات قیمتی سهام ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
روند تغییرات قیمتی سهام ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

تکنیکال، بورس را نجات می‌دهد؟

همانطور که پیش بینی روزهای گذشته نیز اشاره شد، کمی پایین‌تر از اعداد کنونی، شاخص کل بورس از حمایت خوبی برخوردار است و نمودار تکنیکالی می‌تواند نجات‌دهنده عمل کند و باعث واکنش مثبت شود.

در تصویر زیر مشخص شده است که محدوده ۱.۵۱ تا ۱.۵۳ میلیون واحدی، منطقه حمایتی نسبتا قدرتمندی از لحاظ تکنیکال کلاسیک وجود دارد و همچنین کف کانال صعودی نیز هم‌تراز با این محدوده خواهد بود. در کنار محدوده ذکر شده، ابر کومو نیز می‌تواند نقش حمایتی تاثیرگذاری را بازی کند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس

به طور کلی پیش بینی می‌شود که معاملات فردا کار خود را منفی شروع کند اما به مرور زمان از فشار عرضه کاسته شده و تقاضا قدرت بگیرد و شاهد یک روند رفت و برگشتی باشیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....