تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:09
کد خبر : 67964

پیش بینی بورس فردا یک آذر ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا یک آذر ۱۴۰۰

امروز نیز مانند اکثر روزهای گذشته با بازاری کم‌رمق روبه رو بودیم. در پایان بازار امروز بعد از پشت سر گذاشتن نوساناتی، شاخص کل با رشد اندک ۰.۲۵ درصدی به ۱.۳۸۵ میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد امروز نیز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به حدودا ۴ همت رسید. همچنین کفه فروش حقیقی‌ها

امروز نیز مانند اکثر روزهای گذشته با بازاری کم‌رمق روبه رو بودیم. در پایان بازار امروز بعد از پشت سر گذاشتن نوساناتی، شاخص کل با رشد اندک ۰.۲۵ درصدی به ۱.۳۸۵ میلیون واحد رسید.

ارزش معاملات خرد امروز نیز نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به حدودا ۴ همت رسید. همچنین کفه فروش حقیقی‌ها مانند اکثر روزها سنگین‌تر بود و مجددا آنها در جایگاه فروشنده قرار گرفتند، به طوری که در پایان بازار امروز خروج پول حقیقی به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان رقم خورد.

می‌توان گفت که سبزی اندک بازار امروز به مدد نماد شستا اتفاق افتاد. بعد از خبر افزایش سرمایه شستا، رنج مثبتی در این نماد رقم خورد و به سبب هیجان ایجاد شده شاهد موجی از تقاضا در دیگر بخش‌های بازار بودیم. گروه خودرویی امروز به شکل پررنگی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار داشت و اکثر نمادهای این گروه تشکیل دهنده صف خرید بودند. به نظر می‌رسد خبرهایی در صنعت گروه در جریان است. تایید افزایش نرخ و بازگشایی نماد خودرو و خساپا می‌تواند انگیزه مورد نیاز بازار برای ورود سرمایه‌‌ها را به بازار سهام تامین کند و به سبب آن تغییر روند بورس احتمالا رخ خواهد داد.

با توجه به اینکه شاخص کل در ساعات پایانی روند صعودی داشت، در پیش بینی بورس فردا انتظار داریم که فردا بورس در مدار مثبت و به شکل متعادل کار خود را آغاز کند.

از آنجایی که امروز نرخ ارز نیز رو به افزایش رفت، می‌تواند عامل دیگری در جهت کاهش عرضه و ایجاد تقاضا در بازار باشد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

نمودار شاخص کل
00dfd82c 339c 407b b1e5 31a12de9349b SunNov212021 اقتصاددان نوشته

از لحاظ تکنیکالی شاخص کل در منطقه حساسی قرار داشته و مقاومت خط روند نزولی و همچنین استاتیک را در پیش رو دارد، این عامل ممکن است فشار فروش را افزایش دهد. بنابراین احتمالا در روز آینده مشاهده‌گر جدال فروشندگان و خریداران خواهیم بود.

در صورتی که فردا خودرو و خساپا بازگشایی داشته باشند و یا خبر افزایش نرخ آنها تایید شود، به احتمال بسیار بالا قدرت تقاضا بالاتر بوده و بر عرضه‌ها غلبه خواهد کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....