تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 21:01
کد خبر : 102004

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

روز دوشنبه هم گذشت و بازهم خبری از بازگشت نبود. شاخص کل همچنان بر مدار نزول ادامه می دهد و فشار فروش بالاست. هر چند از شتاب افت شاخص کل کاسته شد اما عملاً به ناحیه حمایتی خود نفوذ کرد و در صورتی که این سطح حمایتی هم از دست برود،‌ بازگشت بازار سهام را

روز دوشنبه هم گذشت و بازهم خبری از بازگشت نبود. شاخص کل همچنان بر مدار نزول ادامه می دهد و فشار فروش بالاست. هر چند از شتاب افت شاخص کل کاسته شد اما عملاً به ناحیه حمایتی خود نفوذ کرد و در صورتی که این سطح حمایتی هم از دست برود،‌ بازگشت بازار سهام را بیش از گذشته سخت تر خواهد شد.

اقتصاددان: بازار سهام روز دوشنبه هم ناامید کننده بود؛ هرچند از شتاب افت شاخص کل کاسته شد اما فعلاً نشانه ای از بازگشت بورس دیده نمی‌شود. در گزارش های گذشته به این موضوع اشاره شده که شرایط به گونه ای است که احتمال بازگشت پرقدرت بازار دور از انتظار است اما با توجه به اینکه شاخص کل به محدوده حمایتی خود رسیده،‌این احتمال وجود دارد که شاخص کل با نوسان مثبت همراه باشد.

شاخص کل در معاملات روز دوشنبه کاهش بیش از ۴هزار واحدی را تجربه کرد و با افت به سطح یک میلیون و ۳۷۳ هزار واحدی عملاً به محدوده حمایتی خود نفوذ کرده است. نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در طول روز دوشنبه نشان می دهد که افت شاخص کل با رسیدن به پایان بازار بیش تر شده است که حاکی از تشدید فشار فروش می توان تلقی کرد.

 پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

شاخص هم وزن هم امروز روند کاهشی خود را ادامه داد و با افت حدود ۱٬۷۰۰ واحدی به مرز ۴۰۰ هزار واحدی رسید که می توان آن را یک حمایت روانی تلقی کرد. بررسی روند شاخص هم وزن در طول روز دوشنبه هم روند مشابه با شاخص کل را نشان می دهد. هر چه به پایان بازار نزدیک می شدیم،‌ فشار فروش و افت شاخص هم وزن بیش تر شد.

 پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

ارزش معاملات خرد؛ هر روز کم تر از دیروز

ارزش معاملات خرد در بازار سهام روز دوشنبه حدود ۲هزار میلیارد تومان بود که پایین ترین میزان طی یک ماه گذشته محسوب می شود. موضوعی که بیانگر عمق رکود حاکم بر بازار و شرایط نااطمینانی است.

 پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

امروز حقیقی‌های بازار هم حدود۱۹۷ میلیارد تومان از بورس خارج کردند که نسبت به روز گذشته از شدت خروج پول حقیقی کاسته شده است. با این وجود باید توجه داشت که نسبت به ارزش معاملات خرد،‌ این میزان از خروج پول حقیقی، به این معناست که حدود ۱۰ درصد ارزش معاملات خرد به خروج پول حقیقی مربوط بوده است.

 پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۹ شهریور

پیش بینی بورس سه شنبه ۲۹ شهریور

چرا باید بورس روند نزولی خود را متوقف کند یا به بیان دقیق تر چه عاملی از ریزش بیش تر شاخص کل جلوگیری می کند؟ پاسخ کاملاً مشخص است؛ بازگشت تقاضا به بازار. پس بیاییم به این پرسش پاسخ دهیم که در چه صورت معامله گران به بورس بازمی گردند و نقدینگی وارد بازار می شود؟ برای اینکه به پاسخ دقیق تری دست یابیم، معامله گران را به دو گروه تقسیم می کنیم؛ معامله گران کوتاه مدت یا همان نوسان گیران و معامله گران میان مدت و بلند مدت.

معامله گران میان مدت و بلند مدت در شرایطی حاضر به ورود هستند که چشم انداز روشنی از آینده سودسازی شرکت ها ببینند. در شرایطی که بازارهای جهانی روند اصلاحی در پیش گرفتند و آینده برجام در هاله ای از ابهام قرار دارد؛ در هیچ کدام از نمادهای دلاری و ریالی از جذابیت لازم برای ورود این گروه از معامله گران دیده نمی شود. با توجه به آمارهای تورم آمریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو،‌ به نظر نمی رسد حداقل در کوتاه مدت سیگنال مثبتی از طرف بازارهای جهانی به بورس تهران مخابره شود. اما این احتمال وجود دارد که با سفر رییسی به نیویورک شاهد تحولات جدیدی از در مذاکرات برجامی شاهد باشیم. به ویژه آنکه سخنگوی وزارت خارجه امروز دوشنبه احتمال مذاکرات هسته ای در حاشیه سفر رییسی به آمریکا را رد نکرد.اما باید توجه داشت که احتمالاً بازار دیگر به خبرهای نیم بند برجامی واکنش نشان نمی دهد و یک خبر موثق و جذاب می تواند به عنوان یک محرک عمل کند.

در نقطه قابل،‌ معامله گران کوتاه مدت زمانی پوزیشن خرید خواهند گرفت که انتظار یک نوسان مثبت را در بازار داشته باشند. با توجه به کف حمایتی قوی شاخص کل،‌ به نظر می رسد که این گزینه از احتمال بالاتری برخوردار است. اما با توجه به تعطیلی های هفته آینده این احتمال وجود دارد که تا پس از تعطیلات شاهد ورود این گروه از معامله گران به بازار نباشیم به ویژه آنکه در روزهای پایانی تسویه اعتباری به سر می بریم. نکته مهم این است که شاخص کل در معاملات امروز عملاً به محدوده حمایتی خود نفوذ کرده است و در صورت از دست دادن این حمایت،‌ این معامله گران هم فعلاً وارد بازار نخواهند شد.

به طور کلی به نظر می رسد که بازار فردا در نیمه اول با فشار فروش بالایی همراه باشد و باید چشم انتظار معامله گران کوتاه مدتی و نوسانگیران بود که آیا وارد بازار خواهند شد یا خیر. البته نیم نگاهی هم باید به نیویورک داشت که آیا گره کور برجامی کمی شُل می شود یا به پایان رویای برجامی نزدیک شده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....