تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 12:21
کد خبر : 12373

پیش بینی بورس امروز | خبر مهم

پیش بینی بورس امروز | خبر مهم

درحالی که روند بازار سهام امروز را با احتمال جدیدی روبه رو خواهد بود که خبر مهم دیشب میتواند اثرگذاری متفاوتی را روی دادوستدها بگذارد. به گزارش اقتصاددان: روند بازار در روزهای گذشته از صعود شاخص‌کل و افت قیمت اغلب نمادها حکایت دارد. در واقع در شرایطی شاخص کل همچنان قله‌های جدیدی را ثبت می‌کند

درحالی که روند بازار سهام امروز را با احتمال جدیدی روبه رو خواهد بود که خبر مهم دیشب میتواند اثرگذاری متفاوتی را روی دادوستدها بگذارد.

به گزارش اقتصاددان: روند بازار در روزهای گذشته از صعود شاخص‌کل و افت قیمت اغلب نمادها حکایت دارد. در واقع در شرایطی شاخص کل همچنان قله‌های جدیدی را ثبت می‌کند که ارزش سبدسهام سهامداران در حال کاهش است. اغلب نمادهایی هم که در صف خرید قفل هستند، همان‌هایی هستند که قرار است در صندوق دارادوم و داراسوم در آینده نزدیک عرضه شوند. در واقع اگر قرار است سهام دولت در نمادهای «فملی» و «فولاد» عرضه شود، این دو نماد روند صعودی پرقدرتی دارند ولی دیگر نمادهای گروه فلزات اساسی از این قاعده تبعیت نمی کنند و برای مثال «ذوب» به صف فروش میرسد.

امروز نیز شرایط بازار همانی است که در کل روزهای این هفته جاری بود. نمادهای لیدر و شاخص ساز روند صعودی خود را ادامه می دهند، اما دیگر نمادها به احتمال زیاد در محدوده منفی معامله خواهند شد. در شرایطی که هم روز گذشته و هم امروز عرضه اولیه داریم، در نتیجه به صورت سنتی عرضه‌ها در بازار افزایش خواهد یافت. اما خبر دیگری که دیشب منتشر شد نیز می تواند جو بازار امروز را منفی کند.

شورای پول و اعتبار در راستای دستیابی به هدف حفظ ارزش پول ملی با پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص افزایش تنوع سپرده‌های بانکی موافقت کرد و بر این اساس سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید یک‌سال به ۱۶ درصد و سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید دو سال به ۱۸ درصد رسید. در حالت کلی روند بازار رابطه معکوسی با افزایش یا نرخ کاهش سود بانکی دارد اما  در شرایطی که بازدهی چهار ماه اخیرِ بازارهای موازی همانند بورس، ارز، طلا، خودرو، مسکن و …. بسیار بالاتر از سود سالانه سپرده‌گذاری در بانک است، به احتمال زیاد نمی تواند سرمایه ها را از دیگر بازارها به سمت بانک ببرد. فقط شاید بخشی از سپرده‌گذارانی را که بین بستن سپرده یا ماندن در بانک مردد بودند به ادامه سپرده گذاری تشویق کند.

بازارهای جهانی، همچنان صعودی

در آخرین روز کاری این هفته، وضعیت بازارهای جهانی همچنان مساعد است. فلزات پایه روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند. مس که تا دو هفته پیش در سودای شکستن سقف ۶ هزار دلاری بود، اکنون در محدوده ۶۵۱۴ دلار در حال نوسان است. آلومینیوم و روی نیز روند صعودی خود را حفظ کرده اند. طلا نیز در هفته جاری جایگاه خود را در کانال ۱۸۰۰ دلاری تثبیت کرد و اکنون در محدوده ۱۸۱۲ دلار دادوستد می شود. هر بشکه نفت برنت علی رغم نوساناتی که در طی هفته داشت، باز هم در محدوده ۴۳ دلار در هر بشکه معامله می شود. ع/دنیای بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....