تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 دی 1399 - 11:48
کد خبر : 29910

پیش بینی بورس امروز | اصلاح ادامه دارد؟

پیش بینی بورس امروز | اصلاح ادامه دارد؟

در بازارهای موازی با سهام چه گذشت؟   با بحث‌های در گرفته میان ناظران، همچنان دورنمای بازار سهام در هفته‌های آینده مورد تردید است. البته برخی خوش بینانه روند را دنبال میکنند.   شاخص‌کل در ابتدای این هفته در محدوده یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد قرار داشت و حالا در آخرین روز هفته کار

در بازارهای موازی با سهام چه گذشت؟

 

با بحث‌های در گرفته میان ناظران، همچنان دورنمای بازار سهام در هفته‌های آینده مورد تردید است. البته برخی خوش بینانه روند را دنبال میکنند.

 

شاخص‌کل در ابتدای این هفته در محدوده یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد قرار داشت و حالا در آخرین روز هفته کار خود را در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۱ هزار واحد آغاز می کند. تا بدین جا برآیند معاملات این هفته به افت ۳۶ هزار واحدی نماگر بازار ختم شده است و در نتیجه بعید است بورس در دومین هفته دی ماه بتواند بازدهی مثبت بر جای بگذارد.

در اقتصاددان به نقل از  دنیای بورس ،  در روند نوسانی بورس برخی عوامل تاثیر بیشتری دارند که اغلب به شرایط سیاسی و اقتصادی ِ فعلی کشور باز می گردد و عملکرد شرکت‌ها کمتر در بالا و پایین شدن قیمت‌ها تاثیر دارد. با این حال سلسله عوامل ریز و درشتی این روزها در کنار هم قرار گرفته و مانعی بر سر رشد بازار سرمایه است.

برخی از فعالان بورس اعتقاد دارند روند حرکتی و نمودار شاخص‌کل در چند ماه اخیر شبیه به دی ماه ۹۲ و ماه‌های قبل از آن است و نتیجه می‌گیرند بنا به همان شرایط، بورس وارد رکود طولانی خواهد شد.

البته نباید از یاد برد در آن زمان بحث مذاکرات هسته‌ای بر روی بازارها سایه انداخته بود و طولانی شدن این مذاکرات، رکود را در بازارهای مختلف رقم زد به گونه ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار در همان زمان و به مدت چند سال در محدوده ۸۵ تا ۱۰۵ هزار تومان روند خنثی داشت.

در هر حال نماگر بازار دوباره به کفا کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نزدیک شده است.یک ماه قبل بود که شاخص‌کل توانست کانال ۱٫۴ میلیون واحد را فتح کند و علی رغم این که در دو مرحله به مرز یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسیده بود اما این کانال را از دست نداد.

با توجه به اینکه فشار فروش‌ها به خصوص در نمادهای شاخص‌ساز در پایان معاملات دیروز سنگین بود، دور از انتظار نخواهد بود که شاخص‌کل دوباره به قعر کانال ۱٫۴ میلیون واحد نزدیک شود و باید دید این بار نیز در این محدوده حمایت می شود یا نه؟

در بازارهای جهانی و به واسطه افت قابل توجه شاخص دلار، قیمت کامودیتی‌ها افزایش یافته است. هر انس طلا ۱۰ دلار پایین تر و پشت مقاومت ۱۹۰۰ دلاری در حال دادوستد است. هر بشکه نفت برنت با رشد مختصر در میانه های کانال ۵۱ دلار قرار دارد. روی، مس و آلومینیوم نیز رشد ۰٫۵ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

روز گذشته قیمت ارز و طلا در بازار داخلی نوسان خاصی نداشت. هر قطعه سکه طرح جدید در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر اسکناس دلار در بازار آزاد ۲۵۷۰۰ تومان معامله شد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....