تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1400 - 22:40
کد خبر : 53255

پیش بینی اعضای اتحادیه طلا از آینده قیمت‌ ها

پیش بینی اعضای اتحادیه طلا از آینده قیمت‌ ها

قیمت طلا و سکه چند ماهی می‌شود که در محدوده مشخصی حرکت می‌کند و به‌رغم تغییرات نرخ ارز و اونس جهانی، بازار طلا به وضعیت نسبتا با ثباتی رسیده و برهمین اساس اعضای اتحادیه طلا معتقدند که این روند ادامه‌دار خواهد بود. اقتصاددان؛ در ساعات ابتدایی معاملات بازار طلای تهران قیمت طلا و سکه تحت

قیمت طلا و سکه چند ماهی می‌شود که در محدوده مشخصی حرکت می‌کند و به‌رغم تغییرات نرخ ارز و اونس جهانی، بازار طلا به وضعیت نسبتا با ثباتی رسیده و برهمین اساس اعضای اتحادیه طلا معتقدند که این روند ادامه‌دار خواهد بود.

اقتصاددان؛ در ساعات ابتدایی معاملات بازار طلای تهران قیمت طلا و سکه تحت تاثیر عدم تغییر نرخ ارز و همچنین تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات ارزش اونس در سطح ۱۸۰۸دلار، نسبت به روز گذشته افزایش یا کاهشی نداشت اما در ادامه روز رشد جزیی نرخ ارز باعث شد بهای طلا و سکه هم اندکی افزایش یابد.

با این حال چند ماهی می‌شود که بازار طلا به‌رغم شرایط نامعلوم سیاسی و نوسان نرخ ارز و رشد بهای طلای جهانی، وضعیت نسبتا پایداری داشته و طی این مدت قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار بین یک میلیون و ۴۰هزار تا ۸۰هزار تومان و سکه هم بین ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تا ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان در نوسان بوده است.

با این وجود به همان دلیل گفته شده یعنی آینده نامعلوم سیاسی، بازار در شرایط رکودی به سرمی‌برد و تقاضا برای طلا و سکه به شدت پایین آمده است؛ البته هفته پیش اعضای اتحادیه طلا از افزایش جزیی تقاضا و بازگشت رونق به بازار خبر دادند که در پی تعطیلی بازار به دلیل تشدید بیماری کرونا این وضعیت ادامه‌دار نشد.

حالا در شرایطی که معامله‌گران صرفا نظاره‌گر روند بازار شده‌اند و خریداران منتظر کاهش بیشتر و فروشندگان در انتظار افزایش قیمت‌ها هستند، بیشتر فعالان بازار طلا با استناد به ثبات چند ماهه قیمت‌ها بر این باورند که مردم می‌توانند با اعتماد به تداوم ثبات قیمت‌ها معاملات خود را شروع کنند.

البته باتوجه به تاثیرپذیری بالای بازار ارز از اخبار سیاسی و اقتصادی، هر اتفاقی درخصوص برجام با واکنش دلار همراه خواهد شد و برهمین اساس قیمت طلا و سکه هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما به اعتقاد فعالان بازار طلا، با این وجود هم انتظار نمی‌رود قیمت طلا و سکه تغییر چشمگیری داشته باشد.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۰تیر ماه ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در جریان معاملات عصر امروز قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است.

همچنین بهای نیم سکه در بازار امروز پنج میلیون و ۶۵۰هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان اعلام شد؛ بر همین اساس قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز به چهار میلیون و ۶۰۳هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۶۳هزار تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....