تاریخ انتشار : شنبه 20 شهریور 1400 - 20:59
کد خبر : 60406

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ شهریور

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۱ شهریور

 نگاه سکه به رشد بازار ارز و اونس جهانی اونس جهانی و نرخ ارز در بازار شنبه با روند نزولی همراه بود و همین موضوع روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با روند نزولی همراه کرد. پیش‌بینی‌ها از روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟ اونس جهانی طلا در بازار امروز به

 نگاه سکه به رشد بازار ارز و اونس جهانی

اونس جهانی و نرخ ارز در بازار شنبه با روند نزولی همراه بود و همین موضوع روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با روند نزولی همراه کرد. پیش‌بینی‌ها از روند قیمت طلا و سکه چگونه است؟

اونس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۸۸ دلار رسید و دلار کانال ۲۷ هزار و ۸۰۰ را از دست داد و به دنبال کاهش اونس و نرخ ارز قیمت‌ طلا و سکه روند کاهشی داشتند. مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به اندازه ای محکم بوده است که بازار در سال جاری توان تثبیت بالای آن را از خود نشان نداده است. به همین دلیل، بازیگران بازار انتظار دارند که بدون افزایش معنادار دلار یا اونس طلا، شکست مقاومت یاد شده دشوار باشد.

نگاه فعالان بازار سکه به قیمت دلار و اونس جهانی است؛ زیرا عقیده دارند تا نرخ ارز و اونس جهانی با رشد خوبی همراه نباشند ارزش ذاتی سکه نمی‌تواند در قیمت ۱۲ میلیون تومان تثبیت شود.

در حالی که نامشخص بودن زمان انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو سبب شده تا اکثر سرمایه گذاران از انجام معاملات عمده خودداری کنند و همزمان با تقویت دلار در معاملات این هفته قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و اولین کاهش هفتگی ۵ هفته گذشته را به ثبت رساند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ،  بارت ملک تحلیلگر ارشد موسسه تی دی سکیوریتیز در این باره گفت، تقویت سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا مانع از سرازیر شدن سرمایه ها به سمت بازار طلا شده است.

پس از انتشار آمارهایی که نشان داد نرخ تورم بالا در آمریکا برای مدتی تداوم خواهد داشت، سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری این کشور شاهد افزایش بود. هرچند در وضعیت افزایش نرخ تورم طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن مطرح می شود، اما در عین حال رشد سوددهی اوراق قرصه سبب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا می شود.

ملک افزود: «افزایش شاخص قیمت های تولید کننده در آمریکا می تواند سرمایه گذاران را به این نتیجه برساند که فدرال رزرو در ماه های آینده سیاست خود را انقباضی تر خواهد ساخت.»

از آنجایی که در صورت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت طلا کاهش می یابد، سرمایه گذاران به دقت تمام تصمیمات بانک مرکزی آمریکا را زیر نظر دارند.

در کنار این، ارزش ذاتی قیمت سکه در روز پنج شنبه زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این مساله موجب می شود که فلز گران بهای داخلی دشواری های خاص خود برای مرزشکنی جدید و تثبیت بالای خط مقاومتی را داشته باشد. در این میان شدت تقاضا در بازار سکه های کوچک نیز به اندازه سکه امامی نیست. این موضوع نشان می دهد که فضای بازار سکه از حالت منطقی خارج نشده است. ربع سکه حتی در هفته گذشته افت قیمت را تجربه کرد و این موضوع منجر به کاهش حباب آن شد. در شرایط هیجانی، معمولا قیمت انواع سکه با هم رشد می کند و حباب سکه های کوچک تر بیشتر از سکه های امامی اضافه می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....